PDA

Vis full versjon : lurer på

Uregistrert
26-09-2003, 23:38
hei. alle sammen. jeg er ikke medl. så jeg får spørre her.til dere som er blitt gravid. hva tok dere av vitaminer, urter osv? og brukte dere lang tid for å bli det? vil ikke bekymre meg og gå til lege(hater lege) før alle andre råd er prøvd. på forhånd tusen takk.

Uregistrert
27-09-2003, 01:31
hei. alle sammen. jeg er ikke medl. så jeg får spørre her.til dere som er blitt gravid. hva tok dere av vitaminer, urter osv? og brukte dere lang tid for å bli det? vil ikke bekymre meg og gå til lege(hater lege) før alle andre råd er prøvd. på forhånd tusen takk.

heia! dem har vel sånn gjeste-spørreskjema der på SnartMamma og,tror. for æ lurer nok det meste av gravide finner vi der... men på det her sia vet jeg bare det har vært snakk om både folat, dong quai og
e - v i t a m i n , samt h o s t e s a f t (v/navn???),
g r a p e f r u k t j u i c e (appelsinj. har i k k e tilsv. virkning),
s a l v i e - t e...
men som sagt, de mulige endelige resultatene må vi fiske der borteee... orker du å fortelle nåkka til mæ og??

av egen erfaring har jeg ei lita eksempel, når det gjald d o n g q u a i urtekapslar: ved dagsdose 2x520mg x 2 fikk jeg redusert min regelmess. 28-dgrs syklus til ei regelmess. 24-dgrs. tilsvarende har lest om noen andre og. som sidesprang ble mage/tarm funksjon også behagelig regelmessig. så virkning vet jeg den har - i a f.

samtidig tok jeg f o l a t 4-6 x 400mg /2døgn. de bestandig sprengeømme brøstan vet jeg ikke ka de kom av.

hadde 7-14dgrs pause med begge, har tenkt å holde meg med å ta 2-4st/2døgn/folat & 2-3st/2dgn/dong quai. for folat må man jo få&ha, og god tarmfunksj er jo bra f generell velvære, uansett.
brøstan er ikke ømme nu.