PDA

Vis full versjon : Dere som syns julebrusen skal være rød...

Robyn
04-11-2004, 22:38
Har dere smakt den brune?

Må være en grunn til at dere ikke konverterer. :fnise:

Teeny
04-11-2004, 22:45
Nope, aldri smakt'n, aldri sett'n!

Regnbue
04-11-2004, 22:45
Hehe.. veldig bra tråd!! De kan umulig ha smakt den orginale brune på glassflaske! Det er jo det som er JULEBRUS!

AvaAdore
04-11-2004, 22:57
nei. Jeg har aldri sett BRUN julebrus... dessuten liker jeg den røde jeg. det er jul det :nikker:

Lillemy
04-11-2004, 23:05
Hehe.. veldig bra tråd!! De kan umulig ha smakt den orginale brune på glassflaske! Det er jo det som er JULEBRUS!
JA!!! Endelig et oppegående menneske :D :D :D

Lillemy
04-11-2004, 23:07
Dere som sier at RØD brus er JUL ... Drikker dere bare SOLO i PÅSKEN og,eller??
( eller tør noen å innrømme at dere godt kan ta en slurk COLA og ?? Kom igjen, stå fram !)

:sinna:

julie82
04-11-2004, 23:20

signerer denne jeg!:nikker:

CecilieL
04-11-2004, 23:24
synes den brune smaker champagnebrus... og jeg liker ikke champ. brus.

Klarer egentlig ikke å drikke så voldsomt mye av den røde heller - men for meg er det den som er jul!

og ja - jeg drikker cola i påsken! (liker ikke solo heller...:flau: bare Fanta...)

Carnita
04-11-2004, 23:37
Ja har smakt - liker fortsatt Rød fra Grans best. Har smakt omtrent alle andre sorter julebrus;)

Elinblu
04-11-2004, 23:59
synes den brune smaker champagnebrus... og jeg liker ikke champ. brus.
Den brune fra Hamar & Lillehammer Bryggeri smaker ikke champagnebrus! :snurt: Den er rett og slett farlig god.

Jumpy
05-11-2004, 00:21
Den brune fra Hamar & Lillehammer Bryggeri smaker ikke champagnebrus! :snurt: Den er rett og slett farlig god.
Helt enig! Denne er overlegen god julebrus.
Etter at en kompis fra Hamar maste uavbrutt om at jeg måtte prøve denne for to år siden har jeg vært hekta.
J-man hadde med en flaske til meg etter nattlig shopping på 7-11 forrige helg, så jeg har allerede tyvsmakt ...

Tommeline81
05-11-2004, 01:19
Svarte nei. Ikke sett noe til en brun julebrus jeg. Men den oransje, den er god den. Skjønner dere hvem jeg mener? Det er vel ikke den dere mener er den brune? De har den alltid på Meny. Liker best Ringnes sin røde julebrus. Coca Cola sin smaker æsj. Smakte Grans sin røde julebrus igår, grei nok den.

spent
05-11-2004, 03:08
Svarte ja, men er ikke så nøye på det, kjøper ikke mer enn en flaske til jul - varierer litt hvilken

Juli-jente
05-11-2004, 09:12
Helt enig!! :nikker:

Bambine
05-11-2004, 10:37
Hehe.. veldig bra tråd!! De kan umulig ha smakt den orginale brune på glassflaske! Det er jo det som er JULEBRUS!Signerer denne jeg.

Supermamma
05-11-2004, 10:50
Aldri hverken sett eller hørt om brun julebrus....... I det siste har gubben fått fullstendig dilla på hansa sin julebrus. Jeg kjøper "tom&jerry-brus" for den er jeg så glad i, så leker vi at begge flaskene er til min lille datter, som egentlig ikke får smake noe av den :skratte:

P.S...... Vanillacoke er skikkelig jul for meg:flau:

Helene Harefrøken
05-11-2004, 10:55
Jeg har heller aldri sett eller hørt om brun julebrus før jeg leste om den her. Men jeg mener uansett smak eller ei at det er den røde som er jul. Det er pga vanen hadde jeg pleid å drikke brun hadde jeg sikkert ment at det var den som var JULEBRUSEN :)

tiriltitt
05-11-2004, 10:58

ha, en med vett i hodet:)

JA TIL BRUN JULEBRUS!!!!

det er det som er julebrus....

MICRO
05-11-2004, 11:21
JULEBRUS FRA CB (Christiansands bryggeri) ER DEN BESTE. :sikler: Synes nå jeg.

Micro

jsv
05-11-2004, 11:34
Jeg var også en av de som mente at julebrusen skal være rød. Men når det er skrevet, så vet jeg faktisk ikke om jeg har smakt den brune:flau:

Hadde det vært et alternativ for "vet ikke" her, så hadde min stemme vært der. Har noe vage minner om noe julebrus på glassflasker, og den var da vitterlig brun? Uansett, rett skal være rett, jeg skal se om jeg ikke finner noe brun julebrus i år og smake på den. (nå drikker jeg brun melk og den er heller ikke så værst:skratte: )

Isolde
05-11-2004, 12:07
Jeg har enda ikke smakt årets brune julebrus.
Har den på handlelista for helga (gubben :jippi: i går, han hadde sett anonse i avisa om at årets var kommet - og hos oss skal det helst være både den ene og den andre sorten tilgjengelig i juletider).

Det ligger visst an til at det kan bli en smak på meg også til helga. :sukk:

Grace
05-11-2004, 14:45
Brun er champagnebrus.. rød skal den være, fra Hansa på flaske.

Noen fra Bergen som husker Bjørgvin-brusen? Vi fikk tak i den like bortenfor SparKjøp i Åsane. Kassevis med brus (ikke bare julebrus, men annen også), som vi hadde BARE til festligheter. (Dåp, bryllup, konf og ikke minst JUL). nammenam. Søt som fy, men elsket den brusen som unge.

silja
05-11-2004, 15:25

:nikker:

Rot
05-11-2004, 15:51
nei. Jeg har aldri sett BRUN julebrus... dessuten liker jeg den røde jeg. det er jul det :nikker:Sant sant

Grete
05-11-2004, 17:36
Det finnes kun en julebrus, og den skal være brun.

For meg er det Sørlandes julebrus fra Egersund bryggeri som teller. Det er den samme som var fra Rønnevig's før i tiden.

Kan til nød drikke CB sin, men synes ikke den er så god.

Her på østlandet er det bare rød julebrus, så jeg hamstrer kassevis når jeg er hjemme på sørlandet.

Blondie
05-11-2004, 19:23
:såså:
Som rotekte telemarking må jeg bare slå et slag for den oransje julebrusen fra Trio Bryggeri i Skien! :blunk:

Det er jul det... :knegg:

Jumpy
05-11-2004, 19:58
To flasker med E.C. Dahl's brune julebrus er handlet inn i dag. Må jo prøve trøndernes favoritt. Det skal mye til for å slå Hedmarkingene, men siden J-man er fra Bartebyen er jeg villig til å prøve.

Kuuler'n først med litt voksenbrus på fredagskvelden.
En grøn T. Hele Danmarks pilsner ...

CecilieL
05-11-2004, 20:41
ojå.. my mistake... :flau: Har vel ikke smakt den ordentlige brune brusen jeg da!

Får holde meg nøytral til jeg har fått prøvd den ut. Deal?

mooly
05-11-2004, 21:37
Først så skjønte jeg ikke hvilken brun julebrus det var snakk om her, men etter å ha tenkt litt :hm: så kom jeg på det. Syntes fremdeles den røde er best da!

Pulsatilla
05-11-2004, 22:39
Har smakt brun julebrus, men må si at for meg så har ikke julebrus noe med smak å gjøre... :rødme: Det er fargen som gjelder - og julens farge er RØD! (tror også det at min barndoms julebrus var rød spiller en stor rolle i valget mitt...)

Malie77
05-11-2004, 23:13
Har verken smakt eller sett brun julebrus!

Finnes det ikke her i vest, tro?
Liker Ringnes sin julebrus best!

Piglet
05-11-2004, 23:26
Har ikke sett at det er kommet brun julebrus jeg. Synes Lerum sin (røde) julebrus er den beste :nikker:

Spido
05-11-2004, 23:39
BRUN er tingen! Og Dahls og Hamars er laget etter samme oppskrift. Jeg har gitt meg selv lov å drikke julebrus nå, når det har blitt november, for da er det ikke lenge til desember... Nam!

Det viktigste er uten tvil smaken, den får man jo kun i tida før jul! Rød brus får man da hele året... :nikker:

Tommeline81
05-11-2004, 23:59
:såså:
Som rotekte telemarking må jeg bare slå et slag for den oransje julebrusen fra Trio Bryggeri i Skien! :blunk:

Det er jul det... :knegg:
Jepp, den er god. Pleier å bytte på å drikke den også Ringnes sin julebrus. Kjøpte en flaske av sistnevnte idag også en pose juleskum, nam nam.

Kims
06-11-2004, 01:28
Nemlig!
Det blir ikkje jul uten den brune julebrusen!:knegg:

Starlight
06-11-2004, 01:47
Har ikke smakt nei, men det er bare sånn det er det, at julebrusen er rød :nikker:

Går ikke ann å ødelegge tradisjoner ved å drikke julebrus med en annen farge....:niks:

Tussi jenta
06-11-2004, 11:52
Nemlig!
Det blir ikkje jul uten den brune julebrusen!:knegg:
Helt enig! Må ha den brune julebrusen til jul. :nikker:

Villevilde
06-11-2004, 20:57
Julebrus skal være brun og på glassflaske fra Dahls!! :D

Finni
06-11-2004, 22:36
Har smakt brun julebrus, men må si at for meg så har ikke julebrus noe med smak å gjøre... :rødme: Det er fargen som gjelder - og julens farge er RØD! (tror også det at min barndoms julebrus var rød spiller en stor rolle i valget mitt...)
Signerer denne.

Har smakten brun variant, og den var ok såvidt jeg husker.
Rød julebrus er heller ikke noe jeg synes er veldig godt, men jul er jul, og jul er rød :nikker:

Hufsa
06-11-2004, 22:46
nei. Jeg har aldri sett BRUN julebrus... dessuten liker jeg den røde jeg. det er jul det :nikker:
Jeg må si at jeg er enig her, MEN jeg har aldri smakt den brune...
Rimlig nysgjerrig her nå asså.... MÅ kjøpe:nikker:

snartmintur?
07-11-2004, 00:39
Jeg forbinder julebrus med rødbrus så derfor blir den brune "feil" for meg...:tørst:

maya80
07-11-2004, 14:01
Send meg en flaske brun julebrus så skal jeg bedømme:nikker: Men for meg er rød julebrus, julebrus. Vi har alle forskjellige meninger om hva som er jule ting å ikke har aldri smakt brun julebrus den er sikkert god har tenkt å smake den.

Malene
07-11-2004, 23:15

Sier meg enig her :nikker:

GlaKatta
07-11-2004, 23:20
To flasker med E.C. Dahl's brune julebrus er handlet inn i dag. Må jo prøve trøndernes favoritt. Det skal mye til for å slå Hedmarkingene, men siden J-man er fra Bartebyen er jeg villig til å prøve.

Kuuler'n først med litt voksenbrus på fredagskvelden.
En grøn T. Hele Danmarks pilsner ...Den julebrusen er knall god! Siden vi flytta til østlandet har jeg ikke fått drukket den før vi har dratt hjem til Trondheim i jula!

Ps. Hvis du vet om en plass i Oslo området som selger den, så rooooop ut!!!

Siden den er brun, stemmer jeg for at julebrusen skal være brun!

Klem fra GK