PDA

Vis full versjon : prøverør

Uregistrert
27-09-2003, 12:45
Har nettopp hatt et mislykket ivf forsøk. Følte at det var mislykket før det startet,fordi at eggene var av dårlig kvalitet. Det er tungt og trist,særlig om kvelden kommer de tunge tankene. Og angsten om at vi kanskje aldri får egne barn er der. Skal nå ha nytt forsøk,det blir uttak i uke 50. Ble litt overrasket over hvor raskt jeg kom til igjen. På haukeland så teller den mensen man får etter ett mislykket forsøk. Denne gangen skal jeg gjøre alt for at det går bra. Barnerommet er klart alt,med stellekommode og seng.

Når jeg gikk på sprøytene så hadde jeg 125 ie dose pr dag og på den 8 dagen så så de allerede 24 follikker,så da gikk jeg på sprøytene i to dager til og så ble det uttak. De fikk ut 17 egg og alt gikk kjempe fint. Men da jeg kom for å sette egg tilbake,så var de av dårlig kvalitet og hadde bare delt seg i to. Det var et slag rett i trynet. Vi var så optimistiske fordi jeg hadde så mange egg og fordi sæd prøven til mannen min var super. Har jo hørt at dårlige egg også kan føre til graviditet,men jeg hadde en mage følelse om at det ikke kom til å gå. På den tolvte dagen så kom mensen. Hvordan har dere andre det som har hatt mislykkete forsøk,og hvor raskt tar dere et nytt forsøk?

Amazone
27-09-2003, 15:18
Hei!:mervink:
Leit at forsøket ditt ikke gikk bra.:(
Det er alltid tungt når det ikke går som en håper. Selv har jeg vært ufrivillig barnløs i 7 år. Gått igjennom 5 ICSI forsøk, og skal ta det sjette til uka.
Det har vært mange nedturer.
Etter det første mislykkede forsøket startet jeg på nytt etter første mens igjen. Ble gravid, men endte i SA.
Det gikk deretter flere måneder mellom de neste forsøkene. Det er viktig at kroppen får tid til å "hente seg inn", mellom behandlingene.
På 3 forsøk ble jeg også gravid. Alt så ut til å gå bra, helt til jeg kom på første UL. Det ene fosteret de så, var dødt. Det ble til slutt utskrapning, for kroppen ville ikke støte det ut, og jeg var så dårlig at jeg kastet opp alt, både mat og drikke. I etterkant av utskrapningen fikk jeg vite at jeg hadde hcg-nivå som tydet på tvillinger, men de fant ikke det andre fosteret. Det kom ut av seg selv 1 1/2 uke etter utskrapningen.
4 forsøk ble jeg gravid, men endte i SA. Først da ble jeg utredet for habituell abort, og da fant de årsaken til SA/MA'ene. Jeg hadde for høy verdia av kardiolipider (antistoffer), så fosterene døde. Må ta blodfortynnende under svangerskap.
5 forsøk var mislykket.

Etter en samtale time med legen på Riksen bestemte vi oss for å betale for et forsøk til. Jeg har meget god egg-kvalitet, og legen mener vi har store sjanser for å lykkes nå, om jeg blir gravid.

Det går an å bedre eggkvaliteten. Jeg har gått til Fotsoneterapi kombinert med akupunktur, samt at jeg drikker Tahitian Noni juice og Udo's Choice.
Om du ikke har prøvd alternativ behandling, så er det verdt et forsøk!

Det som også er viktig er å holde motet oppe. Det er helt vanlig å ta det tungt etter et mislykket forsøk. Noen kan t.o.m. få deperasjon av det. Det er ikke lett å bearbeide sorgen. Det som har hjulpet meg er å snakke med min kjære mann om det, og SG!
Noen gode venninner har også vært gode å ha i disse tidene.
Du må ikke miste motet p.g.a. et mislykket forsøk. Du kan lykkes på neste, og psyken har en del å si i forbindelse med forsøkene. Jeg har ventet med å ta nytt forsøk til jeg har følt meg psykisk klar. Det er viktig å lytte til kroppes signaler.

Håper du lykkes på neste forsøk.:kidoki:

trøste klem fra

Pia28
28-09-2003, 14:06
:klem: