Vis full versjon : Hva er ditt beste juleminne?
Helene Harefrøken
08-11-2004, 13:57
Hva er ditt beste/hyggeligste juleminne og hva må du ha med deg for at det skal bli jul for deg?
Begynner å komme litt i julestemning jeg nemlig..
Mitt hyggeligste juleminne er at jeg og lillebroren min pleide å stå opp midt på natta natt til julaften bare for å beundre juletreet. Var så koselig å se det stå å lyse opp i stua, da ble det liksom ordentlig julestemning.
Jeg må se Tre Nøtter til Askepott for at det skal bli jul, blir aldri lei den selv om det er en mann som har alle stemmene. Tror det hadde blitt litt rart hvis de haddde byttet stemmer etter alle disse åra.
Uff, jeg kan ikke bare velge ut ett minne, så her er de beste juleminnene mine (ritualer hvert år):
*Hver jul tok tante med seg meg og søsteren min på kino og så Disneyfilmen
*Jeg og søs fikk alltid være med mormor når hun skulle bake julekaker. Spesielt kjekt var det å bygge pepperkakehus (men jeg klarte alltid å spise for mye deig slik at jeg fikk vondt i magen Og ikke lærte jeg noe av det fra år til år heller :flau: )
*Når hele familien pynta juletreet
*Jeg og søs fant hver vårt skattekart på adventskalenderen om morgenen på julaften og gikk på julestrømpejakt i hele huset. Etterpå tok vi ut dynene våre i stua og satt og så på julemorgen mens vi spiste masse godterier.
*Julefrokosten (samt kveldsmaten på julaften hvor hele slekta er samlet)
*Tre nøtter til askepott (mamma tok den opp på video da vi var små og etter det har vi sett den hver formiddag på julaften)
*Når morfar tok oss med ut i hagen og bygde snømann og snølykt til oss (endte alltid med at vi hadde snøballkrig og målet var å få snø ned i nakken på morfar :fnise: ) Etterpå var det inn og få på seg tørre klær og drikke kakao
Jepp :nikker:
Hei, hå snart er det jul igjen.....
For meg er det ikke jul uten Grevinnen og hovmesteren lille julaften samt 3 nøtter til Askepott på julaften
Jeg var veldig syk og ble innlagt på sykehus en stund før jul et år. Jeg håpet i det lengste å få komme hjem til julaften... men det ble ingen bedring på sykdommen, og julaften kom. Det ente med at familien min måtte feire jul sammen med meg på ei lita og ikke særlig koselig stue på sykehuset. Men det er i sånne stunder man skjønner hva familien virkelig betyr! For det viktigste er jo å ha dem rundt seg, ikke hvor man er...
Det hører med til historien at jeg plutselig ble mye bedre nettopp på julaften... og fikk komme hjem til nyttårsaften! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.