PDA

Vis full versjon : Bare lurer på...

Regnbue
10-11-2004, 19:25
Hei!
Jeg har tenkt litt på en ting... Hvis man bestemmer seg for å adoptere, og setter i gang prosessen.. (som jo tar ett til to år?)... og man blir gravid en gang i løpet av prosessen (før man har kommet så langt at man er tildelt et barn).. kan man da avbryte adopsjonsprosessen?

Kanskje er det feil av meg å tenke sånn.. men siden adopsjonsprosessen tar så lang til så har det slått meg at det kan jo gå an å komme i gang med den sånn i tilfelle vi ikke får barn selv... (har ikke gitt opp helt å få det til selv ennå).. men hvis vi får det før alle papirene er i orden og sånt, så avbryter vi prosessen...

Er dette mulig? Er det helt feil å tenke sånn? Bare lurer jeg...

mirmel
10-11-2004, 21:54
Dette er slik jeg har forstått det:
Det er ikke lov til å drive på med prøverør og adopsjon samtidig. Tror det legges vekt på (under intervjuene med barnevernet) at man er "ferdig" med tanken på egne barn før man starter en slik prosess. Sånn at ikke adpsjonsbarnet blir "nest best" på en måte. Imidlertid er det slik at man ikke får lov til å fullføre adopsjonen dersom man blir gravid i løpet av adopsjonsprosessen.

LØVE
11-11-2004, 13:41
Helt riktig det mirmel skriver.

Man skal være ferdig med, og ha bearbeidet det at man ikke evnt. kan få barn selv. BV er veldig opptatt av dette i samtalene.

lykke til videre :kryss: