PDA

Vis full versjon : Hvordan gjør dere det i jula?

Malin
11-11-2004, 12:23
Hos oss diskuteres for første gang hvem vi skal være hos i jula.
Jeg skal være hjemme hos pappa, siden det er første jul de er separert, og mamma skal til sin familie i Oslo. Så blir bare min bror, pappa og meg i år. Stusselig ettersom jeg er vant til å være ganske mange i jula.
Anyway, vi har enda ikke feiret jul sammen.. Føler det kommer når vi endelig får :baby: en gang. Og at fremtil det vil jeg være med mine. Er nok nok av juleselskaper i kulen alikvel med hans familie. Men :bryn: har lyst til å være sammen på juleaften.. Men tror løsningen blir hver for oss under middagen, og at han kommer etter pakkene.

Men hvordan gjør dere det?

Regnbue
11-11-2004, 12:25
Vi er annenhver jul og mine foreldre og svigers..

venterpånr2
11-11-2004, 12:31
Nå gikk jeg gravid første jula vi var sammen (ble gravid etter at vi hadde vært sammen i ca. 6 mnd.)

Da var vi med hans familie, og året etter (når vi hadde en baby) var vi med min familie. Men etter det har vi feiret hjemme med oss selv.

Hvor skal dere være når dere får baby da? Hjemme med dere selv?

Malin
11-11-2004, 12:32
Nå gikk jeg gravid første jula vi var sammen (ble gravid etter at vi hadde vært sammen i ca. 6 mnd.)

Da var vi med hans familie, og året etter (når vi hadde en baby) var vi med min familie. Men etter det har vi feiret hjemme med oss selv.

Hvor skal dere være når dere får baby da? Hjemme med dere selv?
For oss blir det nok å bytte på da, hver 3. jul hos de forskjellige.. Blir jo litt sjelden men..

Milla77
11-11-2004, 12:35
Hei!

Første jula vi var sammen, drog jeg med han hjem til meg så alle fikk hilse på han - snill som jeg er:skratte:

Neste jul, hadde vi vår lille sønn, så da var vi også hjemme hos min familie, jula deretter feiret vi med hans( og gudene skal vite at det var min VÆRSTE jul ever!!!!).
Så etter den jula, har vi feiret for oss selv - og GODT er det, for da får vi gjøre akkurat det vi er vant til osv:flau:

:klemme: Milla77

Lusken
11-11-2004, 12:39
Jeg og :bryn: feirer jul hver for oss. Kommer ikke til å feire jul sammen før vi har :baby: - kanskje neste jul?

Tommeline81
11-11-2004, 12:46
Vi har feiret 3 av 4 julaftener sammen og det hos min familie. Den ene julen var det jeg som "tvang" han til å feire med sin familie. Han synes det er koseligst hos oss på julaften. Dessuten vil han jo at vi to skal være sammen på julaften. Den julen vi feiret hver for oss så kom han inn døra da vi skulle til åpne gavene så fikk feiret litt sammen fordet. Grunnen til at vi ikke feirer hos hans foreldre er rett og slett fordi moren hans sier:"Hvis dere ikke har noe annet sted å være, så kan dere jo komme til oss". Nei takk, da drar jeg heller til min familie der jeg er velkommen. Har sagt til :bryn: at jeg feirer ikke julaften med hans foreldre før vi blir bedt dit. Søstra til :bryn: sier at mora deres sier akkurat det samme til de som til oss, men siden de har barn så feirer de annenhvert år hos hennes foreldre og annenhvert år hos hennes samboer sine foreldre.En ting jeg iallefall vet er at skal jeg feire jul med :bryn: sine foreldre så ønsker jeg å være der samme år som søstrene hans og ungene. Og samme med mine foreldre, at når mine brødre får barn så prøver vi å samkjøre at alle feirer samme år hos mamma og pappa. Kommer nok selvsagt til å ha julaften hos oss etterhvert, men ikke før vi kjøper hus tenker jeg. For nå har jeg kjøpt meg komplett juleservice fra Firkløveren så det må jeg jo få brukt etterhvert. Ble visst langt dette. Takk for at du gadd på lese :klemme: .

mooly
11-11-2004, 12:54
Den første to første julaftene feiret vi hver for oss. Men deretter har vi feiret annen hver jul hos min familie og hans familie. I år skal vi til moren min.

Singha
11-11-2004, 13:34
Selv om julen er full av tradisjoner, kunne jeg aldri ha feiret julen uten supermann. Selv om jeg synes min familie har den kuleste feiringen, så er det han som står meg nærmest. Jeg ønsker å være den som samler familien, men det lar seg stort sett ikke gjøre da vi bor fra sør til nord. Så i år skal vi ta en ny vri, og jeg kjenner jeg gleder meg masse. Vi skal feire jula på hytta, og vi skal ha ei uke fri til å gå på ski, lage mat og drikke kakao!

Må huske å sette ut grøt til hyttenissen også, så vi får et godt nytt år! Jeg har aldri gledet meg så mye til jul som dette året. Fordi for første gang i mitt liv får jeg en unik jul sammen med unike mennesker i en unik natur med et etterlenktet og unikt rusk i magen!!!
(gleder meg så mye at jeg fikk en tåre i øyekroken her... sensibel jeg? :flau: )

smayli80
11-11-2004, 13:34
Vi kommer til å være hver for oss på julaften inntil vi får en liten en. Da vil vi veksle mellom å være hos min og hans familie. Men, det skal være sagt at der er kun fra 12-22 vi er fra hverandre, møtes alltid igjen her hjemme etterpå! :klemme:

Hjolto
11-11-2004, 13:58
Vi feirer hjemme hos oss selv. Skaper våre egne tradisjoner:)
Vi inviterer familien til oss hver jul, de som kommer er hjertelig velkommen:nikker:
Foreldrene til meg og Hjoltomannen bor laaangt herifra:lei_seg: , trist det. Men noen besøker oss hver jul, i fjor var det Svigers, i år mamma og pappa:)
Gleder meg til jul.

Mosse82
11-11-2004, 15:42
Vi feirer annenhver jul hos min familie og hans familie. Dette har hittil vært kjempegreit. Vi får se hvordan det blir når det kommer en liten en i bilde... Da kan det hende vi blir hos min svigerfamilie... Jeg kommer opprinnelig fra Trøndelag, og siden jeg fant min kjære :bryn: i Stavanger, så er det en lang reise...... But, time will show! :blunk:

harmony
11-11-2004, 17:27
Dette er vår første jul sammen, feirer et års jubileum i januar :elsker2:

Vi diskuterte noe for en stund tilbake siden, for vi hadde ikke lyst til å dele på oss, men så ville skjebnen det annerledes..... Jeg må jobbe på kvelden julaften så det blir opp til :bryn: om han vil reise hjem til sine foreldre eller være hjemme og vente på meg så vi kan feire bare vi to når jeg kommer hjem.:juletre: Håper å kunne legge en positiv test under treet....

Jeg syns jo han skal dra til sine foreldre, men han vet ikke selv om han gidder (de bor halvannen times kjøring unna) og lurer på om han kanskje bare skal være hjemme.... Synes ikke jula er verdens største ting, han.... raring...

Men neste jul... Da håper jeg vi har et lite knøtt og heretter regner jeg med det blir annenhver jul hos hans foreldre og mine. :nissefar:

Baby_Angel
11-11-2004, 17:48
Eg svarte Feirer sammen, annenhver jul hos hver familieDette er den første jula våres sammen, og i år feirer vi den hos min familie:nikker:

Bambine
11-11-2004, 17:54
Svarte Feirer sammen, annenhver jul hos hver famile.
Begynte med dette i fjor vi. Da var vi hjemme hos min famile i år skal vi hjem til hans famile. Har laget en sykluss slik at mamma og pappa feirer jul hos mormor og tante når vi er hjem til hans familie. Vil ikke at mamma og pappa skal være alene på julaften. Derfor passet det best slik.

Robyn
11-11-2004, 18:00
Vi er hjemme hos oss selv. Hadde mamma vært i live hadde vi kanskje byttet litt på, men etter at hun ble borte faller det mest naturlig å ha det her.

Pappa og min søster m/samboer feirer vi sammen med hvert år. (Det blir bare andre julen uten mamma da vel og merke.)
I fjor var mine svigerforeldre her i tillegg. Men siden mannen min har to søsken som begge har familie bytter de på hvem de er sammen med.

Det blir litt spesiellt etter at mamma ble borte, min pappa og søster blir så alene om ikke vi feirer sammen så det kunne jeg ikke tenkt meg å gjøre noe uten de. Og det har heldigvis mannen min full forståelse for.

irja
11-11-2004, 18:12
Så lenge vi ikke har noen barn valgte vi den letteste løsningen, nemlig hver for oss.

Mine foreldre er skilt,så hvis vi skulle tatt julaften ett år der og ett år der hadde det blitt så lenge mellom hver gang.
Jeg trives jo også best å kunne være med min familie på julaften :nikker: Det gjør sambo også :)
Så for meg blir det ene året hos pappa, og året etter hos mamma :)

Linee
11-11-2004, 18:24
Vi feirer sammen annenhver jul hos hver familie. I år skal vi til mamma og pappa og det gleder jeg meg til!! Elsker jula jeg.!!!!!!! :nikker:

Tidl. bruker
11-11-2004, 18:32
...........

Katharina
11-11-2004, 18:34
Annet: Jeg har jobbet døgnvakt de siste åra, både jul og nyttår. I år blir det fri begge dagene. Hurra!

Men før det har vi hatt annenhver gang jul, hvertfall til min/hans side av familien. Et år var vi hos hans tante og onkel på bondegårdsjul, uten hans foreldre. Var utrolig kos det også.

Også når barna kommer blir det annenhver gang. Vi har så små familier, men for store til å samle begge samtidig.

Kims
11-11-2004, 20:57
Vi har ikkje lagt oss til en fast vane når det gjeld julefeiring...

Den første jula var eg hos mine foreldre, mens han var heime...
Året etter var vi i syden, og :hjerter: forlova :hjerter: oss på julaften!!! :danser:
Og i fjor var vi heime hos familien min i heile jula...

Forelda hans bur ikkje ilag, så vi kan ikkje gjere det sånn at vi er hos hans/mine annakvar jul...

I år feire vi heime hos mora hans, og så reise vi heim til mine foreldre til nyttårsaften!

Så vi dele like gjerne opp jula vi! :knegg:

Malene
11-11-2004, 22:14
Har alltid feiret julaften hver for oss. :nisse:
Har bygget oss nytt hus,flyttet inn i sommer :glis:
Derfor synes vi det ble mest naturlig og be hjem svigers og mine foreldre til oss :nikker:
Gleder meg VELDIG til denne julen, blir godt å være hjemme, med alle mine nærmeste rundt meg :dubidua:

:juletre:

Mari
11-11-2004, 22:18
Har egentlig ikke tenkt så langt jeg:vetikke:
Sist jul hadde vi nettopp blitt sammen, så da var det naturlig å ta den hver for oss, mens i år feirer vi hos min familie( :bryn: sin familie skal reise bort.)
Kanskje det er hans tur neste år da?.. Hvis vi har en liten :baby: da, har jeg lyst å invitere våre nærmeste hjem til oss:nikker: Så får vår lille oppleve sin første jul sammen med tantene, onkelen og alle besteforeldrene sine:rørt:

Nei nå begynner jeg å fantasere for mye... Men det er jo lov å håpe:flau:
Uansett hvor vil jeg feire sammen min kjære:elsker2:

Tonemor
12-11-2004, 11:47
Vi feirer julaften hos oss. Svigers og svoger ene året, mine foreldre andre året. I år kommer mine foreldre. (:lettet: blir litt fredeligere da).

Elinblu
12-11-2004, 11:56
Blåmann og jeg har feiret jul sammen siden 1996. Vi er annethvert år hos min og hans familie på julaften. Selve juleferien fordeles mellom de to familiene og annen slekt. Nyttårsaften tilbringes alltid med gode venner.

Zafira
12-11-2004, 12:46
Har vel egentlig ikke fått inn noen fast rutine på det ennå.
Sambo er på jobbe annenhver jul, så da feirer jeg stort sett med min familie. Den jula han er hjemme, har vi byttet litt på hvor vi har vært. Kunne godt tenke meg å feire hjemme hos oss selv jeg da. Iallefall nå som vi har eget hus.

Hege74
12-11-2004, 13:00
Jeg stemte sammen - annenhver jul hos mine og annenhver jul hos hans. Men egentlig har det vært annenhver jul hos mine (må reise til Bergen) og annenhver jul hjemme hos oss selv, sammen med hans familie. Det ble enklest sånn etter vi fikk barn (som legger seg tidlig). Før vi fikk barn feiret vi hver for oss.