PDA

Vis full versjon : Drømmehus!!!

Lillekos
12-11-2004, 04:09
Lå i senga og tenkte ut hvordan mitt drømmehus skal være, når jeg en gang får råd da.

Badet
Et stort bad, med fliser på gulv og vegger. Helst lyse fliser, men noen svarte gjør heller ikke noe...det er jo litt tøft. :nikker: Jeg vil ha en vanlig vask, men med god benkeplass - for jeg er ekspert i å spre sminken utover når jeg skal fikse meg. På hver side av vasken, som så klart må ha skap under, skal det være en smal hylle hvor jeg kan legge håndduker, dopapir osv. På en annen vegg skal jeg ha tre reoler i stål med glasshyller. De skal være i tre forskjellige høyder. Der skal jeg ha alt dilldallet mitt som parfymer, sminke, noen stearinlys og så klart en cd spiller. Vil gjerne ha et badekar også (boblebad så klart), men om det ikke lar seg gjøre er jeg fornøyd med en dusj med god plass i. Enten i et dusjkabinett som går helt ned til gulvet, eller at en del av badet er dusjen...sånn eget dusjrom på en måte. :jupp: Og så må jeg jo ha masse tøffe knagger i stål til å henge både håndduker og klær på.

Kjøkken
Det skal trenger ikke være kjempestort, men jeg skal kunne føle at jeg kan snu meg uten å velte ting. Jeg vil ha god benkeplass, kjøleskap og komfyr i stål. Lyse benker og en sånn benk midt i rommet hvor jeg kan ha barkrakker rundt og bruke det som spisebord. :glis: Jeg er møkk lei av at alt står i kurver og sånne treting (alt av sleiver og sånn) så jeg vil ha knagger hvor jeg kan henge opp tingene etterhvert. :nikker: Og god belysning, noen fine bilder og litt pynt gjør heller ingenting.

Soverom
Det skal være i en kald farge. Enten lyse blått eller hvitt. Der skal det være god plass til min 180x200 seng (som jeg savner veldig nå). På hver side skal det værehvite fine nattbord, med skuff som jeg kan legge dagboken min i og eventuelle andre private saker. :sparke: :Plystre: Jeg skal ha to matchende lamper. Enten stående på nattbordet eller hengnde på hver side av sengen. Det skal være vegg til vegg teppe på gulvet. Og så må jeg så klart ha et diger klesskap. Helst et gå-inn-i-skap.:dubidua: Det skal i hvertfall ha nok hengeplass til alle kjolene mine, nok hyller til alle skoene mine, og nok kurver/skuffer til alt undertøy. Og så må det være litt adskilt sånn at jeg kan ha ekstra sengetøy og sånn i en del. Det skal være gardiner i en behagelig matchende farge der, som gjør at rommet er kjølig samtidig som det er romantisk. Og jeg skal ha noen hyller på veggene til å sette matchende stearinlys og rammer med bilder o.l.

Stua
Det må være i en lys farge, med lyse møbler. :) En diger reol som får plass til alt av bøker og filmer og annet dilldall samtidig som det ser ryddig ut. Jeg vil ha en liten verandadør som går ut til en koslig liten veranda. Det skal være både morsomme og spesielle bilder på veggen. Og den ene delen av stua skal jeg ha spisebord og stoler til...helst i svart og glass. Sånn at jeg kan dekke på om jeg får gjester. Stua skal være såpass lys og luftig at den ikke blir så mørk og dyster når det er kveld ute, eller når mørketiden kommer.

Gjesterom
Det skal være plass til en dobbeltseng der, med to matchende nattbord. En reol hvor de kan legge fra seg ting, og hvor jeg kan legge rene håndduker til gjestene. Og det skal senere kunne gjøres om til barnerom når den tiden kommer. :familie:

Hobbyrom
Jeg må ha et hobbyrom til alt dilldallet mitt. Har haugevis med bøker og ting til scrapbooking. Der skal jeg blant annet ha pc`en, masse hyller og bokser til oppbevaring. Skrivebord langs to av veggene. Bruker vanligvis å bruke hele stua når jeg holder på med scrapping (fotoalbum). Og jeg skal kunne bruke det til kontor også. Jeg vil gjerne ha en tv der om det lar seg gjøre, for jeg er veldig avhengig av det når jeg holder på med scrapping. Må ha noe som skjer i bakgrunnen da.

Bod
Så må jeg ha en bod da så klart. Med en fryseboks og masse hyller så jeg kan sette alle tingene som jeg ikke bruker der, uten at det blir for rotete.

Så dere som fikser de der lottogevinstene og skrapeloddene...gi meg et vinnerlodd for en gang skyld da vel. Et som jeg vinner mer enn 30 kroner på så jeg kan få gjort noe med drømmen min! :fnise:

Kims
12-11-2004, 16:23
Mitt drømmehus???

Har ikkje komt så langt i planlegginga...
Jobbe fortsatt med badet! :knegg:

Mitt drømmebad:

Fliser på gulv og vegger!
Mørke blå på gulvet, lyse fliser på veggene.
Skal være trapp opp til badekaret (det store badekaret!) som skal stå i den eine kroken.
God plass mellom selve karet og veggene...
sånn at eg kan sette masse lys o.l rundt badekaret når eg skal ta eit kosebad! :snill:
I hjørnet skal det vere eit speil som er ca 30 cm bredt, og 1,2 m høyt.
Det skal stå ein potteplante oppå toppen av speilet, planten skal vere sånn at den henge litt nedover,
sånn at det henge litt grønt ved toppen av speilet...
Kanskje ikkje så godt forklart men...

Doen skal self. være innpå badet, med en bidé (eller kordan det skrives)
ved siden av... Men dei skal på ein måte stenges vekk fra sjølve badet,
det ved å bygge opp ein vegg, av sånn glass-stein.. Kjempelekkert!
Skal ha ein lekker vask, med god benkplass på begge sider...
Digert speil over vasken... God hylleplass, lange hyller på hver side av benkeplata,
med glass i dørene som blir høyere enn benkeplata...

Og selvfølgelig:
Plass til STELLEBORD!!!

Ikkje heilt ferdig med planlegginga enda, men lekkert skal det bli! ;)

Skulle helst hatt boblebad da... hmmm... :hm:

Trur badet vårt blir så dyrt, at badet blir heile huset! :hehehe:

maya80
12-11-2004, 17:25
Hadde jeg virkelig fått velge så skulle jeg hatt det ene huset jeg så på mtv fra crib det var så utrolig flott, med eget lekerom i overste etasje, tror han var basketballspiller.

Ellers ønsker jeg 4 soverom pluss datarom, skulle også hatt eget vaskerom.
å ett kjellerstue til mannen min.
Kjøkken med kokeøy.

Hjolto
12-11-2004, 17:37
Vi har kjøpt drømmehuset vårt;) ...og flytter inn etter jul når hærligheta er ferdigbygget.

Lillekos
12-11-2004, 21:09
Alt det jeg skrev er så klart bare drømmer da. Nå bor jeg på en liten hybel med hems. Helt ok, men vil ha mitt eget og noen millioner til å få det som jeg vil. :) Litt interiør og sånn på hjernen for tida. :nikker:

Tussi jenta
12-11-2004, 22:18
Har funnet mitt drømmehus jeg, har bare ikke råd til og bygge det.

For de som gidder og ta seg tid ligger det inne på norbohus, du må søke på huskatalog og gå inn på flat tomt også heter huset cassio.
Det er faktisk ingenting jeg ville endre ved huset, synes det er helt perfekt.

www.norbohus.no (http://www.norbohus.no/)

Tidl. bruker
12-11-2004, 22:23
Jeg har ikke noen detaljerte planer, men følgende kriterier bør være oppfylt:

*Stoort kjøkken, med god spiseplass, og gjerne åpen peis.

*Eget vaskerom, evt i kombinasjon med grovkjøkken.

*Spiskammers. Er vant til det hjemmfra, og synes det er så praktisk.

*Stort bad, helst med lyse fliser. En dusjnisje eller digert badekar hadde ikke vært å forakte...

*Helt et soverom av dimensjoner. Mangel på sådan kan dog kompenseres for ved et "walk-in-closet"

*Trenger ikke så stor stue...

*Ville ikke hatt noe imot en vinterhage eller et atrium.

I tillegg har jeg lyst på en diiiiiger hage, og så har nok mannen noen ønsker også, som han kanskje får oppfylt-dersom han er snill, vel og merke :knegg:

Men så var det det der med finansieringen da....:flau:

Lillekos
12-11-2004, 22:23
Det var et nydelig hus det! :nikker:

Kims
12-11-2004, 22:28
Har funnet mitt drømmehus jeg, har bare ikke råd til og bygge det.

For de som gidder og ta seg tid ligger det inne på norbohus, du må søke på huskatalog og gå inn på flat tomt også heter huset cassio.
Det er faktisk ingenting jeg ville endre ved huset, synes det er helt perfekt.

www.norbohus.no (http://www.norbohus.no)
Åh det var skikkelig kult!!!
Det har eg og lyst på!!! :D

Grete
12-11-2004, 22:43
Joda, jeg har fantasert mye om drømmehuset.

Har også falt for ett norbohus, korona heter det, og finnes på samme sted som Tussi jenta sitt, bare på side 2. Dette er et hus vi har råd til å bygge en dag. Må bare finne den rette tomta først.

Jeg vil gjøre små forandringer i 1. etasje, og lage det store soverommet oppe om til to rom. Dermed får vi 4 soverom.

En av de tingene vi leter etter er muligheten til å ha alt på en flate, med en ekstra etasje til barna (om vi noen gang får da)

Om jeg skal drømme meg skikkelig bort, så finnes det et hus på http://www.blockwatne.no/husoversikt/ som heter bellevue. Hadde jeg hatt penger nok, så tror jeg kanskje det kunne blitt drømmehuset.

Jumpy
12-11-2004, 22:47
Norbohus har mange flotte hus.

Mest aktuelt dersom jeg skulle bygget i dag er "kuba" men det er bare 110 kvm, så skulle jeg tenkt litt lenger er favoritten "Nova".

Kims
12-11-2004, 23:03
No har eg og vore på Nordbohus og sett eg og... :sparke:
Likte Scorpio og eg... :nikker:
Men badet var litt lite! Og badet og doen skulle vore i eit rom...

Sparky
12-11-2004, 23:04
Norbohus har mange flotte hus.
Mest aktuelt dersom jeg skulle bygget i dag er "kuba" men det er bare 110 kvm, så skulle jeg tenkt litt lenger er favoritten "Nova".Jeg enig i at Kuba er bra, med noen justeringer riktig nok. Det samme gjelder Kubrik. Nova ble litt for mye for min del (trangt kjøkken også), men en får jo ikke riktig inntrykk bare av en tegning. Jeg ønsker meg et enkelt, moderne hus.
Når det kommer til interiør har jeg mange idéer, men det ville tatt alt for lang tid å presentere dem her. :nikker:

Jumpy
12-11-2004, 23:30
Jeg enig i at Kuba er bra, med noen justeringer riktig nok. Det samme gjelder Kubrik. Nova ble litt for mye for min del (trangt kjøkken også), men en får jo ikke riktig inntrykk bare av en tegning. Jeg ønsker meg et enkelt, moderne hus.
Når det kommer til interiør har jeg mange idéer, men det ville tatt alt for lang tid å presentere dem her. :nikker:
Kubrik er flott, men mangler terrasser, noe Nova og Kuba har til det fulle.
Full takterrasse på Nova er digg, skulle bare ha installert en aldri så liten vareheis til kjøkkenet ;)

Jeg skulle gjerne ha tegnet og forklart mitt eget drømmehus. Synes det er sinnsykt moro og lage hus i Sims2. (Har enda ikke fått til å lage kjeller, har du?)

Egils
13-11-2004, 11:23
Å! Har lyst på Sims2, er det gøy? Mye bedre enn Sims1? :)
Tror jeg må ønske meg det til jul...... :snill:

Tidl. bruker
13-11-2004, 12:16
Om jeg skal drømme meg skikkelig bort, så finnes det et hus på http://www.blockwatne.no/husoversikt/ som heter bellevue. Hadde jeg hatt penger nok, så tror jeg kanskje det kunne blitt drømmehuset.
Jeg gikk inn på linken, og fant huset "Brekkestø". Falt helt jeg...sukk...Mon tro hva et slikt hus koster?

Grete
13-11-2004, 14:56
Jeg gikk inn på linken, og fant huset "Brekkestø". Falt helt jeg...sukk...Mon tro hva et slikt hus koster?
Det koster 1 461 793, med et loftstillegg på 314 706.

Har huskatalogen hjemme jeg. :flau:

Synes også det er et skikkelig flott hus, men litt for dyrt for min del.

Tidl. bruker
13-11-2004, 15:19
Det koster 1 461 793, med et loftstillegg på 314 706.

Har huskatalogen hjemme jeg. :flau:

Synes også det er et skikkelig flott hus, men litt for dyrt for min del.
Tusen takk for svar:)

Ser nok ut som om jeg må begynne å spare!