Vis full versjon : Hva spiser du på julaften?
Lillekos
13-11-2004, 18:39
Ikke lenge igjen til jul nå, og vi jeg skal prøvesmake på ribba i morgen. :) selv pleier vi å ha svinestek med svor på julaften....og ellers alt tilbehør som er til ribbe da... :) Hva har dere?
Helene Harefrøken
13-11-2004, 18:43
Vi spiser ribbe, medisterkaker og medisterpølse til jul.
Gleder meg veldig til å spise ribbe...
Vi spiser pinnekjøtt (eller Ribbe som vi kaller det), dampepølse, poteter, kålrabistappe og surkål... åååh... :sulten: ..og fruktsalat til dessert :) (Jeg ville helst hatt riskrem med rød saus, jeg da.. :sikler: )
me too :nikker:
Lillekos
13-11-2004, 18:53
Skal lage ribbe til os i morgen jeg....:dubidua: og da blir det rødgrøt med melk på til dessert... :glis:
Alt ettersom hvor vi er spiser vi;:ktorn:
hjemme; pinnekjøtt
svigers: ribbe
mor&far: oksestek
I år blir det hjemme-jul. Uansett hvor vi er julaften, besøker vi slekt og venner i rom-jula, og da får vi servert allskens julemat. Med andre ord; jeg får smakt både ribbe og oksestek i romjula.
Åååå - som jeg gleder meg :juletre: :nissefar:
Pinnekjøtt!!
Med god hjemmelaget kålrabistappe, hvit saus og poteter.....
Og så riskrem med rød saus til dessert! :sulten:
Da er det jul!!
Lykkeliten
13-11-2004, 19:19
Pinnekjøtt! Med Vossakorv eller Evangerpølse, poteter og kålrabistappe!
Ååå jeg gleder jeg til jul!
Pleier og spise ribbe eller svinefillet på julaften med diverse tilbehør.
pinnekjøtt og lutefisk med tilbehør. multe eller riskrem med jordbærsaus til dessert :sulten:
kreps-77
13-11-2004, 20:08
Ribbe, med masse rødkål til! Jummy :nam:
GyldenLøve
13-11-2004, 20:22
Ribbe her!!! Ååååh som jeg gleder meg!!! :nam:
Det gjør vi også. Gleder meg til å spise ribbe jeg også!
Katrinemor
13-11-2004, 22:22
Vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølser, hjemmelaget surkål og saus og poteter.
Når jeg var lita jente spiste jeg ribbe med tilbehør... nå når jeg har flyttet til vestlandet, har pinnekjøtt blitt min favoritt :)
Helenemor
13-11-2004, 22:41
kalkun med fløtesaus og mandelpoteter .. Fantastisk enkelt.. :nam: Har aldri vært noe fan av den ribba jeg, overbeviste tom. helenemannen første jula sammen. Nå er det niks mer ribbe :nikker:
Starlight
13-11-2004, 23:09
Ribbe med tilbehør og riskrem til dessert.
Jeg er vegetarianer, så jeg nyter min tradisjonelle nøtte- steik. denne inneholder de typer nøtter jeg har for hånden:sulten:
Til steiken nyter jeg et stort glass cola. Drikker bare alkohol for å bli full......og det vil jeg jo ikke bli en magisk julekveld.:skratte:
Da jeg var unge, før jeg hadde bestemt meg for å boikotte den brutale kjøttindustien, da spiste jeg mamma si ribbe med fleng av tilbehør.
Det blir nok pinnekjøtt det :nam:
Tidl. bruker
14-11-2004, 12:34
kalkun med fløtesaus og mandelpoteter .. Fantastisk enkelt.. :nam:
Samma her! Skjønt jeg vurderer en rødvinssaus dette året(som jeg leste oppskriften på her inne....) Gleder meg allerede!
Pinnekjøtt her også nam nam.
Alltid hatt ribbe hjemme, men i år blir det pinnekjøtt :sulten:
:kalle:
Hjemme og hos mor: Pinnekjøtt!!! med Vossakorv eller Evangerpølse, kolrabistapp og rødkål.
Hos svigers: Svineribbe.
Vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølse, mandelpoteter, hjemmelaget rød og gul surkål, gulrøtter, grønne erter og tyttebærsyltetøy. :nam: Selv spiser jeg alt dette bortsett fra julepølsa (den hvite... ikke særlig god..)
:lys: Gleder meg til jul jeg..... :jippi:
Tidl. bruker
14-11-2004, 20:18
Vi også.:sikle:
Vi spiser pinnekjøtt med tilbehør på nyttårsaften.
:sulten:
Det blir nok pinnekjøtt det :nam:
:sikle: Vi også. var noe alle likte, så da...
Her går det i ribbe og medisterkaker/pølser julaften.Nam Nam Nam
Vi varierer mellom ribbe og pinnekjøtt, og til dessert har vi riskrem med rød saus.
Ribbe, medisterpølse og medisterkaker. Riskrem med rød saus til dessert. Yummi:nikker:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.