Vis full versjon : Sliter du med å få et barn til?
Jeg lurer på om vi er mange her inne som sliter med å få barn nummer to (eller flere)?
Nå er det to år og 2 mnd siden jeg fjernet hormonspiralen. Jeg ble fort gravid med jenta mi, og hadde et bra svangerskap. Da jeg fjernet hormonspiralen ble jeg gravid med en gang. Trodde da at det skulle gå lett å få en til, men vi sliter med det.
Har nylig fylt 37 år, og har ikke al verdens tid heller. Håper og tror vi skal klare det en gang til, men begynner å bli rimelig utolmodig.:lei_seg:
GlaKatta
14-11-2004, 03:22
Jepp, vi sliter med å få nr. 2. Tok ut hormonspiralen i august i fjor og har hatt en MA og en SA på ett år.
Jeg føler heller ikke at jeg har all hverdens med tid lenger, så skjønner godt at du føler at det tar lang tid.
Har du merket forandringer i syklusen din etter du tok ut hormonspiralen forresten?
Klem fra GK
Kan jo ikke si at vi sliter med å få barn siden vi bare har forsøkt en syklus. Nå går vi inn i 2.pp , og jeg håper selvfølgelig at det klaffer allerede nå. Er av det utålmodige slaget. Vil ha en til:baby: med en gang!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg trodde liksom at vi skulle få det til på første forsøk.......men nei!!!!
:nikker: Nå må vi se til å bli befruktet jenter, så ungene våre får seg småsøsken:nikker:
:lykke: Lykke til med dere:lykke:
Har du merket forandringer i syklusen din etter du tok ut hormonspiralen forresten?
Klem fra GK
Hadde tidligere syklus på 28 dager, regelmessig. Ble gravid 1. EL etter jeg fjernet hormonspiralen. Har fått noe forandret syklus etter hver MA. Etter siste MA har jeg hatt en syklus på 23-27 dager.:klemme:
Håpefull73
14-11-2004, 12:09
Ja, vi sliter med å få barn! Jeg har en sønn fra et tidligere forhold, men mannen min og jeg sliter veldig med å få et sammen. Jeg sluttet på p-pillen i august 2002. Vi har vært prøvere siden.. I november 2002 ble jeg gravid, men mistet i 7. uke. Etter det tok det et halvt år før vi kunne prøve igjen.. Nå har det gått 1 år og 3 måneder med prøving uten resultat.
Ikke særlig morsomt, nei...:lei_seg:
Starlight
14-11-2004, 12:53
Sliter med 2.mann ja....
Første gang jeg ble gravid, gikk det nærmest av seg selv, vi prøvde ikke engang, og der satt'n bare plutselig.
Men nå som vi seriøst prøver er det visst ikke så lett.
Har prøvd i 3 år nå.
Vi sliter også med å få til nr. 2. Jeg sluttet på pillen i august i fjor og ble gravid i mars i år. Mistet i uke 9. Det tok 3 måneder til EL var tilbake og jeg ble gravid igjen i august i år. Mistet allerede i uke 4. Nå er det 3. pp etter siste SA og 13. PP til sammen.
Tassen satt i 1. PP, så hadde ikke regnet med det skulle ta så lang tid denne gangen. :lei_seg: Tassen blir 2,5 til jul.
vi jobber også med nummer 2, og er nå under utredning.
merkelig at det skal være så vanskelig andre gangen, når 1 mann ikke engang var planlagt :flau:
Tror jeg melder meg på denne tråden, jeg! Førstemann satt da han skulle, og har passert tre år nå. Hadde det gått slik vi planla, hadde han hatt søsken nå i sommer....
Takker alle for svar. Jeg ser at vi er mange som sliter med nr. 2. Håper vi alle får en liten :baby: igjen snart. Lykke til videre med søsken forsøket.:grouphug:
jeg ønsker også alle lykke til :)
håper vi alle sammen har nr 2 i magen innen året er omme:nikker: :kryss:
:klemme:
Kan si at vi sliter litt ja....
Plan A: eg skulle være hjemme når guttungen begynte i 1.klasse...
~det endte med SA...
Plan B: Være hjemme når han begynte i 2.klasse ~ endte med enda en SA...
Plan C: Kunne det hende at eg kunne få være hjemme det året han går i 3.klasse da??? Kunne jo tro!! Endte med SA det også....:sinna:
Nå skal eg ned i vekt før vi prøver for fullt igjen....
Kornelia
21-11-2004, 14:22
Jepp, vi sliter litt ja. Nå har vi ventet og ventet på babyen vår i over 1 år. Men vi har ikke gitt opp - snart sitter :fert: den vel!!
Masse lykke til til deg :kryss: :lykke: :kryss: :lykke:
Vi sliter også nå, med å få til den fjerde. Førstemann var overhodet ikke planlagt ( :flau: ), andremann satt som et skudd med en gang vi prøvde. Med den tredje prøvde vi i ca et halvt år før jeg ble gravid, og nå har vi prøvd i 14 mnd på fjerdemann. Vekta har også økt mye, så det kan jo ha noe med saken å gjøre...Håper på :Positiv: snart.
Her er det nr. 3 det prøves på.
Sluttet med prevensjon etter bryllupet i august i fjor. Har hatt en MA i mellomtiden.
Jeg har ikke fyllt 30 enda (men er bare et par måneder unna) så aldersmessig har vi det ikke travelt.
Men med en på 8 år (9 til våren) og en på litt over to år kommer vi til å gi oss om det ikke skjer innen det neste året eller så.
Ønsket om et barn til er vel denne gangen mest for minsten sin skyld (ikke misforstå, vi ønsker sterkt et barn til), har alltid savnet et søsken til eldstemann og siden det er så stor aldersforskjell mellom de to jeg har nå var ønsket om to tette stort.
Sånn ble det ikke, forhåpentligvis blir det en liten søster eller bror innen han fyller 4. Hvis ikke setter vi nok strek.
Helenemor
18-12-2004, 23:13
Her akkurat som med Robyn så prøver vi på tredjemann.
Ser ut til å ta litt tid, da vi er inni 15.pp . :mumle:
Drøyer det særlig lenger til så må vi sette strek. Med fare for å virke som en med et luksus problem, så må det passe med jobb/ skole. Tenker også på at jentene snart begynner på skolen, og da krever det jo mer av meg.
Ønsker oss alle lykke til..
Lykkemamma
19-12-2004, 01:13
Ja, vi sliter med andremann! Er inne i 15. pp nå og har startet utredning. Hadde aldri trodd at nr 2 skulle være så vanskelig å lage :trist: Førstemann ble til etter 8 mnd prøving, og det syntes vi var mer enn lenge nok... Hadde håpet at resten av ungeflokken som jeg drømmer om ville komme så lett som ingenting når vi først hadde klart det én gang...
Spiralis
19-12-2004, 19:47
Vi brukte 10 måneder på 1. mann. Da havnet vi i en "baby-boom" blandt vennene våre. Nå har vi brukt 14 måneder uten at vi har blitt gravide - og det er litt sårt å se at alle de andre som ble født samtidig med vår gutt nå har fått småsøsken. Situasjonen kompliseres litt av at mannen min har en reisejobb - vi får ikke prøvd på hver eggløsning. Men vi har ikke gitt helt opp enda...
Jo, det er vel derfor vi er i dette forumet :)
Vi prøvde ett år før vi ble gravid med førstemann, uten utredning. Nå har vi prøvd i 1,5 år på 2.mann, er blitt utredet og har fått konstatert nedsatt sædkvalitet. Når utredningen er helt ferdig i januar, søker vi om prøverørsbehandling, og "mens vi venter" (6 mnd her i byen), håper vi at det klaffer etter naturmetoden! Det hadde vært så godt om vi slapp prøverør, synes jeg, og all den spenning, (potensielle) skuffelser og nedturer det fører med seg... sukk.
Petra
Er nå i 4pp med nr2 (5pp begynner vel over helga), nr 1 satt etter 11 mnd så jeg bør vel smøre meg litt med tålmodighet......
:lykke: til alle sammen, håper vi alle snart tester:Positiv: !!!:kryss: :kryss: :kryss:
Klem Fra Runa :klem:
OPS. jeg burde kanskje ikke vært med her siden jeg bare har prøvd i 4pp ??? Moderatorer sletter meg vel hvis dette er feil.....:blush:
Er nok også en av dere ! Har en datter på snart sju, har prøvd i straks tre år på nr. to. Har vært utredet, og har fått diagnosen endometriose. Hatt et ord. forsøk + et fryseforsøk. Skal på`n igjen i april tror jeg. Lykke til alle sammen !
Klem,
Sliter absolutt med 2. mann, har ei på 7 år. Etter 3 aborter ble vi utredet - ufrivillig barnløshet. Holder nå på med 3. ivf og håper virkelig det klaffer nå. Er 37 år så nå begynner det å haste litt.
Ja...vi sliter...
Med førstemann ble jeg gravid etter en pp, men nå har vi prøvd i 2 år uten så mye som antydning til graviditet!
Jeg har nå tatt 2 pergo-kurer, den siste med ovitrelle i tillegg....- uten klaff(er rimlig sikker på at jeg ikke er gravid!)
Er litt usikker på om jeg vil fortsette....
Vi har vært prøvere i akkurat 1 år og en mnd nå. Vi har en gutt sammen på 9 år, den gang ble jeg gravid uten å prøve.
Når vi i fjor bestemte oss for å få et barn til ble jeg gravid med en gang men endte i en sa i uke 7, etter den har jeg hatt en exu og en sa.
Siden exu har jeg ikke lyktes i å bli gravid igjen og jeg kjenner at dette begynner å slite på meg psykisk.
Håper 2005 vil være et fruktbart år for oss alle! :fert:
Cherokee
02-01-2005, 19:41
Jeg har en jente på snart 3 år, og hun kom som en overraskelse. Siden den gang har jeg fått en ny partner, og vi har vært prøvere i litt over 1 år. Har bestilt time for å begynne med utredning. Blir spennende å se hva som skjer til slutt.
Nå går jeg inn i min 5 PP. Har tre barn fra før, og alle satt på første forsøk!! Det må sies at den minste er 12 år, så det er nok helst den biologiske klokken som tikker. Men, at det skulle ta ( for meg) SÅ lang tid å bli gravid, hadde jeg aldri trodd! ( Bortskjemt???) Har lært en hel del om kroppen og dens funksjoner på dette området nå, og det er både spennende og skremmende! Tenk om det allerede er for seint??????? :vetikke: Som nevnt i et annet innlegg her; er det jo rart at vi i det hele tatt klarer å lage unger, så mye som må klaffe.....
Jeg er snart 40 år og allting....
Jepp....sliter oxo med andre mann.....sukk.
Førstemann kom etter tre mnd., må da si at det tok et år før jeg fikk mensen tilbake etter p-pille slutt. Nå har vi prøvd siden høsten 2003, og er nå nettopp ferdig med en runde på tre kurer med pergotime, uten hell. Skal nå ta kontakt med gynokolgen igjen, men har oxo satt i gang med akupunktur og bio-resonans....for å se om det kan hjelpe. Så får vi se hva som skjer fremover, men ønsker oss veldig en liten til, da første mann nå snart er 6 år og skal begynne på skolen til høsten.
Ønsker alle her inne lykke til, og håper vi alle snart får oppleve å få en :Positiv:
Gode og varme :klemme: fra meg til dere.
Beckasin
23-01-2005, 17:40
Ja, vi har nå prøvd i 17 mnd på nr. 2.
Ba om utredning for fire mnd siden, men fikk beskjed om at det var et halvt års ventetid ved klinikken, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. :himle:
Tja, jeg hører vel inn under denne gruppen selv om jeg ikke har noen barn... Har to provoserte aborter på samvittigheten, men jeg var skrekkelig ung så jeg vet at jeg gjorde det rette. Jeg har ikke angret på det. Men jeg har alltid sagt at jeg kommer til å angre hvis det viser seg at det var de sjansene jeg fikk :sukk:
Jeg håper da inderlig ikke det:trist2: Nå ligger alt til rette for en familieforøkelse. Og vi vet jo at vi kan begge to... han har en på snart 8 fra et tidligere forhold.
Men nå er vi inne i vår 10. prøveperiode og jeg føler at tålmodigheten har en grense...
Heia! Vi sliter også med barn nr. 2. Har en gutt på 3 1/2 år som gjerne vil bli:storeb:.
Hvis alt hadde gått som vi hadde planlagt, ville vi hatt en :baby: i løpet av 2004. Men jeg ennå ikke blitt :gravid:. Begynner å bli lei. Første gang var det full klaff med en gang. Vi gir nå ikke opp med det første...:sex1:
Huff ja vi sliter visst.
Poden på 4 1/2 år var ikke planlagt, gikk på pillen når han satt. P
-piller og diare er ingen god kombinasjon. Eller det var egentlig det det var ;).
Nå har vi prøvd ca fra han var rundt 2 år. Dvs jeg gikk på p-pille en måned etter han kom, så har det ikke vært brukt noen som helst form for prevensjon etter den tid. Ble gravid i mai i fjor, gikk 12 uker før det ble oppdaga MA der fosteret hadde takka for seg uke 9. SA allerede syklusen etter utskrapninga. Så en ikke-gravid september. Ny positiv test oktober som endte i MA og utskrapning uke 9 i november. Mens i desember og sjokk - positiv test 14 dager over IKM i januar. Endte i SA med en gang jeg oppdaga det.
2 MA og 2 SA på 9 mnd. Ikke problemer med å bli gravid (når det først løsna etter 18 mnd prøving) tydeligvis, men å få gå svangerskapet ut er visst umulig. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre framover heller, for jeg blir ikke tatt alvorlig av fastlegen min. Det kom veldig tydelig fram når jeg snakka med han nå når jeg testa positivt og begynte å blø denne gangen.
Jeg spurte han om eventuell hjelp ved neste svangerskap, og det hadde han ikke hørt om engang. Men jeg kunne jo ringe jordmor på helsestasjonen, for hun hadde noen "samtaleterapi"greier. Hallo???!!! Jeg trenger ikke samtale, psyken er helt ok. Jeg trenger medisinsk støtte, hvis jeg trenger noe. Var liksom det jeg egentlig lurte på da. Møkkamannelege:mumle: Han presterte også å si at siden jeg mest sannsynlig ble helt i "120" av glede, redsel og nervøsitet når jeg testa positivt, så kunne det være en medvirkende årsak til at det gikk som det gikk.
Hva sier en til slikt? Jeg gir meg hvertfall bare ende over! Og vurderer sterkt å bytte fastlege.
Magedutta
01-02-2005, 07:52
lisaa, du må be om å få en henvisning til gynekolog. Noe mer behøver ikke fastlegen din vite. Noen steder behøver du ikke engang det. Med 2 MA og 2 SA bør du få utredning for habituell abort. :klemme: Lykke til!
Hei lisaa
For en dust av en lege. :mumle: At han i det hele tatt kan antyde at psyken kan ha noe med abortene og gjøre, hallo :kokko: Enig med Magedutta, krev og få henvisning til gynekolog. Det er masse du kan utrede for, og se om de finner årsaken. Hadde nok sterkt vurdert og skifte fast lege også, med slike holdninger som han har.
Lykke til videre, håper du snart får den hjelpen du har krav på.:klemme:
Jepp, vi sliter litt med nr. 2 også. Har prøvd i 9-10 mnd nå. Førstemann tok det 1,5 år med, og da ble jeg gravid med Pergo. Var til full utredning før jeg ble gravid med førstemann, men de fant ikke noe spesielt. Jeg har eggløsning, men den er ikke regelmessig og antagelig har jeg dårlige egg eller noe. Mannens :spermie: er i fin form :). Har planer om å komme meg til legen ganske snart og ta en ny sjekk, for å se om jeg kan få pergo igjen. Håper ikke jeg må igjennom full utredning enda engang...
Ja vi sliter med og få nr 2! Etter snuppa som kom i 2000 har jeg vært gravid 3 ganger, et svangerskap utenfor livmor og de to andre endte i sa! Håper virkelig det skal klaffe for oss snart!
Vavavavoom
06-02-2005, 19:58
Jo, det er vel derfor vi er i dette forumet :)
Det hadde vært så godt om vi slapp prøverør, synes jeg, og all den spenning, (potensielle) skuffelser og nedturer det fører med seg... sukk.
Petra
Skulle du "måtte" begynne med prøverør så kan jeg si at sålangt synes jeg det var mere spenning/skuffelser/nedturer med naturmetoden :fert:
Det kjipeste med IVF er prisen....
her jobbes det også med andremann ja - vi har forsøkt i over to år nå siden førstemann kom helt uventet for seks år siden. Har bare vært gravid en gang i løpet av de to årene, det endte i en SA i uke 12. Til dere som er til utredning og har født barn - hva sier fagfolk at er grunnen til at man en gang har fått det til og at det plutselig fortoner seg som helt umulig? Jeg lurer veldig på om vi også skal ta skrittet og bli "skjekket". Blir man tatt på alvor? (sett bort i fra historien til lisaa - det er nesten den værste legehistorien jeg har hørt!!)
vel, jenter - jeg ønsker iallfall alle lykke til og at det skjer noe SNART!!
Uff, ja, vi sliter nok vi, og!
Førstemann kom som et skudd, men det var med en annen partner. Traff mannen min, og begynte prøvingen etter et år. Trodde det skulle gå bra. Men, nei!
Etter ett års prøving, var vi til utredning, uten resultat. Etter 2 SA, ble vi etter 2,5 år gravid med minstemann.
Nå har vi prøvd i 1 år, 3 SA'er. Er igang med utredning for habituell abort. Er snart 39 og føler at tiden er iferd med å renne ut, både når det gjelder prøving, hjelp, og tiltak til å bedre situasjonen.
:kryss: fingrene for oss!
Hei hei,
her er også en som sliter med å få nr. 2 :(
Har en pode :storeb: på 3 1/2 år som har begynt å etterlyse en lillebror... Foreløpig ser det ikke ut som det blir noe med det første..Kjipt!
Sønnen vår satt forresten som et skudd, uten å egentlig ha prøvd. Er kanskje det som er "feilen" vår nå, at vi prøver for mye?? Har tenkt litt på det, men er ikke så lett å la være heller.
Har også vært til utredning, både mannen og jeg. Har fått diagnosen "habituell abort". Har mistet mange ganger, oftest tidlig i svangerskapet (rundt uke 6). Prøver er tatt av begge, men ingenting tyder på at noe er galt.
Svar til deg hege: Vi ble iallefall tatt seriøst. Jeg tok kontakt med fastlegen, og hun henviste først meg til gynekolog. Etterhvert leverte også mannen min sædprøve, samt at vi begge har vært inne til samtaler. Har blitt tatt på alvor hele veien føler vi. Har også en avtale med gynekologen at med en gang jeg tester positivt (forhåpentligvis), skal jeg ringe han direkte, så får jeg komme inn på ultralyd (innvendig) med det samme. Syns det er en trøst å vite at man får hjelp og oppfølging hvis man er så heldig å bli gravid igjen.
:kryss: :kryss: :kryss: til alle dere!
:klemme: fra Lilje (som oppdaget dette forumet i dag først... :rødme: Bedre sent enn aldri!)
hei!
har en jente født i 95 og en gutt født i 01,har vært prøvere sieden juli 04, men ingenting skjer.har samboer som ikke er far til mine to barn men vi prøver å lage et sammen,men det ser ikke ut til å funke.ble gravid i januar men endte m sa i uke 6. siden det har det ikke vært mulig å få det til igjen.. uff så tid dette skal ta da.. ønsker dere alle der ute lykke til
Hei.Jeg ønsker meg nr to.Sliter og har mye frustrasjon !UFF
Har prøvd i 9 år nå.Sist gang gikk det over tre år,men fikk behandling og ble gravid og har nå en sønn på over 10.
hønemor77
21-06-2005, 22:44
Hei! Sliter med å få nr 3. Hadde ingen problemer med å blir gravid med de første to.
Har ny partner men blir bare gravid utenfor livmoren. Operert to ganger for det, og en SA som jeg vet om på to år. Nå er det IVF som må prøves. Tørr ikke prøve på naturmåten igjen.
Starter med spray i slutten av juli. Er det andre her som skal starte IVF?
Lykke til alle sammen!
Jomfruen
22-06-2005, 00:49
Sliter med nr tre her og. Førstemann var "ikke planlagt" og ble til i en periode på tre mnd uten mensen til og med! :shock: Andremann satt på andre PP etter p-pilleslutt. Nå har vi prøvd i to år og to mnd, uten resultat. :hm:
har ikke barn så jeg sliter med nr1..
Tidl. bruker
23-06-2005, 15:51
har ikke barn så jeg sliter med nr1..
:sladre: Da er sekundær infertilitet ikke helt tråden for deg, siden de her inne sliter med å få FLERE barn, altså sekundært etter tidligere barn. :blunk:
Tussi jenta
06-07-2005, 09:14
Hei! Sliter med å få nr 3. Hadde ingen problemer med å blir gravid med de første to.
Har ny partner men blir bare gravid utenfor livmoren. Operert to ganger for det, og en SA som jeg vet om på to år. Nå er det IVF som må prøves. Tørr ikke prøve på naturmåten igjen.
Starter med spray i slutten av juli. Er det andre her som skal starte IVF?
Lykke til alle sammen!
Vi skal sende søknad om ICSI i september. Da vi har fått vite at mannen har dårlig sperm.
Lykke til med forsøket ditt!!!!!
bergknatten
15-07-2005, 23:50
Heisann!
Slenger meg på her jeg også. Sliter med å få nr 3.. Har ikke brukt pevansjon siden des 01 da lillegutt ble født. Men det er først nå siden april jeg har begynt å "bekymre" meg for hvor lang tid dette skal ta..
:klemme: fra bergknatten
Bergrosa
18-07-2005, 10:07
Heisann.
Vi slet fælt med nr to, jeg har pcos så da er det vel opplagt at en sliter litt. Nå vil vi gjerne ha nr tre, men PRØVER å ikke stresse med det. I mitt stille sinn kaller jeg det for "bonusungen". Blir det så blir det. Går til alternativ behandling, fotsone, akkupunktur og homeopati behandling. Gikk med nr to på dette, så jeg har troen på at det skal klaffe igjen jeg :jippi:
Henger meg på jeg også.
Vi sliter også med nr. 2. Jeg har en sønn på 13 år fra tidligere forhold.
Vi har prøvd i 5 år og vært igjennom 8 ivf for å prøve å få til nr.2, men den gang ei. Nå har vi bestemt oss for å prøve eggdonasjon, men vil nok vente ett år eller to for å spare opp litt penger...
Ønsker dere andre lykke til :klemme:
Hei,
Må også bare melde meg inn her. Har en nydelig sønn på fire år og ønsker meg så indelig å oppleve å få ett barn til. Har prpøvd i 2,5 år å få det til men nei. Er nå under utredning for sekunder infertilitet. Førstemann satt som ett skudd men syklusen min har endret seg etter fødsel, amming også ett år på Jasmin. Spotter flere dager før mens og innbiller meg at detter er årsaken. Mulig progesteronmangel eller noe? Har tom prøvd pergo i 3 sykluser uten hell.
Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig:hm:
Lykke til dere også!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.