Vis full versjon : Brettspill
I vennegjengen vår pleier vi å spille masse. Er det noen som har gode tips på spill som er morsomme for voksne?
Thyresse
14-11-2004, 22:02
Hvis dere er en gjeng på minst fem, så synes jeg kokkelimonke er hysterisk morsomt. Hvis man er flere så er det bare morsommere. Går ut på å forklare diverse ord og man får poeng etter troverdighet, men kan også få for morsomme forklaringer.
Er man 3 eller 4 så er Risk veldig bra.
Er også en stor bruker av Scrabble (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?p=1083980#post1083980) og Trivial Pursuit.
Er man bare to så er Backgammon en soleklar favoritt!
Lykke til med spillingen. JEg elsker å spille og blir så glad når jeg finner likesinnede.
Til bursdagen min fikk jeg et spill som heter Cranium. Det er utrolig morsomt, en slags blanding av Fantasi og TP og flere andre spill, får utfordret alle deler av hjernen (og litt av kroppen) :)
Eneste problemet er at man må være lag, altså bør man være minst 4. Og det er ikke så ofte vi har gjester som det "passer seg" å dra frem et sånt spill.. Kom akkurat på at jeg egentlig har litt kjipe venner... :)
Her hjemme spiller vi mye Risk og monopol. TP går også ann. Taboo har jeg hørt skal være morsomt. Har ikke prøvd det enda, men det står på listen over ting som skal prøves ut.
Risk er en sikker vinner hos oss. Ellers spiller vi både TP, Scrabble, Geni, backgammon, Spion, og nå i den senere tid prøver vi oss på Axis&Allies...Men hele instruksjonsboka er på engelsk, slik at vi sliter litt kan du si
Flubberworm
14-11-2004, 23:33
Hos oss går det i Settlers :) Det er et strategispill med mange forskjellige utbyggingsmuligheter, vi har "sjøfarer" utvidelsen og "byer og riddere", UTROLIG bra :)
Josephines Hampus
15-11-2004, 09:24
Av de allerede nevnte spillene, kan jeg absolutt anbefale Kokkelimonke, The Settlers fra Catan, Trivial Pursuit og Backgammon.
Føyer meg til i rekken av spillegale!
Takk for tips. Tar gjerne i mot flere. Det går mye i settlers og aksjemillionær her for tiden. Er litt klar for åm prøve noe annet.
Cranium. Det er utrolig morsomt, en slags blanding av Fantasi og TP og flere andre spill, får utfordret alle deler av hjernen (og litt av kroppen) :nikker: Cranium er et kjempebra spill! I tillegg liker jeg godt Kokkelimonke og TP.
Vi spiller Trivial Pursuit ( TP) og kortspill ( Amerikaner, Spardame ++)
Spiller gøy :D
Særlig med litt vin og litt sånn inntil :flau:
Her går det i Risk og Kokkelimonke! :hehehe:
Kokkelimonke er "mitt" spill - der får jeg utløp for all den språk-harselasen jeg til vanlig bare må stenge inne i hodet mitt! :flau:
Anbefaler Passport, særlig for reise-glade :nikker:
Helene Harefrøken
16-11-2004, 11:07
Jeg er fan av kunnskapsspill som TP og Geni. Er det forresten noen som har spilt friendsspillet???? Det er morsomt, er det spillet som Monica og Rachel tapte leiligheten sin på. Det er mange spm som går ut på hvor godt du egentlig kjenner vennene dine, kan faktisk lære noe nytt. Fikk det av sambo til jul for noen år siden. Første gang vi spilte det var faktisk i år.
Kort, monopol/millionær og Yatzy er også spill vi liker. Men det blir det mest av på hytteturer, i hverfall de to siste spillene.
Hei hei!
Vi er også en gjeng som samles for å spille brettspill. Våre favoritter er RISK, som er et strategi spill, og tar lang tid å spille. Nr 2 er Trivial Pursuit. Når vi spiller TP, bruker vi å lage lag, f eks jentene mot guttene, eller par mot par.
Jeg kjøpte det gode gamle Scrabble i fjor i gebursdagsgave til kjæresten min. Det har vi også spilt endel, artig det og!
Fantasi er artig! Hysterisk artig, faktisk!:skratte:
De ordinære kunnskapsspillene er alltid en slager.
Hjotomannen liker "Risk" godt, men det synes ikke jeg er så hysterisk morsomt (selv om jeg vant sist vi spilte det...)
Vi spiller også mye "Malarky", dritmorsomt kunnskapsspill som går ut på å bløffe så mye du makter. Virkelig å anbefale;) Morsomt!
Settlers, Vil du bli millionær, RISK, Carcassone...
Tidl. bruker
16-11-2004, 13:18
Kokkelimonke (klar nummer en) Fantasi, Risk osv :nikker:
Min favoritt er Ludo. :flau: Men det har dere sikkert spilt tusen ganger fra før. :blunke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.