PDA

Vis full versjon : Hvem gjør husarbeide hos dere?

harmony
15-11-2004, 20:58
http://img.photobucket.com/albums/v166/mommysjoy5/wash.gif :blåstøv: http://www.my-smileys.de/smileys2/90_2.gif

Er såååå lei husarbeide om dagen. Vanligvis gjør jeg det meste her uten å klage, men om dagen venter jeg så utålmodig på IKM at humøret bare svinger fra :furie: til :jippi:.... så jeg orker ikke gjøre annet enn å lage middag.... Godt man har en snill :bryn: som tar i et tak i blant!

:snill:

Egils
15-11-2004, 21:14
Her er det faktisk Egils-mannen som gjør mest for tiden.. :flau:
Han jobber ikke, og jeg jobber mye, så da er det bare rettferdig synes jeg!
Men jeg tar meg av klesvasken og som regel matlagingen.... :)

jsv
15-11-2004, 21:18
Gjett hvem som står i oppvaskem imens jeg surfer på nettet..... Hører bare vannet skvulpe bortover kjøkkenbenken... Flinke mannen min!!

Vi prøver å dele på det, men det ender med at jeg gjør mer enn han. dette fordi han jobber mere enn meg. Men stort sett er han flink!!

Veslemøy
15-11-2004, 21:20
Det er nok meg som gjør mestparten av husarbeidet ja..
:bryn: kan en skjelden gang finne på å :blåstøv: men ellers er sofaen en god venn...
Sender han ut med søpla og tyner han til å sette på en maskin i ny og ne..
Men han er ikke tungbedt av seg så det er jeg jo fornøyd med..

Bambine
15-11-2004, 21:22
Her er det sambo som vasker klær, henger opp/legger sammen og støvsuger leiligheten, mens jeg rydder og vasker opp kjøkkene og vasker bad og do. Synes dette er en kjempe god fordeling av arbeidsoppgavene.

Melonina
15-11-2004, 21:24
Vi kommer begge saa sent hjem fra jobb at vi har valgt aa skaffe vaskehjelp og heller bruke helgene til fritid :nikker:

smayli80
15-11-2004, 21:29
jeg vasker klær og gulv, han støvsuger, og resten deler vi på! Må innrømme at han er den beste kokken av oss! Jeg er veldig fornøyd slik vi har det nå.

En jeg var sammen med før gjorde absolutt INGENTING hjemme, og når jeg lagde mat, kunne han finne på å nekte å spise "fordi han ikke likte det"...Jeg er sååå glad for at mannen min er totalt ulik! :klemme: :nuss: :kyss:

Tidl. bruker
15-11-2004, 21:39
Her er det nok jeg som gjør mest.. Mannen prøver innimellom men jeg er så innmari nøye at vi har funnet ut etter en del krangler at jeg tar meg av støvsuging og vasking.. Men han er flink til å lage mat og har ofte middagen ferdig når jeg kommer hjem fra jobb.. Jeg vasker og klær, rydder ,tørker støv osv.. Men jeg synes av og til en runde med vaskefilla er god terapi på mye innestengte frustrasjoner:flau: Litt bedre å la en dårlig dag gå utover støvsugeren enn mannen :skratte: Så blir alt så mye bedre etterpå, rent hus og fått klarnet tankene litt....:flau:

snartmintur?
15-11-2004, 22:01
MEG MEG MEG! :sinna:
Jeg tar meg av alt husarbeidet her i huset til vanlig. Får litt hjelp av og til da...
Men :bryn: er ikke så flink som jeg skulle ønske. Men det er vel i bunn og grunn min egen feil også da, for jeg må gjøre det i mitt tempo og aller helst være alene i huset! Å det er vel ikke så lett for han å vite når jeg vil ha ham ut av huset så jeg kan gjøre reint, eller om han skal være søt og hjelpe til!?!?
Han jobber mye mer enn meg også da.....:nikker:
(se: jeg forsvarer han igjen! :flau: )

Dizzy
15-11-2004, 22:09
JEG! :sinna: :sinna: :sinna: :sinna: :sinna:

Mannen trenger mer oppdragelse.. -Men han jobber veldig mye da. Litt unnskyldt sånn sett - men jeg er møkka lei av å dra det tyngste lasset mutters ALENE!

Dizzy
15-11-2004, 22:10
Vi kommer begge saa sent hjem fra jobb at vi har valgt aa skaffe vaskehjelp og heller bruke helgene til fritid :nikker:
Ååååå.... Heldigdeg! JEG OG VIL!!!

Starlight
15-11-2004, 22:17
Må nok si det er meg som gjør mesteparten her.
Han kan dra over med støvsugeren og tømme oppvaskmaskinen innimellom, men "ser" på en måte ikke smårotet overalt som blir til stort rot.....

Jeg har prøvd å la enkelte ting, f.eks en sokk ligge midt på stuegulvet, i gangen eller lignende, for å se hvor lang tid det tar før han plukker den opp.
Der kan den ligge LENGE!!
Ender med at jeg fjerner den selv når jeg ikke orker mer.....

Jenimar
15-11-2004, 22:19
Det er nok mest jeg ja... :nikker: men han er kjempeflink å hjelpe til. Tar ofte oppvasken og støvsuger,mens jeg tar full rengjøring og klesvasken. Hvis han ikke har gjort noe på ens tund og jeg ber han,så gjor han det som regel uten å sutre! Så jeg må si jeg er kjempefornøyd sånn. Jeg er student med deltidsjobb..han jobber fult,men er på skolen en dag (3timer) i uka...så jeg pleier å tenke litt igjennom hva vi har gjort den aktuelle dagen og så tar jeg det hvis jeg mene rjeg burde være minst sliten.. (han jobber ofte mye lengre enn vanlig arb.dag) :nuss: må si jeg elsker han høyt assa-.sukk :snill:

mooly
15-11-2004, 22:20
JEG! :sinna: :sinna: :sinna: :sinna: :sinna:

Mannen trenger mer oppdragelse.. -Men han jobber veldig mye da. Litt unnskyldt sånn sett - men jeg er møkka lei av å dra det tyngste lasset mutters ALENE!
Sånn er det her jeg hjemme også! :sinna: :sinna:

Tidl. bruker
15-11-2004, 22:28
Det er nok meg ja!

Han gjør som oftest ting når jeg ber ham om det, men aldri uoppfordret....Vel, det hender riktignok at han lager middag(dog ikke særlig avansert), men ikke snakk om at han rydder opp etter seg!

Vet ikke HVOR mange ganger vi har satt oss ned, diskutert og blitt enige om arbeidsfordelingen....:sinna:

harmony
15-11-2004, 22:36
:skratte: dette var visst et tema mange hadde noe å si om..... :fnis: Duma, Dizzy, Starlight og snartmintur?; jeg kunne godt ha skrevet akkurat det samme, og fikk meg en liten http://www.my-smileys.de/smileys2/00009151_2.gif fra mannen i sofaen her når jeg leste det opp og fortalte han det gitt..... http://www.my-smileys.de/smileys2/567.gif

Ja, ja... nå skal jeg legge meg for jeg er såååååå trøtt i kveld.... :sove: håper det er tidlige tegn på :baby:! Er lov å håpe, sant? Håper også at harmony-mannen har hengt opp vasken når jeg står opp i morgen.... Ha en fin kveld!

Tidl. bruker
15-11-2004, 22:38
Tror faktisk det er rimelig likt fordelt, heldigvis.

maya80
15-11-2004, 22:45
Jeg gjør stort sett alt, han hjelper gjerne til å han er ikke tung å be

Adina
15-11-2004, 22:58
Meg:sinna:

Og jeg kan spørre pent, mindre pent, kjefte, true med alt mulig.... det skjer INGEN ting:furie: Pokker ta svigermor sier bare jeg....

Blondie
15-11-2004, 23:04
Hos oss deler vi på det stort sett, men det er jeg som vasker og rydder mest. Dette er rett og slett fordi jeg har en myyye lavere terskel for hva som er rot enn han har... :flau:

Det skal jo også sies at jeg tar mye av husarbeidet fordi han har to jobber og stort sett gjør mye utvendig.. :nikker:

Jeg er egentlig veldig fornøyd med arbeidsfordelinga jeg! :nemlig:

Helene Harefrøken
15-11-2004, 23:11
Her fordeler vi stort sett oppgavene likt. Men skal jeg være helt ærlig er det faktisk jeg som er det største rotehuet i huset... :flau: Vi jobber stort sett like mye så det er ingen unnskyldning for å ikke ta sin del av husarbeidet her i gården. Skulle ønske gulvene vasket seg selv :fnis:

Kims
15-11-2004, 23:12
Her må eg gjere ALT!!!
Vi har bodd ilag i 1 1/2 år no, og eg trur han har tatt oppvasken max 5 ganga!
Hende han sette på ei maskin med klær, men det er som regel fordi han i siste
liten finne ut kva han må vaske til han skal på øvelse eller kurs...

Men koselig dei få gangane han faktisk har rydda og det ser strøkent ut når eg kjem heim fra jobb... :kyss:

Jumpy
15-11-2004, 23:14
Ingen av oss??:flau:
Har vært godt vant med å ha rengjøringshjelp, men av ulike grunner har vi en pause med dette.
Resultatet er at vi ikke gjør så mye husarbeide, og kåken ser tilsvarende ut ...

Vel, litt brannslokking før vi skal ha besøk, deler vi på ...
Den som inviterer mennesker til denne helsefarlige 3-roms leiligheten har likevel hovedansvaret ...

Betty
15-11-2004, 23:19
Her er det ganske bra fordeling. Sambo lager nesten alltid middag og går ut med søppla. Jeg gjør det andre husarbeidet. Jeg er ikke så glad i å lage mat, så jeg er veldig glad for at han gjør det. Hvis han ser jeg er sliten, så gjør han annet husarbeid også. Forrige uke vaska han leiligheta mens jeg lå og sov på sofa'n. :flau: Åhh... Bettymannen!! :elsker:

Tidl. bruker
15-11-2004, 23:24
Ingen av oss? Er det lov å svare det? :flau: Flere skippertak mennesker her?

Mosse82
15-11-2004, 23:25
Prøver å dele likt, men går ikke så godt alltid... av og til er det min tur til å :blåstøv: neste gang hans.... men skal være ærlig å si at han gjør antagelig det meste... husarbeid er gørr kjedelig...

Jumpy
15-11-2004, 23:26
Ingen av oss? Er det lov å svare det? :flau: Flere skippertak mennesker her?
Jeg svarte det samme, og har ikke mottatt protester ennå ;)
Godt å høre at det er flere av samme ullen.

Helene Harefrøken
15-11-2004, 23:30
Skippertak... Er det det jeg forbinder med å hive oppi skap og skuffer når du plutselig for vite at det er 15 min til svigerbesteforeldrene kommer på besøk?? :flau:

Tidl. bruker
15-11-2004, 23:32
Skippertak... Er det det jeg forbinder med å hive oppi skap og skuffer når du plutselig for vite at det er 15 min til svigerbesteforeldrene kommer på besøk?? :flau:
Dead on! Er faktisk ikke det at jeg ikke liker husarbeide heller...har bare ikke tid..:flau:

emin
15-11-2004, 23:35
Jeg gjør 70% og han gjør 30%....noen ganger surmuler jeg over det, mens andre ganger så synes jeg at det ikke er noen andre enn jeg som greier å få det så rent som jeg vil ha det. Da må jeg gjøre det selv. :flau:

Lilly80
16-11-2004, 10:16
Hos oss er det nok jeg som gjør alt. Henger sammen med at jeg jobber ca 70% og han 210% (arbeidsnarkoman) Klesvask tørr jeg ikke overlate til andre (skal sorteres og settes på rett temp og sånn), skulle min kjære hatt ansvar for middagen ville det blitt veldig mye gradiosa er jeg redd. Det hender han tar tak i støvsugeren, men kun fordi jeg tvinger han. (Nå støvsuger du, og så kommer jeg etter med filla , ellers........:furie: )