PDA

Vis full versjon : centrum helsesenter

bamsemor
30-09-2003, 10:54
Noen som har erfaring fra sentrum helsesenter. Jeg skal der snart. Jeg har tette eggledere,hadde dårlige egg ved forrige forsøk,vil få bedre eggkvalitet og få det bedre på andre måter. Jeg leste at du maia skulle der,hadde vært fint om du kunne gi en tilbake medling på hvordan det gikk. :???:

bamsemor :mervink:

Lykkeliten
30-09-2003, 11:44
Heisann!

Jo, det stemmer at jeg var der - i går! :)
Det var veldig spennende faktisk! Mye info på liten tid, men vi har fått en masse svar allerede.

Kan begynne med da vi kom:

Vi kom inn på et skikkelig "spesielt" kontor - typisk alternativt!;)
Han pratet litt om hva han gjorde og hvor lenge han hadde gjort det.
Deretter spurte han om hva vi hadde gjort så langt ang. prøving.
Det verste synes jeg var da han spurt ehvordan vi følte det der og da.. Da begynte jo jeg å gråte.
Men det var jo akkurat dette han var ute etter.
Da merket han at hormonbalansen mest sannsynlig er ute og kjøre..:uff:

Så ble jeg lagt inn på en benk og fikk ledninger koblet til meg for å ta EKG. Der lå jeg i 10 min.

Etterpå måtte jeg vekselsvis sitte og stå med samme ledninger i 30 sek. intervaller.

Etterpå leste han av resultatene på en tysk maskin (!) .
Han fant at pulsen min var flott da jeg lå og hvilte og også da jeg satt, men høy da jeg sto.
Vitale kraften min var svak..
Dagsformen var svak..
Stressnivået skyhøyt...

Deretter målte han på akupunkturpunkter hvordan det sto til med organer.
Det er slik man kan måle stress og energi mm.
Her fant han at jeg hadde brukt for betennelsesdempende også! Det kunne være en liten infeksjon (mener det ligger i ryggen min jeg) men han var ikke interessert i hvor - bare at kroppen ville ha medisin.
Jeg skjønte såpass at de fleste plager slår ut i tynntarmen. Han spurte meg først om jeg hadde avføring hver dag, og da jeg sa nei; sa han at da ville det slå ut i tynntarmen.
(Veldig mye som skjedde der, og vanskelig å huske alt!)

Jeg satt med forskjellige typer medisiner i hånden og han kunne måle med instrumentet hvilke jeg trengte og ikke trengte. Samme prinsipp som Pirque - bare at han ikke rispet i armen! ;)

Så sjekket han urinprøvene våre på en spesiell måte (!): han helte innholdet i et todelt prøveglass og helte en annen væske i andre delen. Fargene delte seg opp og her kunne man se at p.g.a min hadde et brunt felt - hadde jeg problemer med tarmen ->stress! Et lite blått felt tydet på betennelse! Så han dobbeltsjekket for å være helt sikker på at det han sa var rett.

EKG' en sa litt
Den tyske maskinen sa litt
og urinprøven sa litt
= akkurat det samme!!

Helt utrolig! Meg og Sambo var sjokket over at alt stemte.

Nå har jeg fått 4 homøopatiske medisiner jeg skal ta 3 ganger dgl. i en mnd. Deretter skal jeg inn igjen og måle om det er mer balanse i kroppen.

Det som er det viktigste -sa han- er at vi bryter dette tankemønsteret om at det sikkert ikke går denne gang heller.. Eller at det kanskje går..
Vi er nødt til å være positive da dette spiller inn på hormonene.
Det er som når du er kjempelykkelig; da er du høyt oppe p.g.a hormoner
Når du er deprimert; da er du langt nede..
Disse hormonene hopper og og ned og vi må prøve å styre de mest mulig i en positiv retning.

Hmm...alt ble jo helt rot av dette jeg skrev..:uff:
Jeg våknet i natt og lå og tenkte over hva han egentlig hadde sagt - og det ble bare rot!
Veldig mye info og det må bare synke litt inn..:gal:

Men en gladmelding helt til slutt: av 41 par som han har behandlet for ufrivvilig barnløshet er 9 stk. forsatt ikke gravid! Det er 80 % det!! Dobbelt så høyt som KK!!

Og jeg føler absolutt at jeg er i gode og trygge hender. Han er så snill og så flink til å lytte og forklare..

Vil gjerne høre fra deg hvordan det går med deg der!

Lykke til!

bamsemor
30-09-2003, 12:17
hei maia.
Takk for tilbake meldingen. Jeg ser fram til jeg skal dit snart. Har aldri prøvd dette før,så det blir jo spennende. Jeg skal ha uttak i uke 50,så han mente kanskje at det ble litt dårlig tid,men jeg skal nå på uttredning i første omgang. Det er jo lite sannsynlig at jeg kan bli gravid på vanlig måte siden egglederne mine er helt sammenvokste. Men jeg kan jo ha nytte av alt, behandling likevel,få det bedre psykisk og kanskje bedre eggkvalitet. :trist2: Ved forrrige forsøk så hadde jeg mange fine folliker,men kvaliteten var dårlig da de ble satt inn i

ba
gjen. Jeg skal gi deg en tilbake medling på hvordan det går

bamsemor
30-09-2003, 12:19
hei maia.
Takk for tilbake meldingen. Jeg ser fram til jeg skal dit snart. Har aldri prøvd dette før,så det blir jo spennende. Jeg skal ha uttak i uke 50,så han mente kanskje at det ble litt dårlig tid,men jeg skal nå på uttredning i første omgang. Det er jo lite sannsynlig at jeg kan bli gravid på vanlig måte siden egglederne mine er helt sammenvokste. Men jeg kan jo ha nytte av alt, behandling likevel,få det bedre psykisk og kanskje bedre eggkvalitet. :trist2: Ved forrrige forsøk så hadde jeg mange fine folliker,men kvaliteten var dårlig da de ble satt inn igjen. Den medisinen du fikk,hva slags er det,hvordan skal den taes,er litt nysjerrig ?

Jeg skal gi deg en tilbake medling på hvordan det går med meg.

klem fra bamsemor :mervink: :vink:

Krepsejenta
08-10-2003, 15:07
Heisan

Bare lurer på hvor dette fantastiske stedet er jeg..??? :gal2: Hørtes jo kjempe flott ut.... Finnes dette som en kjede eller?

Lykkeliten
08-10-2003, 16:30
Det er nok ingen kjede nei dessverre..Men det er mange her inne som går til alternativ behandling rundt i hele landet! :)

Kanskje du skulle lagt inn et innlegg hvor du spurte hvem andre anbefaler i området hvor du bor?

Lykke til!

Lykkeliten
08-10-2003, 16:30
Glemte å skrive at Centrum Helsesenter er i bergen!