PDA

Vis full versjon : Til dere som har tatt lap

Tinarina
30-09-2003, 14:13
Hvor lenge er det vanlig å føle seg mørbanket i mage/buk? Hvor mange dager blødde dere etter inngrepet? Når grodde sårene?

Kan dere dele deres erfaringer med meg, please?!? :)

Pulsatilla
30-09-2003, 14:17
Jeg følte meg øm i omkring 5-7 dager, tenker jeg, men var på jobb etter 3, det gikk greit, selv om jeg ikke var så bevegelig som vanlig.

Jeg blødde ikke fra operasjonssåret, og blødde bare samme dagen og litt dagen etter inngrepet. Såret tror jeg også var greit grodd i løpet av første uka, hadde bare ett snitt i navelen.

Humle-Surr
30-09-2003, 18:11
Hei.
Tror dette er veldig forskjellig.
Jeg var sengeliggende i 3 dager, på jobb etter 7 dager og øm i ca 14 dager. Hos meg gikk de inn 3 steder i tilegg til navel og underliv. De fjernet også en "tvilling" -hud cyste"
Jeg blødde aldri, hverken fra sår eller udeliv. (dvs jeg fikk mensen oppunder greia, så kansje jeg blødde litt likevel..)

Effie
30-09-2003, 18:11
Hei Tinarina!

Jeg følte meg øm i magen i 2-3 dager etter LAP. Litt sårt i stingene i noen dager til, selvfølgelig.
Blødde bare samme dagen og dagen etter.
Hadde vondt i skuldrene i 5-6 dager etterpå. Den ene skulderen fortsatte å verke, jeg klarte ikke løfte armen mer enn 5-10 cm.... Tok MR av skulderen, og jeg hadde en liten avrivning. De hadde nok løftet meg litt feil under narkosen...Etter 5-6 uker var jeg helt fin i skulderen igjen, og jeg tror ikke de er voldelige mot alle :)

Chiquita
30-09-2003, 22:48
Jeg følte meg "mørbanket" i 3-4 dager.
Blødde fra operasjonssåret gjorde jeg bare samme dag, men jeg blødde MYE (mer enn normal mens) i 7,5 dager etterpå (det stoppet "på timen" )

*klem*

Tinarina
01-10-2003, 21:23
Tusen takk for svar, alle sammen. Da er det ikke noe unormalt med meg. :)

Tok Lap om torsdagen, og er ganske krøkkete enda. Bør som en helt fra underlivet, også. HAr også vondt i arrene, magen og skuldren.

Hos meg gikk de inn i navlen og på hver side i bikinilinjen, altså 3 steder. De fjernet en endo-cyste fra v.eggstokk på over 5 cm, og jeg fikk diagnose betdelige sammenvoksninger av endomteriose. :(

Så nå blir vi sendt til IVF - behandling.