Vis full versjon : Nytt Ang Hostesaft!!
Hei!
Fikk et nytt tips ang hostesaft! Både jeg og samboeren min skulle drikke slimløsende hostesaft fra 5. dag mens. DET HJALP!! Testa positivt IDAG!
Klæm fra Veitja :klemme:
Takk for tipset, det skal prøves. Var det Solvipect dere drakk?
Takk for tipset, det skal prøves. Var det Solvipect dere drakk?
solvipect ja.. følg anvisningen på flaska. Vi drakk til sammen ei flaske..
Columbine
20-11-2004, 16:02
Gratulerer med :baby: i magen!
Både jeg og samboeren min skulle drikke slimløsende hostesaft fra 5. dag mens.
Hostesaft har vi hørt om, men det var nytt at han også skulle drikke. Kan du si noe om hvor du hørte det, og hvordan hostesaften er ment å virke på ham?
Katrinemor
20-11-2004, 18:15
Grattis med :baby: i magen og tusen takk for tipset
Haydihåw
21-11-2004, 00:38
ifra dag 5-mens??? har ikk lært alle di hær forkortelsane ennå.. Kan du forklare litt bedre
Tidl. bruker
21-11-2004, 19:24
ifra dag 5-mens??? har ikk lært alle di hær forkortelsane ennå.. Kan du forklare litt bedre
Dag 1 er den dagen du får mensen, dag 5 blir da den femte dagen etter at du starter mensen.
At mannen skulle drikke hostesaft var nytt for meg også. Hva er det godt for? Jeg trodde hostesaften var slimløsende, har det noen hensikt for mannen??
jeg tar bisolvon... tror du det hjelper det også?
gratulerer så masse foresten!!! ;)
Gratulerer! :blomst:
Men hvorfor skulle hostesaften hjelpe for mannen også????
Tidl. bruker
24-11-2004, 13:22
jeg tar bisolvon... tror du det hjelper det også?
Ja, det er Bisolvon som er det jeg har hørt mest om som slimløsende vidundermiddel for de som ønsker å bli gravide :)
GRATULERER MED:baby: I MAGEN!!!
-Og - tusen takk for tipset! Nå skal det bli hostesaft på oss begge! Må bare vente på neste mens, som vi håper ikke skal komme!
Hvem er det som anbefaler hostesaft? Lurer litt på det jeg.
Noen som kan forklare hvorfor hostesaft skal hjelpe?
Noen som kan forklare hvorfor hostesaft skal hjelpe?
slimløsende hostesaft skal hjelpe :spermie: å svømme i el slimet for det blir tynnet ut på en måte.....
men hvorfor mannen skal ta vet jeg ikke:flau: men det skal vi prøve hvis den :furie: tanta kommer denne syklussen:nikker:
venterpånr2
25-11-2004, 14:45
Tusen takk for tipset.
Nå kan jeg aldri tenke meg at jeg får han til å drikke hostesaft, men bruker det selv for tiden siden jeg faktisk er forkjølet med ei fæl hoste. Så jeg :kryss: fingrene for at dette vil funke. Dersom det ikke funker skal jeg få han til å drikke også, selv om han HATER hostesaft da.
det smaker ikke noe godt m¨jeg si :skratte:
Prøvekanin
28-11-2004, 10:56
Kanskje noen menn har litt for seig sædveske? Da skulle det vel i prinsippet ha samme effekt på mannen?
Har ett spørsmål ang hostesaft, blir forvirret over sortene. Har investert i Solvipect, men er det forskjell på de to sortene som er nevnt her ? Er den andre bedre ? Noen som vet :undrer:
Ser at det blir sagt at man skal følge anvisnigen på flaska, og det er mye det... En barneskje 3 - 5 ganger pr. dag. Stemmer dette ? Trodde det var tilstrekkelig med en barneskje før leggetid jeg, men må vel drikke mere kanskje ? :vetikke:
Det blir mye hostesaft da, og da holder jo ikke en flaske til oss.
Noen som vet hvor lenge man skal drikke hostesaft ? Ser at man skal begynne 5.dag mens, men når skal/kan man slutte ?
Svært takknemlig for svar :takker:
Jeg bruker en annen enn den som er nevnet her. Har nevnt den tidligere.. Bisolvon..
Den brukte jeg spesielt da jeg hadde slim i hals og bryst, men den hjalp ikke noe særlig. å smaker GRUSOMT!!!!
jeg tror jeg vil gå over til den som dere andre bruker!! :)
Bitt'n:
det kan nok stemme det at du skal ta så mye som 4-5 ganger til dagen! det er for at det skal gå raskt.. :) om jeg ikke er helt på tur... tror jeg ikke du skal holde på mer enn 10 dager om gangen...
en flaske er nok ikke nok på dere 2 da :)
lykke til alle sammen! :lykke:
interesant:kryss: lykke til og gratulerer:kryss:
Hei Linda 85.
Ville bare sende en :klemme: for godt svar !
Så da er det bare å investere i mere hostesaft skjønner jeg :nikker:
Jeg bruker en annen enn den som er nevnet her. Har nevnt den tidligere.. Bisolvon..
Den brukte jeg spesielt da jeg hadde slim i hals og bryst, men den hjalp ikke noe særlig. å smaker GRUSOMT!!!!
Bitt'n:
det kan nok stemme det at du skal ta så mye som 4-5 ganger til dagen! det er for at det skal gå raskt.. :) om jeg ikke er helt på tur... tror jeg ikke du skal holde på mer enn 10 dager om gangen...
en flaske er nok ikke nok på dere 2 da :)
lykke til alle sammen! :lykke:[/QUOTE]
Hei! Jeg tar også Bisolvon, orker ikke Solvipect...! Bisolvonen gjør at slimet fortynnes og egget vil da gli lettere. Drikk også masse vann. At mannen skal ta slimløsende har jeg ikke hørt om før. Forstår ikke logikken i det egentlig men det skader hvertfall ikke.. :spermie:
solvipect ja.. følg anvisningen på flaska. Vi drakk til sammen ei flaske..:lol: hehe mulig jeg er lattermild i dag...:lol:
men ei flaske høres jammen ikke godt ut!
men det er første gangen jeg hører om hostesaft til denne sort bruk!
dette skal man altså innta før man har :sex1: ? samme når? eller akkurat rundt eggløsning?
Lillevips
21-12-2004, 15:21
Gratulerer så mye med liten spire i magen din!
ønsker deg masse lykke til videre!
klem fra meg:klem:
Gratulerer med :baby: i magen!
Var faktisk ikke klar over at begge to skulle ta hostesaft. Så nå får jeg prøve å overtale :bryn: til å ta det også.....
Columbine
21-12-2004, 21:19
Har ett spørsmål ang hostesaft, blir forvirret over sortene. Har investert i Solvipect, men er det forskjell på de to sortene som er nevnt her ? Er den andre bedre ? Noen som vet :undrer:
Ser at det blir sagt at man skal følge anvisnigen på flaska, og det er mye det... En barneskje 3 - 5 ganger pr. dag. Stemmer dette ? Trodde det var tilstrekkelig med en barneskje før leggetid jeg, men må vel drikke mere kanskje ? :vetikke:
Det blir mye hostesaft da, og da holder jo ikke en flaske til oss.
Noen som vet hvor lenge man skal drikke hostesaft ? Ser at man skal begynne 5.dag mens, men når skal/kan man slutte ?
Svært takknemlig for svar :takker:
Skal prøve å svare etter beste evne. Det "offisielle" rådet er å drikke hostesaft som inneholder guaifenisin, det gjør solvipect. Bisolvon inneholder ikke guaifenisin, men er jo også slimløsende, og jeg vet ikke om det har samme/bedre effekt.
Ja, du skal følge anvisningene på flaska. I en svensk studie hvor man påviste økt fruktbarhet ved bruk av hostesaft, tok de ti mill.l. tre ganger om dagen. Du starter ca. 10 dager før forventet eggløsning (eller på dag 5, som du sier), og holder på frem til EL/dagen etter EL.
Lykke til!
Gratulerer så masse med :baby: i magen!!!!
Blir hostesaft på meg OG sambo neste måned hører jeg! hehe..
[QUOTE=linda85]Jeg bruker en annen enn den som er nevnet her. Har nevnt den tidligere.. Bisolvon..
Bisolvon finnes i tabletter også, samme effekt som Solvipect!
nisj... kødde du???
*springe å ser i butikkene/apoteket*
Lykkeliten
29-12-2004, 00:01
Bisolvon finnes i tabletter også, samme effekt som Solvipect!Det strides faktisk om tablettene og flytende gjør samme nytten. :undrer:
Ser at Mikke tidligere har nevnt at man ikke bør ta tabletter, mens Elsie sier at man kan det.
Hva er riktig her tro?
Det strides faktisk om tablettene og flytende gjør samme nytten. :undrer:
Ser at Mikke tidligere har nevnt at man ikke bør ta tabletter, mens Elsie sier at man kan det.
Hva er riktig her tro?
det lurer jeg på også
Grattis med barn i magen!
jeg er på 3-dag mens i dag, så skal springe til apoteket og få kjøpt hostesaft til min mann og meg.;)
Ser dere sier fra 5dag, men jeg har fått beskjed om at min eggløsning kan være rundt 5dag (21 dagers syklus)
Skal jeg begynne å ta hostesafta før :tante: jeg da?
:kryss: for at hostesaften setter i gang en skikkelig fødebølge blandt oss:nikker:
Jeg og irbe mannen drikker hostesaft for fullt om dagen!
Ble faktisk litt overasket at han ville være med på det...
Vi krysser fingre og håper på at det vil resultere i et lite babyfrø!
LilleBaby
31-01-2005, 03:28
:dubidua: :yiiha: Gratulere så heldig dere var!! tusen takk for tipset. kjæresten min er avhengi av hostesaft... hehe!
Tidl. bruker
31-01-2005, 05:17
[QUOTE=Columbine]Skal prøve å svare etter beste evne. Det "offisielle" rådet er å drikke hostesaft som inneholder guaifenisin, det gjør solvipect. Bisolvon inneholder ikke guaifenisin, men er jo også slimløsende, og jeg vet ikke om det har samme/bedre effekt.
eg har funnet ei til hostesaft som inneholder guaifenisin......collett guasol hostemikstur....slimløsende :hyper:
[QUOTE=Columbine]Skal prøve å svare etter beste evne. Det "offisielle" rådet er å drikke hostesaft som inneholder guaifenisin, det gjør solvipect. Bisolvon inneholder ikke guaifenisin, men er jo også slimløsende, og jeg vet ikke om det har samme/bedre effekt.
eg har funnet ei til hostesaft som inneholder guaifenisin......collett guasol hostemikstur....slimløsende :hyper:
hva heter den da cakegirl?
Tidl. bruker
31-01-2005, 15:29
DEN HETER : COLLETT GUASOL HOSTEMIKSTUR :hyper:
Hur länge skulle man dricka det här egentligen?
Hei! Jeg tar også Bisolvon, orker ikke Solvipect...! Bisolvonen gjør at slimet fortynnes og egget vil da gli lettere. Drikk også masse vann. At mannen skal ta slimløsende har jeg ikke hørt om før. Forstår ikke logikken i det egentlig men det skader hvertfall ikke.. :spermie:
hmmm. er det ikke slik at slimet skal bli tynnere, slik at det er lettere for sædcellene å komme seg til egget???
med menn gjelder jo det samme. det er jo slim(sædvæske) som sædcellene svømmer i! ergo lettere for de å bevege seg..
Hur länge skulle man dricka det här egentligen?Folk gjør så mye forskjellig, men du kan begynne noen dager før EL + en dag etter.
gratulerer så mye:kryss: for alle andre også.
Hei, jeg har gått på slimløsende hostesaft i et par mnd nå.. pga mye slim i halsen.. å det har enda ikke funket på meg.. så jeg må dessverre si det at det tror jeg ikke så mye på... tror mer at det handler om sammentreff hos dem som har blitt gravide.. :blunke:
Hei, jeg har gått på slimløsende hostesaft i et par mnd nå.. pga mye slim i halsen.. å det har enda ikke funket på meg.. så jeg må dessverre si det at det tror jeg ikke så mye på... tror mer at det handler om sammentreff hos dem som har blitt gravide.. :blunke:
Har prøvd det jeg også, og det har ikke funket, men nå er det jo veldig mye som skal klaffe også da,
man vet jo ikke om grunnen til at det ikke går er at slimet er for tykt... :vetikke:
Og så er det jo noe med at det ikke skal brukes etter EL da... :hviske:
Estrella
17-03-2005, 23:23
Gratulerer med spiren i magen. Nå drikker jeg Sølvipect som bare det for tiden da jeg har skikkelig influensa så kanskje det hjelper. :blunke:
Har prøvd det jeg også, og det har ikke funket, men nå er det jo veldig mye som skal klaffe også da,
man vet jo ikke om grunnen til at det ikke går er at slimet er for tykt... :vetikke:
Og så er det jo noe med at det ikke skal brukes etter EL da... :hviske:
hmm.. jaja då må det være det som har gjort susen.. for jeg har brukt det anytime & everewhere... :)
KIMS: må være det som gjør susen her da.. for jeg tar det anytime & everywhere.. :)
Tidl. bruker
24-03-2005, 14:12
kan jo like gjerne dikke sukkervann med lakrissmak. det er det reseptfrie hostesafter/slimoppløsende inneholder.....
men grattis.
Tidl. bruker
25-03-2005, 10:14
dette må jeg prøve.. Tror ikke jeg får sambo til å drikke hostesaft så mye
fortell meg hvor mange ganger til dagen jeg skal ta det, og er det den 5 dagen med mensen jeg skal begynne? hvor lenge skal jeg holde på?
Lilla-Malla
13-05-2005, 21:40
Har hørt at hostesaften er slimløsende også for han. Dette hjelper :spermie: å svømme lettere!!!! Vet ikke om det stemmer, men det er jo verdt ett forsøk!!!
Tror ikke at jeg får mannen med på å drikke hostesaft frivillig uten at han er forkjølet. Han HATER nemlig hostesaft. Og det etter at han ikke ble tatt på alvor da han var liten gutt og hadde egentlig anstregelses astma!
Takk for tipset ! Ut å kjøpe hostesaft i morgen, da jeg har EL denne uka!:heia:
Ville bare fortelle at da jeg ble gravid etter å få forsøkt i 8 månder var det første syklussen jeg drakk hostesaft (Solvipect).
Om det var det som gjorde utslager er jo ikke sikkert, men kan jo være....:vetikke:
tror nok jeg kommer til å prøve det igjen snart ja...kan jo ikke skade..;)
Lykke til alle samme!:klemme:
Hei smurfen.
Må samboer drikke det og?Tror ikke jeg får med han på det. Hjalp det første gang altså? eller tok jeg feil?
[Kult. slipper man å :doggy: også da? :haha:
Hjelper det for alle og hvor fikk du høre det fra? Hilsen nyskjerig
Jeg har googlet litt og funnet en del informasjon om bruk av hostesaft og fertilitet.
Fakta ifølge denne (http://www.geocities.com/Heartland/Meadows/2879/robitussin_birth_defects.html)artikkelen:
- Det er virkestoffet guaifenesin som er avgjørende.
- Guaifenesin virker slimløsende, dvs at det tynner ut eggløsningsslim, men det øker ikke produksjonen!
- Dersom man har normalt EL-slim vil guaifenesin ikke ha noen effekt, men dersom det er veldig seigt, kan det hjelpe.
- På samme måte kan guaifenesin kan ha en tynnende effekt på mannens sædvæske.
- Det er tilstrekkelig med 200 mg tre ganger daglig (tilsvarer 10 ml Solvipect tre ganger daglig), dersom man har fått påvist for seigt EL-slim ved gynekologisk undersøkelse kan man øke dosen noe.
- Guaifenesin brytes relativt raskt ned i kroppen, derfor er det ikke nødvendig å begynne tidligere enn 5 dager før forventet EL.
Ifølge Felleskatalogen (http://www.felleskatalogen.no/) halveres mengden av guaifenesin etter 1 time, og etter fire timer er 81% blitt skilt ut i urinen. Jeg vil derfor tro at det ikke er nødvendig å begynne så tidlig som syklusdag 5.
Legge ellers merke til i artikkelen at man kun bør bruke slimløsende midler med guaifenesin som eneste virkestoff, pga faren for fostermisdannelser ved bruk av andre preparater. Solvipect hostesaft er trygg å bruke i svangerskapet, så det skulle gå greit om man ved en feiltagelse tar den dagen etter EL også!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.