PDA

Vis full versjon : P-pillebruk og graviditet

Annsi
01-10-2003, 14:00
Heisan allesammen,
vet dere noe om hva som skjer med fosteret dersom du har brukt p-piller langt inn i graviditeten? Jeg har ikke testet meg ennå, men tror kanskje at jeg er gravid.

Jeg fikk barn i april 2002 og har brukt minipillen siden tre måneder etter fødselen. Da jeg ennå ikke har fått mensen, skulle en jo tro at jeg ikke er gravid ihvertfall, men så var det påliteligheten til disse minipillene da....

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg føler meg så oppblåst i magen, sliter med å få igjen knappen + symptom: metallsmak i munnen....

Mest av alt er jeg i så fall redd for å ha skadet fosteret ved å ha spist på piller.
Jeg er kjempetakknemlig for svar. (Har kjøpt test i dag, men må psyke meg opp litt først..)

Hilsen annsi

Vinterhåp
01-10-2003, 15:10
Et eventuelt foster vil ikke ha tatt skade av mini-pillen. Er jo noen som blir gravid selv om de går på pillen, og det skader ikke noe nei!

Fikk selv en gutt i april 2002 og har heller ikke planlagt noen nye ennå, går på pillen som du.

Håper svaret blir det du ønsker!!

klemmer :kidoki:

HanneG
01-10-2003, 17:03
Heisan Annsi!

Jeg ble gravid med p-piller for 13 år siden. Jeg var også kjempeengstelig som du for skader på fosteret. Oppdaget graviditeten når jeg var 3 mnd. på vei. Svangerskapet gikk veldig fint, og vi fikk en gutt som idag er en flott tenåring. Ønsker deg lykke til! (PS! Jeg ble gravid fordi jeg hadde vært mye syk og kastet opp pillen - det tenkte ikke jeg på......)

Annsi
03-10-2003, 10:13
Hei igjen,
nå har jeg tatt testen og den var negativ. Pulsen var i 220 på grunn av spenningen. Det hadde ikke gjort noe om jeg var gravid, men fordi jeg ikke hadde spurt barnefaren om det var greit, er jeg litt lettet(forrige gang var heller ikke planlagt, nemlig). Jeg håper at han en dag spør om vi ikke kan få et barn til sammen, men det er vel kanskje ønsketenkning?!

Jeg vil bare takke for svar og ønske dere alle lykke til!

Vennlig hilsen
Annsi