Vis full versjon : Kinesiologi
babydoll
01-10-2003, 14:18
Er det noen her som har erfaring med kinesiologi som behandling for ufrivillig barnløshet? Etter påbegynt utredning med diverse tester ser det ut til at det hverken feiler meg eller mannen noe fysisk - vi får det bare ikke til... Har en venninne som anbefalte en kinesiolog, da det visstnok har hjulpet flere i samme situasjon. Er litt skeptisk, så det er fint hvis noen av dere har erfaringer dere kan dele :???:
Hei!
Jeg er med på et forsøk der to studenter innen helhetsterapi behandler ufivillig barnløse. Blant behandlingsmetodene som benyttes er fotsoneterapi, øreakupunktur og kinesologi. Hun jeg går hos, er spesielt glad i det sistnevnte. Jeg har gått til sju behandlinger så langt (en i uka), og har ikke blitt gravid foreløpig. Slik sett har jeg nok ingen oppløftende erfaringer å dele med deg!
Kinesologi er en litt merkelig behandlingsmetode, synes jeg, men det er meget mulig at den har noe for seg. Jeg holder den ene armen oppe, terapeuten griper om den og klemmer til rundt håndleddet mens hun stiller spørsmål inni seg. Hvis armen gir etter, er svaret nei, og hvis den holder seg oppe, er svaret ja. Ved å spørre kroppen på denne måten finner visst terapeuten fram til gamle spenninger etc. som bidrar til å blokkere den positive energien etc. (Ja, jeg er klar over at dette høres litt new age-aktig ut!) Det er også noe som heter pedagogisk kinesologi, men jeg har ikke helt klart for meg hva dette går ut på.
Hm, jeg ser nå at dette innlegget mitt på ingen måte kan sies å være klargjørende! Jeg har nok ikke helt fått med meg hele hensikten med behandlingen. Før jeg vikler meg enda lenger inn i dårlige beskrivelser, limer jeg inn en kort definisjon jeg fant på nettet:
"Kinesologen mener at musklene kan og husker mer om oss selv en hjernen.
Han kan ved å samtale med pasienten og teste muskelstyrken avdekke fysisk ubalanse, dårlig kosthold og psykiske problemer."
Så det!
Elinblu
Er det noen her som har erfaring med kinesiologi som behandling for ufrivillig barnløshet? Etter påbegynt utredning med diverse tester ser det ut til at det hverken feiler meg eller mannen noe fysisk - vi får det bare ikke til... Har en venninne som anbefalte en kinesiolog, da det visstnok har hjulpet flere i samme situasjon. Er litt skeptisk, så det er fint hvis noen av dere har erfaringer dere kan dele :???:
:lykketil:
Hei,
Jeg er ikke i din situasjon, men jeg kjenner godt til kinesiologi generelt og ville derfor på det sterkeste anbefale deg til å prøve dette. Dette er ingen "mystisk" behandlingsform, men bare ikke så kjent ennå. Kinesiologen jobber med å øke energien i kroppen gjennom arbeid på kinesiske meridianer (energibaner). Ved å øke energien i kroppen kan man bli kvitt mange plager, samt se ting i et nytt lys. Kinesiologen er et verktøy som hjelper deg å åpne nye dører i ditt liv og se ting fra en ny vinkel. Ved diverse metoder kan kinesiologen også spørre ut din ubevissthet om en lang rekke faktorer. Arbeidsverktøyet er en muskeltest som svarer ved såkalt biofeedback. Man kan derfor både gå tilbake i tid, finne ut av hvorfor du ikke kan bli gravid (hvis problemet kommer fra deg, og ikke fra din mann, men dette kan man også finne ut). Er det et organisk problem? Et fysisk problem? Kan det ha noe med kosthold og levemåte å gjøre? Er det noe arvelig? Hvis du sier at alt er i orden sånn biologisk sett, så ligger problemet nok i det emosjonelle. Kinesiologen vil spørre en rekke spørsmål som din underbevissthet "svarer på". Jeg kunne forestille meg ting som: Kommer problemet fra deg eller din mann (kanskje din mann er emosjonelt hemmet?). La oss anta at det er du som blokkerer: Er det noe du er redd for i forbindelse med graviditet? Selve svangerskapet? Fødselen? Oppdragelsen videre? Økonomiske bekymringer? Vil du virkelig ha barn? Er du sammen med den rette mann? Hvordan foregikk din egen fødsel? Var du et ønsket barn? Hadde din mor en vanskelig fødsel? Er tiden inne for å få barn akkurat nå? Har du noen arvelige sykdommer som du er redd ditt barn skal få? Vil du absolutt ha jente eller gutt og er redd for at det blir det motsatte? Hvordan er forholdet ditt til din mann? Føler du deg presset til å få barn i dine omgivelser osv osv. Dette er min vinkling på det.
Jeg tror helt sikkert at man kan komme til bunns i saken ved hjelp av kinesiologi. Ikke vær så opptatt av å forstå hva det egentlig er, men konsentrer deg om din problemstilling. Og selv om man ikke blir gravid etter første seanse, så ikke fortvil av den grunn. Hvis dere virkelig vil ha barn og dere er et solid par, så får dere til når emosjonelle blokkeringer, ofte fra barndom eller din egen fødsel blir "reparert". Lykke til!
Du kan maile meg hvis du vil ha flere synspunkter. Til din info: Jeg var utdannet siviløkonom for 10 år siden og har det siste året studert kinesiologi. Bare for å vise deg at dette ikke er noe mystisk for heksekunstnere. Jeg er en helt normal og rasjonell person men har sett så mye flott bli til virkelighet ved hjelp av kinesiologi.
Lykke til!
babydoll
02-12-2003, 13:01
Takk for fint svar! Føler jeg ble litt klokere nå. Skal til min første time til mandag, det blir spennende! Vi er et stabilt par, vi er gift, har gode, stabile jobber begge to, og er såpass voksne (jeg er 26 og min mann 31) at vi definitivt føler tiden er moden! Har til og med kjøpt et stort hus med tanke på alle barna vi vil ha!! Så etter å ha vært "prøvere" i snart 2 år, håper jeg årsaken ikke er noe mer enn en eventuell emosjonell sperre (selv om jeg ikke kan tenke meg hva det skulle være?!?), og at vi kanskje kan få hjelp til å komme videre via denne kinesolog-timen. Stiller iallefall opp med et åpent sinn!
Hei!
Jeg tenkte bare jeg skulle fortelle litt om min første kinesiologierfaring som jeg hadde igår. Jeg hadde for ca 2 uker siden min første time med en dame som er utdannet både fysioterapeut, kinesiolog og fotsoneterapeut. Og jeg gikk fo rå få fotsoneterapi. Det virket veldig bra på den veldig stive ryggen og nakken min, og det var helt utrolig hvordan hun fant alle "feilene" i kroppen min (selv uten at jeg hadde fortalt henne om dem på forhånd!!) Men siden jeg akkurat hadde hatt eggløsning, ville hun overhodet ikke behandle områdene som livmor, eggstokker etc - fordi fotsoneterapi kan rett og slett være abortfremkallende!! Vel, jeg bestilte allikevel en ny time for dersom det skulle vise seg at jeg var gravid, sa hun at vi kunne prøve med kinesiologi i stedet. Og gravid ble jeg jo! Så igår ble det altså kinesiologi. Og jeg er FASCINERT! Jeg har hatt orntli vond mage de siste 2 ukene, og kroppen min sa veldig tydelig ifra at det var ting jeg ikke skulle ha, som melk og sitrus. Hun fant også hvilke vitaminer og tilskudd jeg trenger og hvilke jeg har nok av. Jeg er helt enig i at det høres veldig new age aktig ut, men jeg er en særdeles jordnær person (jeg er jurist, og vi er vel kjent for å være veldig glad i fakta og bevis :lese: ), og jeg har klokketro på at dette overhodet ikke er humbug!!! Forøvrig hadde hun hjulpet flere par til å bli gravide med fotsoneterapi også.
Så jeg vil absolutt anbefale å gi det et forsøk! :kidoki:
Lykke til!
Vil bare gi min stemme til dette. Kinesiologi er absolutt et verktøy som kan brukes for å få hjelp til å bli gravid.
Jeg selv ble interessert og nysgjerrig på kinesiologi når min nå snart 17 årige sønn var nesten 5 år. Han var et særdeles aktivt og krevende barn. Etter tips dro jeg til en kinesiolog som testet ham ut for forskjellige ting. Det viste seg at det var fysiologiske ting, som sukker, melk, naturlig sukker som frukter oa., og særdeles sensitiv overfor E-stoffer, som satte ham i denne tilstanden. Han selv beskrev det som en karusell i hodet.
Sønnen min ble satt på diett, og bare etter noen uker hadde jeg et nytt barn!
Denne erfaringen gjorde at jeg selv ble så nysgjerrig på kinesiologi at jeg ble nødt å finne ut av hva dette merkelige greiene var. Så jeg tok først et ettårig grunnkurs - og ble mektig imponert over hva jeg så skje med mange iløpet av det ene året. Det hele resulterte i en periode over 4 år med studier og spesialisering innenfor emnet.
Jeg har hatt egen praksis, og også undervist innenfor "grunnstammen" i kinesiologi, TFH, Touch for Health.
Det er med stor forståelse at det kan virke ganske merkelig for enkelte at det ved å stille spørsmål og trykke på eksvis armen, kan gi noen tydbare responser tilbake.
Grunntanken er at vi jo har bodd i kroppen vår hele livet vårt - helt fra unnfangelsen - og selv om vi ikke husker alt vi har opplevd og tenkt opp igjennom livet vårt, så har vi lagret dette i systemet vårt - på harddisken, så å si.
Muskeltesten blir en måte å finne frem i dette arkivet på.
Et eksempel;
Kinesiologen finner en "sterk" muskel. Om kroppen din ikke har det så bra for tiden ved at du spiser nøtter, så vil du ikke ha noen mulighet til å klare å holde igjen med muskelen din ved selv lette trykk, enten bare ved å ha en nøtt på navlen din, eller for den saks skyld bare ved å tenke på nøtter...
På den måten viser kroppen din deg at nøtter er belastende for kroppen din, ved at muskelen gir etter /eller blir ustabil.
Sånn sett så er også kinesiologi et ganske bevisstgjørende verktøy, fordi du får så fysiske bekreftelser ved at musklene "gir etter".
Og sånn jobbes det videre med forskjellige områder, også emosjonelt. Musklene gir etter ved belastende følelser - det er ikke nødvendigvis ting som ikke er på plass eller "feil mann" so to speak. Slapp helt av.
Det er oftere kun snakk om behov for en bevisstgjøring rundt noen følelser, som igjen kan lette ganske så frigjørende på trykk på områder en kanskje ikke hadde oppmerksomheten rettet mot.
Det er mange måter å korrigere opp og balansere systemet ditt igjen på, kinesiologen kan hjelpe deg, ved å "spørre" kroppen din hva den trenger for å bringe deg dit du vil. Det blir kroppen din som er veiviser i denne prosessen, kinesiologen har et verktøy til å sette det sammen i en helhet.
Spennende at du har bestilt time!
Gi oss tilbakemelding på hvordan det har gått! :kryss:
Lykke til.
:klemme:
Baby-Pooh
07-12-2003, 22:23
Hei :heia:
Jeg har gått til kinesiologi i snart et år, og jeg kan anbefale det på det sterkeste.
Det går ut på å løse opp energibanene i kroppen, slik at energien kommer i balanse. Du må gå der et par ganger før de begynner å jobbe med det du ønsker. Jeg har gått der for å få bort stress iforbindelse med behandlingen. Du slapper mere av og får et mer avslappet syn på det. Dette har julpet meg på andre problemer og tviler ikke på at det skal virke denne gangen heller. Men, det er ikke alle dette virker på, slik at du må ta en prøvetime for å se hvordan det virker og at de som gjør det føler at det går. Det høres kanskje veldig rart ut, men de kan føle på energien i kroppen om du er mottakelig for denne type behandling. Det jeg regner med de kommer til å gjøre er å fjerne negativ stress for det å få barn. Det er mange som går og stresser og tenker mye på det, som gjør at kroppen stresser og gjør det vanskelig å bli gravid. Desto mindre man stresser desto større sjanse er det for å bli gravid.
Ønsker dere lykke til, dette ordner seg skal dere se :lykketil:
Hilsen Baby-Pooh :findag:
Hei!
Dette virket interessant! Har hatt akupunktur før og der treff hun virkelig så jeg kjente det - så jeg tror litt på energibaner, blokkeringer osv..
Vet ikke om det er lov - men hvis det er det - kan noen anbefale noen i Bergensområdet...som har gode resultater å ufrivillige barnløse?
hilsen Lena :juhu:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.