Vis full versjon : Sjalu
Hei sann !!!
Vil berre lette hjertet litt.
Min søster som er noen år eldre en meg har en jente på to år. Ho blei gravid i første pp. Nå har ho prøvd igjen og skal ha i Mai. Første pp denne gangen også. Det er så frustrerende når det ikke skjer noe med meg. Urettferdig synst jeg......:( Og frustrerend å ikke kunne diskutere det at jeg prøver å bli gravid. Men i steden må prøve å være glad på hennes vegne. Og det er jeg jo, bare ikke så glad som jeg kunne ha vært. Har ikke fortalt til noen at jeg og min mann jaker etter:baby:.Kanskje jeg burde det, men har ikke lyst at alle skal mase og spørre om det skjer noe enda. Da er det bedre at ingen vet det, synest jeg !!
Får håpe det klaffer denne perioden, så jeg slipper å irritere meg mer.. det skal ikke vær enkelt det her..
Takk for at jeg får lette mitt hjerte, det føles litt bedre no :uff:
Hei Mowa.
En gang var det en som sa til meg når det røyna på som værst: "vi er ikke kommet til verden for å ha det godt!!!" -og det hele ble jo litt morsomt...
Men det ejg ville si, er at det er ikke lett dette, å se andre bli gravide og få barn mens man selv sliter. Alt virker urettferdig og trist.
Men for de fleste av oss ordner det seg på en eller annen måte, og jeg tror det viktigste er å ikke fokusere for mye på negative tanker og føle for mye på sjalusien. Men heller prøve å glede seg med andre.
Nå er jeg sikker på at du gleder deg veldig med din søster og er glade i dine tantebarn, men er lei deg for at du selv ikke er blitt gravid.
Og det jeg egentlig ville var å gi deg en stooooor :klem: og gode ord.
Håper virkelig at også du snart har en :baby: i magen.
Lykke til :)
Jannike_79
01-10-2003, 18:52
Hei..
Det er så vanskelig!! Alle følelsene og tankene som kommer rundt det å PRØVE å bli gravide.. Vi ønsker oss jo egentlig ikke noe annet enn :baby: vi, og da føles det jo ekstra urettferdig at vi må streve sånn for å få det.. :leiseg: Det gjør det jo absolutt ikke lettere at folk rundt oss (søsken, venner, kusiner..) tyter unger ut fortere enn vi rekker å få EL.. Vi vil jo gjerne prøve å være glade på dems vegne, og komme på besøk og holde de nydelige :baby: .. Mens alt vi egentlig tenker på er EL, temping og om tanta kommer på besøk denne syklusen også.. Det føles så vondt og så urettferdig at noen blir gravid så fort :bryn: ser på dem og egentlig ønsker de seg ikke barn akkurat nå, mens vi må omtrent stå på hodet for å i det hele tatt kunne håpe.. En annen ting som gjør meg utrolig frustrert er at det er så mange som får unger og ikke klarer å ta seg av dem, spesielt når jeg vet at det barnet jeg engang får (*håpe*) ikke kommer til å mangle noe som helst, aller minst omsorg..
Blei kanskje litt mye syting, men okay å få sagt det.. :blush:
En ting er sikkert: Vi får prøve å tenke positivt (lettere sagt enn gjort), og krysse fingrene for oss selv og alle de andre jentene her inne som prøver..
Vi får være glade for at vi har kommet oss inn hit og kan dele gleder og sorger med jenter i samme situasjon..
En stoor :stakar: til deg fra meg..
Klemmer
Hei Hei!
Vil bare si at jeg vet nøyaktig hvordan du har det!
Jeg og min kjære er også prøvere som ikke lykkes helt, men min gode venninne som for få måneder siden absolutt ikke var klar for å få barn nå går å venter barn.. I tillegg til henne så er det alle andre også.. Alle får liksom barn nå når vi også vil ha... er det ikke typisk?
Omtrent alle jeg møter fra gamle skolen osv kommer med struttende stolte mager! Folk som ikke skulle ha barn før de var minst 45 liksom...
Det føles blodig urettferdig...
Har alltid vært den i gjengen som har hatt som mål å starte familie og lage ett godt og trygt hjem,mens alle andre skulle jo reise jorda rundt å ta over hele verden...
Er også i samme situasjon med at jeg ikke vil si til folk at vi prøver pga spm osv... Er virkelig en kjedelig situasjon altså!
Håper iallefall at det ordner seg for dere!
Krysser fingrene virkelig for dere!
Desembergirl
02-10-2003, 09:28
Jeg vet også veldig godt hvordan du har det.
"Typisk" at venninner og gamle kjente blir gravide når det er det eneste i hele verden en ønsker for tiden.
Hadde jeg vært deg så ville jeg fortalt at dere prøver.
Selv har vi en datter på snart tre år og det er ikke få ganger vi har fått spørsmålet om vi ikke skal få noe søsken til henne snart....
Akkurat som vi ikke prøver. :bonk:
Vi er i vår 10pp og var veldig hemmelighetsfulle til å begynne med. Ville liksom overaske alle om at nå skal vi ha barn igjen. Slik blir det ikke ettersom tiden går. Nå har vi begynt å svare at det ikke er så lett når folk spør. Slipper hvertfall den typiske "nå er det på tide", "hun må jo få søsken" osv.
Selv om noen selvfølgelig må "mase" hver gang de ser oss så har vi fått veldig mye støtte i venner og familie rundt oss. :klem:
Vi skal nok få det til alle sammen her inne! :kidoki:
:lykketil:
Takk for alle gode:klem: !
Håper :sengekos: fører til noe snart for oss alle sammen !!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.