Vis full versjon : Middagstips
Min kjære sambo er på jobb til 18.00 i dag, tenkte jeg skulle overraske han med en god middag når han kom hjem (må feire temp.stigningen min i dag)..men....JEG VET ALTSÅ IKKE HVA!!:vetikke: Det er så vanskelig å finne noe lettvinnt, kjempegodt, og spennende.. :( Tenkte kanskje på noe med strimlet svinekjøtt eller kjøttdeig eller kyllingstrimler eller biffstrimler. Med litt grønnsaker og ris kanskje??, enten noe wok, pai, gryte eller noe for å sette i stekovn (slik at det lager seg selv på en måte...) Gjerne noe litt "utenlandsk" og spennende og kryddret. Uansett hva deres forslag er så blir jeg taknemmelig for det ( bare det ikke er noe med sjømat...liker ikke det jeg..)
Vi er kjempeglade i utenlands mat og spiser ofte det, jeg elsker indisk mat :nam:
Er det noen som har noen gode og lettlagde oppskrifter som jeg kan overraske :bryn: med?
Takker supermye for alle forslag, ønsker en hel drøss (!) med oppskrifter :tilber:
Solstråle
02-10-2003, 15:35
Hei!!
I går var jeg å handlet masse grønnsaker hos Fuktkongen(innvaderbutikk). Som jeg Woket. Vi brukte ikke kjøtt denne gangen. Men i blandet inn nudler rett før servering(kan svi seg). Det ble en fargerik god middag. Hvis du vill ha kjøtt i så finnes det ferdig strimlet i marinade. Ellerså er det bare å ha i olje(godt med olje, som også brukes i stekingen) og krydder/urter etter smak i en pose å la det god gjøre seg i noen timer.
Lykke til.
Når man Wok er det bare fantsien og hva man liker setter grenser.
Bruk forskjellige farger.
Skal du ha det enda enklere synes jeg Glassene til onkel Ben er veldig gode jeg da... Men de er greitt å ha i bakhold når man har litt dårlig tid. Anbefaler Tikka...
Stek et par svinekoteletter i panne i 6-7 minutter på hver side. Hell over en saus laget av rømme som du har rørt 1-2 ts estragonsennep (eller vanlig sennep) inn i. Du kan også blande inn litt kapers hvis dere liker det. Dekk pannen med lokk og la stå på svak varme i 10 minutter. Serveres med ris, pasta eller poteter.
God middag!
Lykkeliten
02-10-2003, 16:11
Toro's Baligryte er knallgod!! Den bruker kyllingbiter i.
Ellers...Meksikansk eller Tex-Mex gryte? Alt dette er lettvint. Baligryten er ferdig på 5 min. Er en herlig fløtesaus..Nam,nam..jeg fikk vann i munnen jeg nå! ;)
smørblomst
02-10-2003, 17:20
Dette er en italiensk oppskrift som er kjempegod, veldig billig og enkel å lage.
Til to personer trenger du:
- To sitroner
- Parmesanost, raspet
- Olivenolje
- Pasta, gjerne fersk.
- 1-2 hvitløksfedd hvis du liker hvitløk.
Sett på pasta til koking.
Riv skallet av sitronene. Bare det gule, det hvite smaker beskt...
Klem saften ut av den ene sitronen, og bland i sitronskall, parmesan og olivenolje. De skal være like deler sitronsaft, parmesan og olje. Press i hvitløken hvis du har med det.
Når pastaen er kokt heller du denne blandingen over og blander. Det er kjempegodt, og passer til både biff, kylling og fisk!
:klapp:
Hilsen
Smørblomst
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.