PDA

Vis full versjon : Eggløsning/Pergo

Tidl. bruker
30-11-2004, 22:54
Det begynner å ta tid for at vi blir gravide :(
Ganske så trist!
Så jeg har begynt å sette meg inn i ulike behandlingsformer.
Jeg antar at jeg har regelmessig eggløsning - fordi det slår ut på test hver måned. Men hadde et spørsmål om Pergo. Leser at det er en behandlingsform for de med uregelmessig eggløsning, eller for å stimmulere flere egg å løsne samtidig.

Er det noen av dere som har erfaring med å ha brukt Pergo når dere har hatt regelmessig E.L?

Takknemlig for svar!

Teeny
30-11-2004, 23:25
Jeg bruker pergo selv om jeg har regelmessig EL. Hvilke erfaringer er det du lurer på..? Litt vanskelig å svare når jeg ikke helt vet hva du er ute etter.

Tidl. bruker
01-12-2004, 10:34
Eh, ja det forstår jeg :)

Lurte vell egentlig bare på om man måtte krangle seg til å få Pergo selv med regelmessig e.l, eller er dette første behandlingsmetode man prøver ut?

Beklager hvis jeg var uklar!

Teeny
01-12-2004, 18:11
Hehe, gjør ikke noe det vet du;)

Noen må vel "krangle" seg til å få pergo, men vil tro at de fleste blir tilbudt dette når prøvinga drøyer ut...? Hos oss var det ihvertfall slik at det var gynekologen min som ville at jeg skulle begynne med pergo mens vi venter på godkjenning til prøverør. Jeg var i grunn ganske skeptisk, men gynekologen oppmuntret meg og sa at det kan optimalisere sjansene. Er du i gang med utredning? Ser atdu har prøvd i 10 mnd.. Om du har lyst kan du gjerne begynne å ta tempen hver morgen og fylle inn på temp-skjema. Er veldig greit å kunne vise til dette når du skal i gang med utredning :nikker: I tillegg kan utredningen bli mer effektiv om du vet hva du skal gjennom og hva som evt kan være galt (ikke alle leger som tar barnløshet like alvorlig).