Vis full versjon : Presentajon
Hei tenkte det var greit med en liten presentajon.:nikker:
Navn: Tori
Alder: 37 år
Barn: Jente født i 2000
Prøvetid: 2 år og 2 mnd, 3 MA etter dette. 8 pp etter siste MA
Annet: Har tatt en rekke blodprøver, alle normale. Tenker og bestille time til
spesialist i Oslo, når jeg skal hjem til jul.
Tusen takk til Glakatta som kom med ide'en til forumet:klemme:
Magedutta
02-12-2004, 11:28
Navn: Magedutta
Alder: 33 år
Barn: Gutt født i 2001
Prøvetid: Et par måneder foreløpig. 2 år uten prevensjon før utenlandsopphold der jeg har brukt spiral til nå. Denne har plaget meg såpass at jeg har tatt den ut.
Annet: Vi har diagnose nedsatt sædkvalitet og prinsen er et resultat av ICSI. Har derfor ikke den store troen på at vi skal klare det selv, men mannen min holder litt igjen for å gå til det skritt å gjøre ICSI her vi er nå.
Flott at det ble et slikt forum! Vi får alle være flinke til å være aktive! :kidoki:
(Morsomt at smilyene har fått julenisselue, da!)
Navn: kochi
Barn: Gutt født i 1990
Prøvetid: 9år
Annet: Har hatt 7 SA men gir ikke opp håpet på at spiren vil klore seg fast en dag!
student31
02-12-2004, 12:45
Navn: student30
Alder: 30 år
Barn: to barn (1993 og 2001)
Prøvetid: Vært uten prevensjon siden 01, men regner prøvetiden fra Oktober 03, da vi virkelig satte i gang med iherdig planlegging, da ingen ting hadde "skjedd av seg selv" før dette.
Annet: Har uregelmessige sykluser og sykluser uten EL.
Gleder meg til diskusjoner og annet her inne! :nikker:
:klemme:
Navn: hope05
Alder: 31 år
Barn: et barn (1997)
Prøvetid: Prøvere i et år.
Annet: Ny mann med nedsatt:spermie: kvalitet. Er i gang med utredning. Tok blodprøver i går og skal på HSG-røntgen neste pp.
Veldig glad for dette forumet. For man havner gjerne litt mitt i mellom. Jeg er sekundær(kanskje) og min mann ufrivillig barnløs.
Continua
02-12-2004, 15:47
Navn: Continua
Alder: 36 år
Barn: et barn (1995)
Prøvetid: Prøvere i 4 år og 3 mnd.
Annet: mannen min og jeg har så langt fått testet sædkvalitet og blodprøver og alt er topp. Har time på rikshospitalet i januar og har nylig tatt nye blodprøver der. Regner med at testingen av blodet da er mer inngående enn det jeg fikk gjort hos gynekologen min. Har EL hver måned og 28 dagers syklus.
Føler at dette forumet er veldig bra tillegg da jeg til tider har følt at jeg må passe meg for hvordan jeg formulerer meg i forhold til det at jeg allerede har barn fra før av. Har ikke ønsket å støte noen som ikke har noen barn i det hele tatt. Men uansett : lykke til alle sammen på videre jobbingen med å få søsken til barnet /barna!
:kryss:
Smukkeline
02-12-2004, 15:50
Navn: Smukkeline
Barn: 1 gutt (1999)
Prøvetid: 10pp
GlaKatta
02-12-2004, 17:03
Hei Jenter!
Synd at vi skal bli bedre kjent gjennom et slikt forum, men er glad for at jeg har flere som vet hvordan det føles å slite med nr. 2 eller fler (ikke at jeg unner noen min skjebne altså).
Navn: GlaKatta
Alder: 34
Barn: Nydelig jente født, 2000.
Prøvetid: Har prøvd siden aug. 03 og hatt en Ma og en SA på den tiden. I tillegg har jeg hatt en SA i feb. 02.
Annet: Har også tatt en rekke blodprøver som er normale. Jeg har forøvrig mest sansynlig en lutealfase på kun 10 dager, og skal derfor til en spesialist på Sekundær infertilitet 5. januar, 05.
Klem fra GK
wildthing
03-12-2004, 01:54
Navn: OOPS! Jeg skrev nesten navnet mitt :flau:
Alder: 38 år
Barn: 2 gutter født -87 og -89
Prøvetid: 10 år, MA -96, XU -97
Annet: Jeg har fått vitamin B12-sprøyter grunnet perniciøs anemi i litt over 2 måneder nå og håper dette er alt som skal til, men har vel ikke den helt store trua.
Ellers husker jeg at jeg en gang i tiden sperret opp øynene :shock: da fastlegen min nevnte infertilitetsutredning ("Hva er det han snakker om - jeg er da ikke barnløs?"). Jeg er veldig glad for at jeg nå snublet over SG og får anledning til å utveksle erfaringer med andre i samme situasjon. :nikker:
Navn: tuuters
Barn: guttfødt -99
Prøvetid: sluttet med pillen i 2002, men ikke aktive prøvere før høsten 2003
Annet: har gått på pergotime med tre kurer og pillefrie mnd imellom. Er nå i den siste pillefrie mnd., og skal ta kontakt med gynokolog i januar, hvis ikke dette har gitt resultater. Så hva som skjer fremover vet jeg ikke. Men jeg skal til akupunktør den 16 des., så det blir jo spennende å se hva hun sier for noe :kryss:.
Godt med et slikt forum, hvor man kan dele sørger og gleder med andre i samme situasjon. Er kjempe glad for at jeg har funnet disse sidene :nikker:
Tidl. bruker
03-12-2004, 15:29
Nick: Soff her! :juhu:
Alder: Blir veeeldig straks 31. :blunk:
Barn: Har gutt '97 og jente '02 fra før. Begge spontant unnfanget under utredning og oppstart til AIH og IVF. En SA etter 7 mnds prøving i fjor.
Prøvetid: Siden januar 03. Har nesten tette eggledere på begge sider. Uten prevensjon siste 6 år.
Aktuelt: Ruger nå på et fryseegg etter mislykket IVF i okt. Fått beskjed om at oddsene er gode siden jeg har båret fram 2 barn naturlig, men vi får nå se. :himle:
Kjekt med dette underforumet, egentlig. Gjør det litt lettere å fortvile over at man ikke får flere barn, uten å føle det ekkelt overfor de som ikke har noen barn enda. Det er jo like fullt ønsket og planlagt med flere barn, sant?? :jupp:
Håper på tidenes :gave: fra :nissen: i år!
Mai2000mamma
03-12-2004, 18:46
Navn: Mai2000mamma
Alder: 31 år
Barn: Jente født 2000
Prøvetid: Vært svært ( :flau: ) aktiv prøver siden mars 2002 (snart 3 år -- uæææ!)
Annet: En smule for lavt stoffskifte det første året, ble gravid etter regulering av dette i mars 2003, men det gikk galt (Blighted ovum i uke 12). Så har det gått drøye 1 1/2 år, uten at noe har skjedd, til tross for ørten Pergo-kurer ... Står i IVF-kø på Ullevål, og regner med å komme til en gang mellom mars og mai 2005. Håper at det skal ordne seg av seg selv i mellomtiden, men magefølelsen min sier at det er ett eller annet "der nede" som ikke er som det skal. Legen på Fertilitetssenteret gir oss gode odds, 99%, og var meget motvillig til å henvise oss til IVF, men hvor lenge skal man gå slik å vente på et mirakel? Har fått henvisning til ny gynekolog, og skal bestille time snarest for en second opinion!
Lykke til alle sammen!
Nick: Pitt
Alder: 27 år
Barn: En gutt født 2001 (prøvde 9 måneder da)
Prøvetid: Siden agust 2003 - har ikke brukt prevensjon etter fødselen
Aktuelt: Har mulig en trang eggleder, men der er visst passasje. Normal sædkvalitet - så alt skal visst være iorden..
Lykke til alle sammen :nikker: også må jeg si at dette var et bra forum:nikker:
Endelig fant jeg plassen for meg... :blunke:. Endelig et sted der jeg også kan innrømme at jeg har barn fra før, men ønsker meg inderlig et til, uten at jeg tråkker noen på tærene.
Navn: Dolci
Barn: 2, jente født i -97 og gutt født i -02
Prøvetid: 11 mnd
Annet: Vi prøvde i 2 år på å få minstemann. Vi har nå forsøkt i 10 mnd på å få nr. 3. Har hatt 3 SA'er på denne tiden, så problemet denne gangen er kanskje ikke å bli gravid, men å holde på spiren.
Skal nå til utredening i januar.
Var på utredning også før vi fikk minstemann, vi tok sædprøve og blodprøver av meg. Alt var ok på sædprøven, men det ble påvist at jeg ikke hadde eggløsning.
Håper de går litt grundigere til verks denne gangen :nikker:.
Navn: Petra
Alder: 35 år
Barn: Gutt født 2002
Prøvetid: siden juli 2003
Annet: har begynt utredning, mann fått konstatert nedsatt sædkvalitet, hos meg alle blodprøver ok, skal til gynekolog for rådføring/videre utredning/behandling? (hvem vet!) i overimorgen... Førstemann ble unnfanget etter naturmetoden etter vel 1 års prøving.
Lykke til, alle!
Petra
Lykkemamma
13-12-2004, 03:27
Navn: Lykkemamma
Alder: 25 år
Barn: Gutt født i 2002. Han ble til etter 8 pp.
Prøvetid: Siden november 2003. Er i vår 15. pp nå.
Annet: Har så vidt kommet i gang med utredning. Har tatt innvendig GU og en masse blodprøver, og mannen skal levere sædprøve om 3 dager. Venter spent på resultatene!
Kornelia
13-12-2004, 21:03
Navn: Kornelia
Alder: Begynner å nærme meg halveis i de 30...:nikker:
Barn: Ei nydelig datter på 8 år
Prøvetid: Siden april 03. Ble gravid med en gang, men mistet da i uke 11. Dessverre :trist: .
Annet: Er i gang med utredning. :spermie: er ok. Jeg har nok sannsynligvis PCOS. HSG rønten blir det på ny året, så får vi se da. Uansett, så er vi optimistiske enda. Vi SKAL få det til.
Lykke til til alle dere andre :klem:
Spiralis
19-12-2004, 20:15
Endelig fant jeg plassen for meg... :blunke:. Endelig et sted der jeg også kan innrømme at jeg har barn fra før, men ønsker meg inderlig et til, uten at jeg tråkker noen på tærene.
:nikker:
Navn: Spiralis
Barn: Gutt født i 2002
Prøvetid: 1 år og 2 mnd, ikke blitt gravid i denne perioden
Annet: Har ikke tatt noen undersøkelser - frister ikke mannen min å begynne med det. Så vi får prøve naturmetoden ei stund til først, i alle fall. Han reiser imidlertid mye i jobben, så antall reelle forsøk på å bli gravid er jeg faktisk litt usikker på. Jeg var på vei til å undersøkes for PCOS for 3 år siden, men dette ble kansellert da jeg faktisk ble gravid.
Navn: Cae
Alder: 32 år
Barn: gutt født i -99
Prøvetid: siden høst/vinter -02
Annet: Jeg ble gravid på første forsøk med første mann.Så startet jeg med p-sprøyta etter fødselen, det skulle jeg aldri ha gjort...Visste det kunne ta litt lengre tid å få det til å klaffe etter den, men at det skulle ta sååå lang tid ante vi ikke!!
Har vært til gyn, og tatt innvendig ul alt ok. Mannens :spermie: er bra.
Er igang med min andre dobble pergo, og skal sette ovitrelle om 4 dager! :kryss: for at det er det som skal til....
[QUOTE=Dolci]Endelig fant jeg plassen for meg ... :blunke:. Endelig et sted der jeg også kan innrømme at jeg har barn fra før, men ønsker meg inderlig et til, uten at jeg tråkker noen på tærene.
:nikker: Skriver under på denne. Fant forumet i dag, og er nesten i syvende himmel nå :dubidua:
Navn: Lilje
Alder: 29 år
Barn: Gutt, født 2001
Prøvetid: siden bryllupsnatta vår, for 1 1/2 år siden....
Annet: Vært på utredning. Ingenting galt er funnet. Har hatt flere sa'er (tidlige), spiren vil bare ikke klore seg fast.
Lykke til alle sammen :klemme:
Navn: Balumba
Alder: 31
Barn: Gutt født 2003
Prøvetid: 10 måneder
Annet: Førstemann ble til ved hjelp av Pergo etter 1,5 år. Mannens :spermie: er OK og jeg har eggløsning, men vi får det ikke til for det. Sliter med uregelmessige sykluser, da, så det kan jo være en grunn :vetikke:. Har fått ny resept på Pergo nå, og skal i gang med den enten neste syklus eller den etter der igjen. Blir spennende å se om Pergo virker like fint denne gangen :hyper:!
Navn: Robyn
Barn: To gutter, født i 1996 og 2002.
Prøvetid: Siden august 2003.
Annet: Ble gravid etter 2-3 måneder men mistet i en MA som ble oppdaget når jeg var i 19. uke. Det er i morgen ett år siden. Har prøvd siden da, men uten resultater. Ul og blodprøver viste ingenting galt, så frem til sommeren skal vi fortsette å forsøke på egenhånd.
Navn: Rubella
Alder: 34 år
Barn: Gutt født 2003
Prøvetid: Siden august/september 2004
Annet: Førstemann satt på første forsøk.Har ikke vært gravid denne prøveperioden. Har tre muskelknuter på livmor (en stor og to små), og begynner å bli litt redd for at det er de som hindrer meg i å bli gravid med andremann. Klaffer det ikke denne måneden vil jeg oppsøke en gynekolog.
Flott med et slik forum også da. Håper imidlertid at vi alle sammen slipper å være her inne så alt for lenge...:jupp:
Melder meg herved ut her fra, da jeg helt uventet testet positivt 21 mars:heia: Endelig så satt den der. Håper bare den blir der også, iallefall frem til 29 november :hyper:
Lykke til, til dere alle sammen. Håper denne klubben blir tømt for medlemmer snart :kryss:
Navn: Hege
Alder: 35 år
Barn: Gutt født 1999
Prøvetid: siden sommer 2003
Annet: Første gang jeg ble gravid, skjedde det uten at vi hadde planlagt det. Vi trodde derfor at det å lage barn ikke skulle være noe problem for oss!! Slik skulle det altså ikke være.. Har vært gravid en gang i prøveperioden, men mistet i 12. uke. Vi har ikke gått til utredning, men vi venter ikke lenge nå.
Navn : Karla
Alder : 31 (til mai ihvertfall..)
Barn : En tulle født i 1998
Prøvetid : Siden vinteren 2002
Annet : Tullemor kom uten noe som helst prøvetid ! Men så stoppet det helt opp.. Er utredet, og fått diagnose endometriose. Vært igjennom et IVF forsøk og et fryseforsøk. Etter sistnevnte fikk jeg en stygg infeksjon, så mulighetene nå er ennå dårligere. Skal ha lap i april, og hvis mulig fjerne venstre eggleder. Skal evnt. få hormonbehandling for endometriosen også. Begynner å bli en smule lei nå i grunn. Men godt å ha et sted som dette å lufte ut litt på !
FightPia
21-03-2005, 14:26
Navn : FightPia
Alder : 26
Barn : En jente født 2004 (4 mnd nå)
Annet : Godjenta vår er et resultat av icsiforsøk (pco og kraftig redusert sædkvalitet). Vi trengte seks icsi/frys før vi endelig klarte å få det til å klaffe. Satte oss på venteliste for søskenforsøk straks fødselen var over. Snart i gang med nye icsi forsøk altså!
Navn: Knøtten
Barn: jente født mai-03
Prøvetid: Siden nov-03
Annet: Har tette eggledere, mulig dårlig eggkvalitet og unormale fimbrier. Var ufb i 4 år i tidligere forhold, og hadde da en laparoskopi og et ivf forsøk som var mislykket. Er nå gift, og vi hadde et mislykket ivf forsøk i 2002, halvt år etterpå ble vi overraskende nok gravide på egen hånd. Har alltid ønsket meg 3 barn, og helst så tette som mulig, så det både frustrerende og veldig trist å ikke kunne planlegge barna sine, slik de fleste kan.
Hadde et ivf forsøk nå i mars, ble gravid men mistet etter en uke. Håper på nytt forsøk i juni.
[QUOTE=Knøtten]Navn: Timich
Alder: 28 år
Barn: Gutt -98, gutt-99, jente -03
Prøvetid: Siden okt-03
Annet: Har lagt på meg veldig for hvert svangerskap, og utviklet insulinresistens med antakelig pco. Jobber for tiden med å gå ned i vekt (Lindberg), samt at jeg går på Metformin. Har hatt en Pergokur, men den ga ikke resultater. Skal til med el-sprøyte i neste syklus.
Navn: Ranie
Barn: Gutt -02
Prøvetid: 1 år
Annet: 1 MA, 2 SA. Har 2 store myomer på livmoren som kan skape problemer. Har hatt min første time hos gyn etter abortene, fikk UL og tok en masse blodprøver av meg + noen av Raniemannen. Skal i første omgang prøve med ovitrelle med en gang jeg blir gravid igjen, så nå er det :kryss: :kryss: :kryss:
Kjempegreit å ha et eget forum for oss sekundære, føler også litt på det at jeg ikke har lov til å klage når jeg har en fra før, men det kan jo være sårt å ikke få flere også....
Et lite spørsmål til slutt: Hva er HSG røngten?
Hei på dere. Synes det er fint at det er et sted for oss
Navn: Puzzle
Alder: 32 år
Barn: Gutt -01 (prøvde 6 mnd. da)
Prøvetid: 2 år
Annet: Legen finner ingenting galt med oss. IVF i august som dere ser i signaturen. Har nettopp startet med akkupunktur og håper at det kan gjøre susen. (Prøver å holde motet oppe, men det er ikke lett) :mumle:
Navn: Spent
Barn: Jente -97
Prøvetid: Siden 1999
Annet: 1 SA før 97 og 1 SA 99 og 1 MA 99. Utredet sommer 2003, intet galt.
IVF forsøk febr og aug/sept 2004 samt februar 2005. Bestemt oss for å prøve på egenhånd 1/2 år til før vi gir oss.
Tussi jenta
06-05-2005, 23:13
Navn: Tussi jenta
Alder: 26 år
Barn: Jente 2001
Prøvetid: Prøvd i nøyaktig ett år nå.
Annet: Har hatt 3 tidlige SA, er til utredning nå, får svar på alle blodprøver til uka og mannen må snart levere sperm.
Tidl. bruker
09-05-2005, 23:00
Navn: Skrullemor
Alder: 34 år
Barn: Gutter -89 og -95
Prøvetid: Prøvd i ett år og 4mnd
Annet: Er under utredning og venter på svar på sædprøve nr 2. Første viste ikke så bra resultat. Om ikke bedring eller baby i magen :kryss: ,blir det sendt søknad til St.Olavs.
FruLilla
21-05-2005, 14:28
Her inne var det ikkje så veldig stor aktivitet.. Men kan nå presentere meg forde.
Navn: FruLilla
Alder:25år
Barn: gutt-2004
Prøvetid: slutta på p-pillane i 2000. Sida det har det blitt en icsi-prins .
Annet: Dårlig kvalitet på sjarmtrolla til mannen min. Vi satsa på et søskenforsøk på St.Olavs før jul.
[QUOTE=spent]Navn: janike
Barn: gutt -97 og jente -o3
Prøvetid: Siden september 2004
Annet: Det er godt med ei side der man kan øse ut frustrasjon, uten at man trenger å være redd for å støte noen.. Er kjempeglad for begge mine to, men ønsker meg så gjerne en liten bebis. Med førstemann var det full klaff på første forsøk. Med nr.2 strevde vi i nesten to år før jeg ble gravid, beg. med akupunktur i febr.02, ble gravid i mai 02. Svangerskapet var utafor livmora så det gikk galt. Ble merkelig nok gravid med på første forsøk etter det:heia: Fikk ho snuppetupp i mai -03. No har vi prøvd siden september 04 på å få nr.3, uten å lykkes. Har bare en eggleder igjen, siden jeg har hatt svangerskap utafor livmora. Har brukt babycomp siden september 04 uten at det har lyktes :himle: Har hatt skikkelige svarte dager innimellom, det er tungt hver måned når mensen kommer:negativ:Lykke til alle prøvere:kryss:
Carina83
16-06-2005, 12:48
Navn : Carina83
Alder: 22år
Barn: Jente født 02
Har prøvd siden des 03 på søsken til henne. Hatt en Ma i uke 15 & Sa i uke 6 mars 05. Vi har ikke fått noen utredning ennå siden de regner med at dette er maxs u flaks bare.
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har også gått og håpet på at enne gangen da sitter den og har blitt mer og mer skuffet når :tante: har komt. Det kan kanskje være lurt å snakke med :lege: om det for det kan jo hjelpe med hormoner. Det er ikke vits i å gå rundt å være lei seg hvis man kan få hjelp og få fortgang på sakene. :lykketil: :lykketil: :lykketil:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.