Vis full versjon : E-vitaminer og magen...
Lille meg
03-10-2003, 17:33
Har noen andre opplevd å bli svært luftig og løs i magen av e-vitaminer? Det står på pakken at store mengder kunne gjøre dette, men jeg holder meg til annbefalt dose på en tablett om dagen (30 mg). Ikke har jeg tatt dem lenge heller, begynnte bare for ei uke siden. Ser nesten ut til at jeg må kutte e-vitaminene, blir lite sengeaktivitet når det blåser en sur vind gjennom soverommet og jeg må springe på do hele tiden :(.
Jeg har ikke merket noe av det. Tar en kapsel 350 mg's E-vitamin hver dag..........
Ikke jeg heller. Kanskje du er allergisk mot e-vitaminer? :???:
Får du samme effekt også hvis du tar et multivitaminpreparat?
Lille meg
03-10-2003, 18:08
Har ikke opplevd det når jeg tar vanlige multivitaminer, nei. Det er e-vit. i multiviten jeg tar også (7.5 mg), og det har jeg ikke merket noe ubehag ved. Jeg hadde også sett at det fantes 350 mgs kapsler, så jeg trodde ikke at en dagsdose på 37,5 mg skulle gi denne effekten. Jeg er vanligvis ganske så treg i magen, så det var helt åpenbart at noe var annderledes. Og e-vit. er det eneste som er nytt og som jeg og sambo har til felles (for han har også merket det litt, men ikke like kraftig som meg). Går det virkelig ann å være allergisk mot e-vitaminer?? Eller kan det bety at jeg absolutt ikke trenger tilskudd av e-vit.?
Går det virkelig ann å være allergisk mot e-vitaminer?? Eller kan det bety at jeg absolutt ikke trenger tilskudd av e-vit.?
Aner ikke, jeg bare spekulerte… men du er tydeligvis følsom for det på en eller annen måte. Kanskje det har noe med typen å gjøre? Det er forskjell på naturlige og syntetiske vitaminer, har jeg skjønt, uten at jeg vet hvordan man kan finne ut hva som er hva. Kanskje du heller skulle prøve å spise mat som inneholder rikelig med e-vitaminer? Her (http://norge.primavi.com/nyheter/showNyhet1.cfm?nyhetsID=154) fant jeg en artikkel med noen tips.
Håper du finner ut av dette da, det høres jo ikke noe moro ut!
Lille meg
03-10-2003, 19:01
Aner ikke, jeg bare spekulerte… men du er tydeligvis følsom for det på en eller annen måte. Kanskje det har noe med typen å gjøre? Det er forskjell på naturlige og syntetiske vitaminer, har jeg skjønt, uten at jeg vet hvordan man kan finne ut hva som er hva. Kanskje du heller skulle prøve å spise mat som inneholder rikelig med e-vitaminer? Her (http://norge.primavi.com/nyheter/showNyhet1.cfm?nyhetsID=154) fant jeg en artikkel med noen tips.
Håper du finner ut av dette da, det høres jo ikke noe moro ut!
Takk for hjelp og artikkel-tips, nyttig å lese litt mer om dette. Kommer til å fortsette noen dager med e-vit.tablettene og se om det går over, dersom ikke kommer jeg til å nøye meg med de 7,5 mg som finnes i multitablettene jeg tar. Greit å lese at solsikkeolje er viktig kilde til e-vitamin, det bruker jeg mye!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.