PDA

Vis full versjon : kan jeg være gravid?

mjanne
06-12-2004, 17:59
jeg er ny på denne siden forresten!:nikker:
Hei alle sammen som ser dette, håper dere kan hjelpe meg å svare på dette.
Min siste mensen var den 13. november, FØR det hadde jeg og kjæresten min samleie.
Problemet(?) er at jeg føler det ligger et lite nurk i magen min. jeg har vært kvalm fra og med begynnelsen på forje uke å er enda det..HELE tiden. Jeg spiser masse hele tide, noe som ikke er såå vanlig. og jeg føler meg trøtt og slapp til enkelte tider. kan det være at det er noe i magen min? :flau: *håper* :kryss:

håper noen kan hjelpe meg. -Takk på forhånd..:)

Lillevips
06-12-2004, 18:02
Ta deg en test du, så får du vite...
ikke gøy å gå sånn å lure...

Stor Mage
06-12-2004, 18:03
Hei og velkommen til SG! :blomst:

Har du tatt en test? Hvis ikke::test!:

mjanne
06-12-2004, 18:13
Hei og velkommen til SG! :blomst:

Har du tatt en test? Hvis ikke::test!:nei..men vurderer å ta en test de nærmeste dagene :)
Men hvis jeg er gravid, burde jeg beholde barne i og med at jeg bare er 16 år?

snart?
06-12-2004, 18:34
Hei!
Begynte siste mens 13. november? Når hadde du og kjæresten din samleie da? Hvis det er sånn at mensen startet 13. november og du og kjæresten din hadde samleie dagen før, kan du nok ta det helt rolig.

Om du skal beholde barnet må du avgjøre selv. Skjønner at dette er vanskelig i og med at du er så ung. Du bør jo prøve å få snakket med noen, enten moren din og/eller kjæresten din. Er dette vanskelig kan du jo snakke med noen på helsestasjon for ungdom eller snakke med skolelegen om situasjonen din.

Lykke til!:klemme:

Bøtteknotten
06-12-2004, 18:35
Velkommen til oss.:klemmer:
Hvis ikke jeg har tellt helt feil, så er det jo bare 24 dager siden 13 november. Hvor lang syklus har du da? det vanlige er jo at man har minst 28 dager sylus, så da ville jeg ha ventet til iallefall helgen med å trekke noen forhastete konkusjoner. Om du i så fall skal beholde eller ikke synes jeg at du skal diskutere med noen "virkelige" mennesker som kjenner deg, og som du stoler på. Vi vet jo alt for lite om deg og din situasjon til å kunne svare på et så alvorlig spørsmål.

Lykke til uansett hva resultatet blir! :lykke:

mjanne
06-12-2004, 19:22
vi hadde samleie rundt 20 oktober... og så fikk jeg mensen 13 november... jeg skal vente litt å se..men jeg har hørt at man kan ha blødninger forde om man er gravid...stemmer dette?

snart?
06-12-2004, 20:36
oki...skjønner..joda deg kan stemme at man kan ha blødning den første perioden av et svangerskap. Ta en test og snakk med noen om situasjonen din.
:lykke:

Monica
06-12-2004, 20:41
Hadde tatt en test så fort som mulig for å se om det kan være noe :klemme:
Om du er gravid, så er det veldig tidelig å få barn når du er 16år!

Elise
06-12-2004, 20:51
Ta en test, så slipper du å lure! Og skulle det vise seg at du er gravid, kan det kanskje være godt å ha litt tid på seg til å vurdere om du skal beholde barnet eller ikke? Så mitt råd er at du tester deg så snart som mulig.

Håper du får det svaret du håper på.

:klemme:

Monica
06-12-2004, 21:04
Om du er gravid, så råder jeg deg til å følge det du selv syntes er riktig!
Der sitter du med svarene!

Lilly80
07-12-2004, 09:19
Hvis dere hadde sex og du har hatt mensen etterpå er det inge fare for å være gravid. Du er jo ganske ung, og det hender jo at syklusene er litt varierende de første 5-6 årene. Hadde selv ganske variabel syklus frem til jeg ble 20. Men ta en test, det er en billig pris å betale for indre ro og fred i sjelen.