PDA

Vis full versjon : Se her ang.rosenrot.

Cemaka
07-12-2004, 21:43
Rosenrotens virkning på forplantningsorganene

Dyreforsøk har vist at rosenrot øker fertiliteten hos mus. Denne oppdagelsen førte til at det ble gjort et forsøk med kvinner som hadde manglende menstruasjon. Av 40 kvinner med amenorrhea som ble gitt rosenrot, opplevde 25 kvinner å få gjenopprettet normal menstruasjon, og 11 av disse igjen ble gravide. En av forskerne (Dr. Brown) hadde i sin praksis behandlet en rekke kvinner som ikke hadde lykkes å bli gravide med vanlige midler for økt fertilitet, men som ble gravide i løpet av noen måneder etter at de begynte å innta ekstrakt av rosenrot.

Når rosenrot balanserer hormonene i kroppen, vil det hos kvinner kunne øke følsomheten i brystvortene og skjeden, og hos mannen vil blodgjennomstrømningen til penis kunne øke slik at den blir stivere. I en studie som ble utført av Svenska Örtmedicinska Institutet testet man rosenrotens effekt ved impotens. 35 menn som led av impotens eller for tidlig sædavgang fikk rosenrot i 1-3 uker. 26 av mennene ble helt bra, og resten merket en klar forbedring.

I aviser og ukepresse fremstår rosenrot ofte som en sexdroge, men det er egentlig ingen korrekt betegnelse. At de seksuelle funksjonene begynner å fungere normalt beror mer på at hele kroppen gjenvinner sin naturlige balanse.

Fant det her på denne linken:

http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/rhodi_ro/art2.htm

Miamor
08-12-2004, 13:26
Kanskje en skulle tørre å prøve det da likevel:)

Cemaka
08-12-2004, 13:44
Jeg tenkte hvertfall jeg skulle kjøpe meg ei pakke igjen etter å ha lest dette.:nikker:

tuuters
08-12-2004, 15:13
Tusen takk for dette Pusen, skal virkelig gå og kjøpe meg en pakke jeg oxo.....så får vi håpe det gir resultater.

Tusen takk skal du ha for info :nikker:

God :klemme: til deg fra meg.

tlf
08-12-2004, 17:41
Rosenrotens virkning på forplantningsorganene

Dyreforsøk har vist at rosenrot øker fertiliteten hos mus. Denne oppdagelsen førte til at det ble gjort et forsøk med kvinner som hadde manglende menstruasjon. Av 40 kvinner med amenorrhea som ble gitt rosenrot, opplevde 25 kvinner å få gjenopprettet normal menstruasjon, og 11 av disse igjen ble gravide. En av forskerne (Dr. Brown) hadde i sin praksis behandlet en rekke kvinner som ikke hadde lykkes å bli gravide med vanlige midler for økt fertilitet, men som ble gravide i løpet av noen måneder etter at de begynte å innta ekstrakt av rosenrot.

Når rosenrot balanserer hormonene i kroppen, vil det hos kvinner kunne øke følsomheten i brystvortene og skjeden, og hos mannen vil blodgjennomstrømningen til penis kunne øke slik at den blir stivere. I en studie som ble utført av Svenska Örtmedicinska Institutet testet man rosenrotens effekt ved impotens. 35 menn som led av impotens eller for tidlig sædavgang fikk rosenrot i 1-3 uker. 26 av mennene ble helt bra, og resten merket en klar forbedring.

I aviser og ukepresse fremstår rosenrot ofte som en sexdroge, men det er egentlig ingen korrekt betegnelse. At de seksuelle funksjonene begynner å fungere normalt beror mer på at hele kroppen gjenvinner sin naturlige balanse.

Fant det her på denne linken:

http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/rhodi_ro/art2.htm

Et lite spørsmål. Hjelper denne kun til å få menstruasjon og dermed eggløsning? Det kan jo virke slik ut fra den undersøkelsen som er foretatt.

tlf :lykke: :lykke:

Miamor
09-12-2004, 00:40
Jeg tenkte hvertfall jeg skulle kjøpe meg ei pakke igjen etter å ha lest dette.:nikker:
Vi får hive oss på det vi to da, så blir vi skikkelig produktive;)

Hansen
09-12-2004, 00:50
Ja, da tror jeg at jeg skal kjøpe det jeg også... Har jo selv ganske stor tro på alternavtive produkter... Spennende da!!!

Lykke til til oss alle som kjøper dette og ellers også til alle de andre også!

Tidl. bruker
09-12-2004, 01:11
Mener bare jeg har lest en eller annen plass at rosenrot ikke er så bra for de som prøver å bli gravide. Mulig jeg er helt på villspor, men...

Haydihåw
09-12-2004, 02:31
Hørtes ut som noe å prøve,er villig til å prøve det meste jeg. Skal kjøpe hostesaft imårra å prøve det...

B.Kiddo
10-12-2004, 22:37
har bestilt vi nå...men hvordan er det hvis man blir gravid??er det da skadelig for foster.mente jeg leste det et sted jeg

Cemaka
11-12-2004, 10:15
har bestilt vi nå...men hvordan er det hvis man blir gravid??er det da skadelig for foster.mente jeg leste det et sted jeg

Jeg skal høre på en helsekost forretning så skal jeg gi deg svar tilbake når jeg vet noe mere om det. :klem: