PDA

Vis full versjon : mage etter 2 måneder?

mjanne
07-12-2004, 23:31
Hvis jeg er gravid og er 2 måneder på vei er der da en mulighet å se det på magen så tilig?

Caprini
07-12-2004, 23:33
Det vil jeg neppe tro. Noen får mage tidligere en andre da, men så tidlig tro jeg ikke om du ikke har født flere barn da. Jeg fikk mage etter uke 20 når jeg gikk gravid. Man føler seg oppblåst lenge, men ingen vil se det tror jeg:)

Thyresse
07-12-2004, 23:33
Veldig vanskelig å svare på. Noen får mage veldig tidlig, mens det hos andre ikke synes før de er nesten 8 måneder på vei. Det synes ofte fortere hos flergangsfødende enn førstegangsfødende, men noe fasitsvar kan jeg dessverre ikke gi deg.

mjanne
07-12-2004, 23:36
for alt det jeg vet kan det bare være rein innbildning:nikker:
Men jeg er ganske tynn til vanlig, syns det kanskje bedre når tynne er gravide da? (førstefødte)

Elinblu
07-12-2004, 23:40
Jeg var gravid en gang som ung, og det vistes overhodet ikke - selv ikke etter 12 uker. Jeg var tynn fra før og ble vel heller enda tynnere.

Beate
08-12-2004, 00:49
da jeg var 10 uker på vei og mistet i sa vistes det litt på meg, men ikke mye da. :nikker:
men jeg er også litt tynn, og spesilet slank rundt magen, så da er det kanskje fortere å se det hvertfall naken selv. :blomst:

Lykkex3
08-12-2004, 09:03
Ta deg en tur inn på snartmamma og se på magebilder! Der finner du sikkert litt mere svar!

Leophee
08-12-2004, 10:06
Jeg har sett betraktninger rundt dette både her på SG og på SM, og tror jeg har funnet ut omtrent hvordan det er:

I starten av svangerskapet (f.eks. 8 uker) har ikke livmoren m/innhold blitt så stor at den alene kan utgjøre en kul på magen. Likevel vil den jo ha vokst litt, noe som fører til at tarmer osv. presses litt oppover og sammen. Samtidig er man gjerne oppblåst og kanskje litt forstoppet, noe som igjen gjør at tarmene tar mer plass. I tillegg påvirkes musklaturen av hormonene, slik at også magemusklene blir slappere og kanskje "står litt ut". Til sammen kan jo dette gjøre at man kan se at form og størrelse på en slank mage endrer seg tildlig, selv om kulen ikke nødvendigvis direkte skyldes en stor livmor.

Elise
08-12-2004, 10:10
Du Mjanne - hvis du lurer på om du er gravid, så ta en graviditetstest. Den gir kanskje et sikrere svar enn du får av å studere magen din ;)

Lara Croft
08-12-2004, 10:24
Du Mjanne - hvis du lurer på om du er gravid, så ta en graviditetstest. Den gir kanskje et sikrere svar enn du får av å studere magen din ;)
:knegg:
Signerer denne jeg .. Hvis du er to mnd på vei, så blir nok testen positiv!

Dizzy
08-12-2004, 12:01
Tror ikke du kan se det hvis ikke du har vært gravid tidligere. -Men jeg skal ikke si at det er umulig. Kanskje du har flere inni der? -Da pleier man å få mage fort :nikker: :kryss: :kryss:

maya80
08-12-2004, 13:43
Det kan variere veldig, kjenner en som så ut som hun skulle føde allerede i 4 mnd, men når jeg var gravid syntes det ikke før jeg var i 8 mnd

cicci
09-12-2004, 16:50
Det er ikke umulig. Da jeg gikk gravid med jenten min begynte jeg å få mage rundt uke 10, og da jeg var 12-13 uker på vei så begynte jeg gå med selebukser. Jeg var 4,5 måned på vei, og folk spurte om jeg snart skulle føde- Som de andre sier, så burde du jo tatt en test for å vite om du er gravid eller ikke..