PDA

Vis full versjon : Første skritt tatt!

MICRO
09-12-2004, 13:13
I dag har jeg ringt sosialkontoret her i kommunen, og sagt at vi vil adoptere. :nikker:

Etter litt om og men kom jeg endelig fram til ei hyggelig dame som er ho vi skal forholde oss til. Noe jeg syntes var litt kjiipt var at det antageligvis ikke blir noen samtale før i mars:trist: . Det var så mange som hadde ringt nå i det siste etter mye publikasjon i media om adopsjon. Det er jo bra at det blir belyst,men det er typisk oss å komme inn i en "stim".

Ja, ja. Første skritt nærmere barnet vårt er vi i allefall.:happycry:

Micro

Elise
09-12-2004, 13:18
Så flott, Micro! Jeg håper prosessen ikke drøyer alt for lenge og at dere om ikke lenge sitter med verdens nydeligste lille barn i armene.

Jeg leste forresten en artikkel i KK om et par som hadde en "egenprodusert" jente og en adoptert gutt. Gutten hadde en dag sagt: "Lillesøster ble laget av dere - og jeg ble laget for dere". Jeg syns det var så nydelig, og ville bare dele det med deg i tilfelle du ikke leste det selv.

:klem:

Regnbue
09-12-2004, 13:19
Så fint å høre at dere har tatt en sånn avgjørelse!
Ønsker dere all mulig lykke til!

Tøyseklumpen
09-12-2004, 13:19
Hei. Håper det ikke går så lang tid. Lykke til. :lykke: :lykke: :lykke: :lykke:

MICRO
09-12-2004, 13:20
Tusen takk Elise det var nydelig sagt. Og det er jo sant!! Godt å vite at dersom en ikke kan lage barn selv så er det et fullgodt allternativ.

Micro

Regnbue
09-12-2004, 13:21
Gutten hadde en dag sagt: "Lillesøster ble laget av dere - og jeg ble laget for dere". :klem:

Så nydelig!!! :rørt:

MICRO
09-12-2004, 13:21
Til Tøyseklumpen og Regnbue.

Takk for lykkeønskninger.

Micro

lemoen
09-12-2004, 13:22
Så flott Micro. Spennende tid dere har i møte, men dessverre også litt langdrygt etter som jeg forstår.
Vi har også så smått luftet tanken om adopsjon. Og det gir i allefall meg en god og varm følelse av at ute i den store vide verden ett sted, så finnes det eller vil bli født en liten :baby: som vil trenge oss.
Lykke til :klem:

MICRO
09-12-2004, 13:25
Tusen takk Lemoen.

Det er som du sier godt å tenke på det barnet som en gang skal bli vårt. Tanken går også til ho som skal føde det, og en stor takknemlighet til ho.

Micro

Mikka
09-12-2004, 13:26
Skal si dere går spennende tider i møte, Micro, men som du selv sier: Første skritt er allerede tatt. Og dette betyr at om ikke så alt for lenge sitter dere der med en liten gullunge i fanget. Lykke til videre da.

*Det var forresten et nydelig sitat fra deg, Elise*

Stini
09-12-2004, 13:27
Så flott Mirco. Dumt at dere må vente lenge med samtalen da, og ja det er jo bare typisk at dere kom inn i en stim :stakar: .
Inspirert av det flotte Elise sa så har jeg en annen historie. Barbra Walters (kjendis i USA) har adoptert ei jente og hun svarte datteren da hun spurte om hvorfor mammaen ikke hadde laget henne:
"Noen barn blir skapt i magen, men du ble skapt i mitt hjerte.. " :rørt:
Ønsker dere masse lykke til!

MICRO
09-12-2004, 13:30
Inspirert av det flotte Elise sa så har jeg en annen historie. Barbra Walters (kjendis i USA) har adoptert ei jente og hun svarte datteren da hun spurte om hvorfor mammaen ikke hadde laget henne:
"Noen barn blir skapt i magen, men du ble skapt i mitt hjerte.. " :rørt:

Tusen takk for at du delte dette med meg Stini. Utrolig bra sagt.

Takk til deg også Mikka for koslig hilsen

Micro

Tidl. bruker
09-12-2004, 13:30
Ønsker deg veldig lykke til med en stor og flott avgjørelse! Jeg tenker stadig på det selv, og bli litt "gira" når jeg leser innlegget ditt!

Hufsa
09-12-2004, 13:34
Gutten hadde en dag sagt: "Lillesøster ble laget av dere - og jeg ble laget for dere".
Å hellandussen! :rørt: Lurer på hvor gammel han var da han sa det, men det vet du kanskje ikke?

Lykke til med adopsjonsprosessen Micro! Håper det ikke drøyer ut alt for lenge!
Av og til tenker jeg sånn at det er ikke ment for alle å få "egenproduserte" barn. Det er så mange barn der ute i verden som trenger et hjem og en familie som elsker de. Flott avgjørelse!:klem:

MICRO
Kjære Nova!

Tusen takk for hilsen. Godt å se at jeg kan inspirere deg. Lykke til med IVF-forsøket ditt som jeg ser du er i gang med.

Micro

Elise
Tusen takk Elise det var nydelig sagt. Og det er jo sant!! Godt å vite at dersom en ikke kan lage barn selv så er det et fullgodt allternativ.

Micro
Såklart er det et godt alternativ å adoptere. Dere blir akkurat like mye mamma og pappa for barnet, dere kommer til å ha like mye moro og glede (og sorger...) med det, barnet deres blir like glad i dere uansett hvor det kommer fra.

MICRO
09-12-2004, 13:39
Såklart er det et godt alternativ å adoptere. Dere blir akkurat like mye mamma og pappa for barnet, dere kommer til å ha like mye moro og glede (og sorger...) med det, barnet deres blir like glad i dere uansett hvor det kommer fra.
Ble kanskje litt formulert slik jeg skrev i meldinga mi. Vet godt at vi blir like glad i dette barnet som om vi skulle klart å "produsere" vårt eget. Har en niese som er fra Sør-Afrika og ho er like mye vår som de andre vi er tante og onkel til. Er kanskje ikke så flink til å formulere meg så dere får tilgi meg det.

til Hufsa: Tusen takk for hilsen.

Micro

Beate
09-12-2004, 13:56
noe SÅ utrolig spennende har jeg ikke negang snøring rundt! jeg ville elsket den muligheten nå!!!! :nikker:

Elise
09-12-2004, 14:13
Ble kanskje litt formulert slik jeg skrev i meldinga mi. Vet godt at vi blir like glad i dette barnet som om vi skulle klart å "produsere" vårt eget. Har en niese som er fra Sør-Afrika og ho er like mye vår som de andre vi er tante og onkel til. Er kanskje ikke så flink til å formulere meg så dere får tilgi meg det.

til Hufsa: Tusen takk for hilsen.

Micro
Jeg tror vi mente det samme, vi bare sa det på to forskjellige måter :klem:

Lykkex3
09-12-2004, 14:14
Kjære Micro!

Dette er en liten hilsen fra en som selv er adoptert! Jeg kom til mamma og pappa når jeg var 2 mnd gammel, og jeg kunne ikke valgt bedre foreldre selv, hvis jeg hadde kunnet få bestemme. Mamma og pappa er 100% min mamma og pappa, og er jeg er deres vesle jente 100%.

Mamma og pappa har hatt meg siden jeg var bitteliten og det er hos de jeg hører hjemme.

Jeg vil ønske dere all mulig lykke på veien som dere har foran dere.
Varme klemmer fra Lykkex3.

MICRO
09-12-2004, 17:18
Jeg tror vi mente det samme, vi bare sa det på to forskjellige måter :klem: Godt å få oppklart evtuelle misforståelse. Det kan lett bli litt feil når en kun skriver. Takk for hilsen uansett. :klem: til deg også.

Lykkex3 tusen takk for hilsen.
"Mamma og pappa er 100% min mamma og pappa, og er jeg er deres vesle jente 100%.".
Veldig koselig at du skrev dette.

:klem: Micro

Tidl. bruker
09-12-2004, 18:04
Gratulerer med første steg på veien mot adopsjon. Det blir nok litt ventetid, men håper den ikke blir for lang.

Lykke til videre

:klemme:

gulle
09-12-2004, 18:31
Gratulerer så mye til dere. Vi tenker også på å adoptere, må bare prøve de siste 2 IVF forsøkene først. Har adopsjonspapirene hjemme og leser på dem flere ganger i uka. Synes Mia Gundersen var flott på tv da hun snakket om deres adopsjon som de holder på med. Det må være en deilig tanke at en skal få barn HELT SIKKERT og at det er uten hormoner :). Begynner å bli lei av å prøve og prøve, og aldri få no resultat, og i tillegg er man helt gal av hormoner..... Klem gulle

Boe
09-12-2004, 19:26
Hei Mocro! Så flott at dere vil adoptere:nikker: ! Ønsker dere lykke til i tiden før barnet kommer.

Teeny
09-12-2004, 21:59
Så spennende, MICRO!! Er det ikke herlig å sitte med følelsen av at du skal bli mor en gang? Må si jeg beundrer valget dere har tatt, og at dere er så sterke at dere klarer adopsjonsprosessen såpass tett innpå prøveprosessen! Med en slik stå-på vilje kommer dere langt og får nok det barnet dere lenge har ønsket dere. Håper det går rimelig kjapt til tross for at dere havnet midt i "rushet", og at dere slipper mye klatt med alle papirene.

Ønsker deg lykke til! Kjekt at du vil dele prosessen med oss for jeg syns hele adopsjonsprosessen er en eneste stor labyrint, og har ikke greid å finne ut så mye om det selv om jeg har søkt litt rundt på forskjellige sider.

:klemme:

Lena
09-12-2004, 22:02
Hei Micro! Spennende å følge deg nå. Håper du fortsetter å oppdatere :)

Lykke til videre :klem:

spent
09-12-2004, 22:24
Vil ønske dere lykke til i adopsjonsprosessen Micro :lykke: , det blir et langt "svangerskap" og beundrer at dere klarer å sette igang så tett etter forsøkene :stakar:

MICRO
10-12-2004, 15:26
Tusen takk igjen for alle koselige hilsener. Som dere sier så er det en spennende prosess vi skal begynne på nå. Men det er utrolig godt å tenke på at vi har tatt den avgjørelsen. Ingen flere dager med å vente på mensen. Kommer den javel så kan den bare komme.

Jeg har en egen tråd i dagboka mi som jeg kommer til å oppdatere hvordan det utvikler seg. Den heter "Veien videre blir til når vi går". Håper at den kan oppdateres veldig ofte.

Igjen takk for koslige hilsener.

Klem fra Micro

LØVE
14-12-2004, 11:25
GRATULERER MED ETT FLOTT VALG!! :heia:

Vi er selv i prosessen, har hatt papirene våre i Brasil i litt over ett år nå.
Papirveldet er ikke så ille som man kanskje tror, det er ventingen som er værst synes jeg.
Vi ventet også på BV i noen måneder før vi fikk kommet i gang med besøkene.

:heia:VIL ØNSKE DEG LYKKE TIL VIDERE I EN SPENNENDE PROSESS, OG DET BESTE ER AT DET BLIR BARN AV DET TIL SLUTT :heia:

GOD JUL :nikker: :nikker: :nikker:

:klem: BRASILMAMMA

MICRO
15-12-2004, 13:42
Kjære Løve.

Tusen takk for hilsen. Ønsker dere lykke til i ventetiden. Vil nok tro at den ventetiden dere er inne i nå er den som er værst. :kryss: for at den snart er over.

En riktig god jul til deg også.

:klem: fra Micro