Vis full versjon : Hva kaller du den do-skylle-ned-spyle-tingen?
Hva kaller du den saken du trykker ned eller trekker opp for å spyle ned i do?
Det er noe jeg lurer på her jeg sitter og har egentlig masse arbeid å gjøre...:blush:
Doskyller
Bæsjopptrekker
Tissespyleren
Opptrekketingen
Nedtrykketingen
Inntrykketingen
I det hele tatt...
(Skrev denne på diskusjonen om tema som ikke er diskutert, og klarer ikke å la vær å lure på hva folk kaller den...)
Sparkymannen og jeg har nå diskutert dette, og konklusjonen er at vi faktisk ikke har noe navn på denne dingsen. :vetikke:
Prøvende
09-12-2004, 13:34
"snora" eller "knappen"
Etter at du har vært på do, må du trekke i snora!
eller
Etter at du har vært på do, må du trykke på knappen!
Ellers lurer jeg fælt på hva du bedriver dagen med som klarer å finne på sånne spørsmål...... :undrer:
Jeg sier alltid til Hufsemannen-sønnen at han må huske "å dra ned", selv om det er en knapp da:lol:
Men jeg ville vel kanskje kalt det spyle-knappen?:vetikke:
I blandt LURER jeg på HVA du gjør på jobben!!!!! Hva får hjernen din til å tenke på sånt egentlig????:lol:
Du er bare for god vettu!! Glemte jeg å stemme også.... Kaller den "dassopptrækkar!" jeg!!
Den hadde du ikke med på lista serru!!
Ellers lurer jeg fælt på hva du bedriver dagen med som klarer å finne på sånne spørsmål...... :undrer: Ja det gjør jeg også... har jo engentlig masse viktige ting å ta meg fore når jeg er på jobb. Men så er det ikke så enkelt når tankene setter seg fast... Å nå er de satt fast på den man skyller ned dritten med...:sparke:
Dassnedspylerknappen...faktisk :nikker:
Ofte sier jeg vel dra opp snora, eller skyll
Sier "trekk i snora", men det er jo faktisk ingen snor å trekke i....
dra i snora eller trykk på knappen.... vet ikke :vetikke:
flusher?
Lara Croft
09-12-2004, 14:59
"Dra ned" sier jeg...:hm:
Helene Harefrøken
09-12-2004, 15:34
"Dra ned" sier jeg...:hm:
Me too! Har ikke no navn på knappen...
Haydihåw
09-12-2004, 15:56
Trykke på "knappen",eller å trekke opp! Har aldri tenkt på det før...ka jeg sier!
Tidl. bruker
09-12-2004, 18:17
Jeg sier at jeg må dra i snora. Farmoren min hadde faktisk et gammelt toalett i kjelleren hvor cisternen hang høyt oppe, og vi måtte trekke i en snor for å få skylt bort alle uhumskhetene i toalettet.
Flushen sier jeg vel egentlig...
Og noen steder ar de lille-flush og store-flush :nikker:
"spyleknappen" kanskje... har ikke for vane å snakke så mye om den... :)
Har ikke noen navn på den, dessuten har vi ikke knapp - men snor! :blunke:
Tidl. bruker
09-12-2004, 21:11
Tro det eller ei; jeg har faktisk aldri befunnet meg i et språklig dillema hvor jeg har hatt behov for å navngi denne magiske knappen/snora/håndtaket som får alt det vonde til å forsvinne! :lol:
Sier "trekk i snora", men det er jo faktisk ingen snor å trekke i....
Signerer denne :nikker:
Tidl. bruker
10-12-2004, 14:55
Sier "trekk i snora", men det er jo faktisk ingen snor å trekke i....Her og. :knegg: Henger vel igjen fra gammelt av da det faktisk var en snor man trakk i. Noen toaletter har jo det enda.
Hva med "skyll ned" knappen?
Det var ikke så værst ett navn :lol:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.