Vis full versjon : Er det noen andre som blir kvalm av Don Quai?
Jeg har startet opp med en "hestekur" med DQ. Altså 2 tap. morgen og kveld. Nå har jeg tatt dette i 3 dager og jeg er så kjempekvalm :spy:
Det kan jo være at jeg bare har en form for omgangsyke - da er det nok over i moren (jeg har vært kvalm 2 dager) Er det DQ som gjør meg så kvalm må jeg nesten trappe ned på dosen.
Er det noen som vet hvilke bivirkninger DQ kan gi?
I dag som det er lørdagsnop og alt ting :p
I dag som det er lørdagsnop og alt ting :p
:fnis:
Nei, fra spøk til alvor: Jeg har tatt Dong Quai i fem måneder, og aldri blitt kvalm av det.
Blir du kvalm rett etter å ha tatt dem, eller er du det hele tiden? Jeg husker jeg leste at mange gikk og gulpet en ekkel smak etter å ha tatt DQ, men dette kan unngås ved å ta det i forbindelse med et måltid.
Jeg håper det er forbigående, uansett hva som måtte være årsaken.
Kos deg med lørdagsgodtet!
Takk for raskt svar :klapp:
Nei jeg har nok fått ett eller annet - nå har jeg løs mage også, så det er vel lite sansynlig at det kommer av DQ.
Jeg forsetter å ta dem - gir ikke kvalmen seg til mandag får jeg heller ta en pause.
Hva er dine erfaringer med DQ?
Jeg har egentlig ikke så store forhåpninger - men alt som ikke kan skade bør være prøvd :kidoki:
annalovinda
06-10-2003, 09:43
Nei jeg har nok fått ett eller annet - nå har jeg løs mage også, så det er vel lite sansynlig at det kommer av DQ.Jeg fikk beskjed om at DQ kunne føre til løs mage til å begynne med, og det slo til hos meg. Om du ellers trives med DQ vil jeg råde deg til å fortsette.
Vær oppmerksom på at DQ ikke passer for alle.
Jeg ble ikke kvalm av DQ, men jeg syntes de luktet aldeles grusomt, og jeg gikk og gulpet DQ-smak selv om jeg spiste rett etterpå. Har det sjelden eller aldri sånn med tran.
Bivirkninger..... Jeg fikk klusset til min tidligere stabile syklus, mens andre som har veldig trøbbel med syklusen får skikk på den.
Hva er dine erfaringer med DQ?
Jeg har egentlig ikke så store forhåpninger - men alt som ikke kan skade bør være prøvd :kidoki:
Hei igjen Yrla!
Håper kvalmen og magesjauen er borte og at du føler deg bedre nå!
Sykluslengden min varierte fra 29 til 32 dager (som regel 31-32) før jeg begynte å ta DQ. Det var forsåvidt helt greit, men jeg hadde (og har) ikke EL-slim, og jeg leste at DQ kunne gi mer slim også, så det var hovedmotivasjonen min for å ta det.
Slim fikk jeg ikke, men de to første syklusene med DQ ble på 28 dager, og det var jeg jo strålende fornøyd med (jo kortere syklus, jo kortere ventetid både på EL og IKM!). I den påfølgende syklusen sluttet jeg med DQ midt i (glasset ble tomt), og den ble på... 35 dager. Ikke vet jeg om det hadde noe med DQ å gjøre eller om det ville blitt sånn uansett, men jeg begynte jo å lure.
Etter det igjen hadde jeg en syklus på 28 dager der jeg ikke tok DQ. Jeg begynte på nytt igjen midt i en syklus som ble på 32 dager, mens den siste var min korteste noensinne – 26 dager.
Konklusjonen må bli at jeg ikke er sikker på om det i det hele tatt har noen effekt, eller om disse variasjonene ville vært de samme uten. Men jeg har vel på følelsen at det korter ned syklusen noe når jeg tar det regelmessig, og jeg har ingen ubehagelige bivirkninger av det. Så jeg fortsetter å ta det, selv om drømmen om at DQ skulle gjøre meg raskt gravid er ettertrykkelig knust...
Klem fra Mistral
JAAAAA !!!!
Jeg ble kvalm av dongen den første tiden, varte noen uker tror jeg.
Jepp!
Jeg blir kvalm. Spesielt dersom jeg tar de om morgenen. Prøv å ta de rett etter middag. Det funket for meg:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.