PDA

Vis full versjon : Når det passer VELDIG dårlig å bli gravid framover...

*Ulrikke*
10-12-2004, 19:38
Vi har prøvd i 3 pp nå... Men denne siste syklusen min er så laaaaaang, så det er mer enn tre mnd, liksom... (jeg er på dag 51 i dag).

Jeg har et vikariat nå som går ut i midten av august. Ingen vil vel ansette en høygravid, så med andre ord passer det veldig dårlig å bli gravid nå framover ihvertfall til sommeren...

Allikevel har jeg veldig liten lyst til å ha prøvepause... Det sies vel at ting har en tendens til å ordne seg, men vi har ikke råd til at jeg ikke har inntekt.

Hva skal man gjøre? Følge fornuft eller lyst?

Lilli
10-12-2004, 20:10
Synd å si det, men det passer vel egentlig aldri helt perfekt.... Eller??? (Ikke for meg, i hvert fall. Skal jeg vente til alt er i boks for min del, er jeg sikkert 40 år...)

En annen ting er jo at det er en fordel å ha økonomien i orden, og å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjon.... Men du får vel permisjons "lønn" selv om du er i et vikariat, og du må vel kun ha jobbet 6 mnd av de 9 mnd du er gravid, så om du blir gravid nå, rekker du vel å få lønn/trygd (eller hva det nå heter), under permisjonen..

-Skjønner deg jo veldig godt når du sier du ikke har så lyst til å vente...:klem:

Tidl. bruker
10-12-2004, 20:29
Skjønner dilemmaet, men selv ville jeg ikke ha tatt prøvepause. Men det er jo min personlige følelse, og jeg tror at for oss ville det likevel ordnet seg.

Dere får gå i tenkeboksen i helga, og finne ut hva som er det beste for dere.

Håper dere kommer frem til den beste løsningen! :klem:

Beate
10-12-2004, 20:32
mitt tips er at du snakker med din kjære og dere planlegger neste trekk sammen. :klemmer: fra Beate.

Tulla28
10-12-2004, 20:35
Er i samme situasjon som deg. Jeg har jobb ut august, men vi velger å fortsette. Er jo ikke godt å vite hvor lang tid man bruker på å bli gravid. For alt vi vet så kan det jo hende at vi ikke blir gravide før vikariatet er over og man har fått seg ny jobb også. :kryss: fingrene for at alt ordner seg.

Hedda76
10-12-2004, 20:41
Man klarer seg alltids:nikker:

Vi bruker mye mindre penger etter at vi fikk lillegutt. Sats på lyst. Kan du ikke ordne deg en jobb i tilegg hvor du tar x- vakter? Så kan du jobbe litt der når vikariatet går ut? Jobbet veldig mye mens jeg gik gravid, fikk liksom mye bedre tid.....
Du får jo uansett en liten engangs- stønad...... Kan også begynne å jobbe når barnet er 7-8 måneder....
Kan pappa ta permisjonen????

Det finnes alltids løsninger:nikker:

morTen
10-12-2004, 21:48
Går det ikke an å sykemelde seg, da? Gravide har jo ofte mange slags plager? Den tiden man er sykemeldt teller jo som jobb/inntekt.

Hedda76
10-12-2004, 21:52
Vikariatet hennes går ut i august....... det går ikke an å være sykemeldt fra en jobb man ikke har:nikker:

*Ulrikke*
11-12-2004, 21:40
Takk for svar alle sammen... Godt å høre at ingen av dere sier "for all del, slutt med prøvingen" ihvertfall! :)

Vi har en god kommunikasjon om dette, men ingen av oss vet hva vi bør gjøre. Han har visst minst like mye lyst på baby som meg, virker det som (enda han har tre fra før også, mine tre flotte stebarn :)

Foreløpig blir det litt halvhjertet... Har ikke den helt store trua på at det skjer noe NÅ heller, jeg er i dag på dag 52..... :sur:

Får tenke litt mer!

Blondie
13-12-2004, 19:47
Hva skal man gjøre? Følge fornuft eller lyst?
For å si det sånn: jeg har aldri vært spesielt fornuftig av meg og har blitt gravid to ganger mens jeg bare har hatt vikariater.. Jeg har jo gått ut av hvert vikariat når jeg har tatt ut permisjon, men har da fått permisjonspenger av Trygdekontoret basert på inntekten jeg hadde tidligere.. :nikker:
Nå har jeg fått fast jobb, men hvis jeg blir gravid nå vil jeg fremdeles ha prøvetid, men det gir jeg faktisk litt blaffen i.. :flau:

Innstillingen vår er at man ikke er herre over når man blir gravid, så vi prøver å ikke planlegge for detaljert rundt livssituasjonen vår hele tiden..
Det som skjer, det skjer! :blunke: