PDA

Vis full versjon : Eple eller pære og graviditet

Tidl. bruker
10-12-2004, 20:23
Har hørt at kvinner med "pære-form" ofte kan ha lettere for å bli gravide enn de med "eple-form". Dette stemmer godt i min omgangskrets.

Er det noen som vet noe mer om det og hvorfor det er slik?

Beate
10-12-2004, 21:14
kan ikke relatere til den teorien jeg da :niks:

Blåklokken
10-12-2004, 21:16
Forstår ikke helt hvordan kroppsform kan påvirke graviditet. Kan du forklare litt mer hva det går ut på, KlaraKu?

Elinblu
10-12-2004, 21:24
Her sprekker mitt fine, runde tall på 5000 meldinger, men det måtte jo skje før eller siden! :blunke:

Her (http://www.forskning.no/Artikler/2004/mai/1083761934.9) finner dere en artikkel om det temaet Klara Ku tar opp. En forskningsartikkel forteller at kvinner med timeglassfasong (forstått som smalt liv og store bryster) er mer fruktbare fordi de har et høyere nivå av det kvinnelige reproduktive hormonet estradiol. Artikkelen refererer også til tidligere teorier om at damer med en såkalt 0,7-faktor (forholdet mellom midje og hofter) er optimal for fruktbarheten. Jeg har dette - og det stemmer begredelig dårlig. Det må altså være de små brystene som ødelegger for meg :mumle:.

I min omgangskrets stemmer også teorien dårlig. I min omgangskrets blir alle bortsett fra meg gravide raskt - tykke som tynne, pærer som epler, høye som lave, flate som framtunge.

snartmintur?
10-12-2004, 21:48
I min omgangskrets stemmer også teorien dårlig. I min omgangskrets blir alle bortsett fra meg gravide raskt - tykke som tynne, pærer som epler, høye som lave, flate som framtunge.
Må si meg enig i denne..