Vis full versjon : Nå planlegger dere jula
Stjernemix
05-10-2003, 01:39
Vet vi er i oktober så tar det med ro :p Jeg planlegger ikke jula så tidlig, men noen begynner tidlig og andre begynner seint.
Jeg lager min egen julekalender i novemer og for hver dag skriver jeg f.eks "Gjør julerent, skrive julekort eller bake julekaker
Så jeg begynner vell å planlegge julen slutten av november, men jeg får ikke et sikkelig julehus før i desemer og det kommer helt ann på hvilken dato i vår julekalender det blir. Hver dag i desember har vi noe med jula å gjøre og det syns jeg er veldig koselig. Samtidig får vi en slags julehus fra 1desember siden vi gjør noe pga julekalenderen :o
Nennemor
05-10-2003, 07:24
Jeg er nesten ferdig med julegavene nå og har begynt planleggingen av årets adventskalender. Snart er det på tide å få tatt julekortbilde av ungene.
Jeg elsker jul, men hater å gå i butikker i desember! Ved å begynne tidlig får jeg all kosen med jula og minst mulig av stresset. I år som i fjor håper jeg å kunne bake med ungene og lage gaver sammen med dem og slikt. Jeg er egentlig en julefanatiker. http://www.merethe.com/privat/images/smiles/001.gif
Jannike_79
05-10-2003, 11:13
Jeg er som regel alltid seint ute, for det om jeg pleier å lage en sånn julekalender jeg og.. I år har jeg bestemt meg for å begynne tidligere så jeg har allerede kjøpt noen julegaver.. Vi skal ikke være hjemme på julaften i år, så defor blir det nok litt ymse med julepyntingen.. Men jeg er som en unge på julaften da, både når det gjelder maten og selvfølgelig gavene.. :)
Klemmer
Stjernemix
05-10-2003, 11:45
Jeg er nesten ferdig med julegavene nå og har begynt planleggingen av årets adventskalender. Snart er det på tide å få tatt julekortbilde av ungene.
Jeg elsker jul, men hater å gå i butikker i desember! Ved å begynne tidlig får jeg all kosen med jula og minst mulig av stresset. I år som i fjor håper jeg å kunne bake med ungene og lage gaver sammen med dem og slikt. Jeg er egentlig en julefanatiker. http://www.merethe.com/privat/images/smiles/001.gif
Så greit at du er nesten ferdig med julepresangene. Jeg er alltid i siste liten, men iår har jeg begynt tidlig :p
Iår skal vi ha julebilde av meg og :bryn: Før har jeg alltid hatt skrevet på julekort for jeg hater å ta bilde av meg selv. (jeg er ingen fotogen :uff: )
Jeg syns det er gøy å gå i butikker å kikke på julenisser, engeler og andre mennesker å se hva de kjøper til familie og venner :p
Jeg må vell også si at jeg er litt julefanatiker :o
Ha ha ha.....det er som det skulle ha vært meg som skrev! Tror du må være min jule-tvilling-sjel jeg;)
I år skal jeg være tidlig ute :D
Jeg og noen venninner har satt dato for første juleverksted i slutten av oktober og skal møtes jevnlig utover.
Vi skal begynne å forberede ting og tang og jeg skal til og med få laget noen av julegavene i år :kry:
Og,- 2 og en halv måned går fort, assa!
Jeg ar også de fleste gavene intakt fra butikken min, og de jeg ikke finner noe til får et gavekort.. det også fra butikken min.. :kidoki:
Lillekos
05-10-2003, 14:14
Gleder meg egentlig ikke til selve jula, men til tiden før. For jeg har et dilemma når det kommer til julen. Min foreldre flytter til Tromsø på fredag og jeg blir vel å feire jul der. Men det som blir så dumt er at da er min kjære blir her hjemme hos sine foreldre. Kanskje kommer han opp til Tromsø på rundt nyttår, men det spørs.
Men i tiden før jul skal jeg også lage meg en "arbeidskalender", lage adventskalender til min kjære, lage samtlige julegaver selv som de to siste årene) og bake pepperkaker sammen med min venninne og hennes datter.
Noen som vil slenge inn noen forslag til hva de skal gi til de forskjellige???
Her er min liste:
* foreldrene min - male ei postkasse til nyhuset deres
* brødrene mine - sy noen artige puter
* venninnen min - sy bordbrikker i dongeri med lommer
* kjæresten min - skriver en dagbok han skal få, brodere stjernetegnet hans også skal han få en hel dag med massasje, middag, fotball - hva han vil!
Mangler enda noen ting til alle de andre vennene mine og til svigers...:)
I år er jeg faktisk litt tidlig ute, for jeg har nemlig kjøpt noen få presanger. Men må innrømme at jeg liker aller best å handle alle i desember. Det er en del av julen det også. Og så er det MYE billigere. Kjøper jeg for mange nå finner jeg alltid en liten ting i desember også, så dermed handler jeg for mer enn planlagt. Ellers starter jeg alltid planleggingen av gaver nå i oktober. Har funnet ut at den måneden er jeg ekstremt obs på hva folk sier de trenger. Så i kalenderen min har jeg et eget ark på den 24. des. der jeg skriver opp forslagene jeg hører de nevner + at jeg har en rubrikk med mitt og Flodemannen sitt navn så jeg kan skrive opp hva vi ønsker oss. I desember er i alle fall jeg helt blank på hva jeg ønsker meg. Ellers likte jeg idèen med å skrive opp en ting for hver dag. Den skal jeg bruke.
Klem fra Flode som gleder seg til jul
Jeg er også glad i jul :p ! Men hver jul tenker jeg at NESTE ÅR skal jeg begynne veldig tidlig, og så blir det en del i siste liten likevel. I høst skal jeg på en ukes "husmorferie" til en større by, og tenkte at da skal jeg benytte anledningen til å kjøpe julegaver. ("Litt" bedre vareutvalg enn på det stedet jeg bor nå...) Og det blir historiens tidligste julegaver! Ellers så starter jeg med julekortene tidlig i desember. Har en lang liste, men det er dessverre ikke alltid at jeg kommer gjennom den... :uff: Jeg har brodert en adventskalender til mannen min, men er ikke så oppfinnsom med gaver til den. Det begynner som regel bra, men ender opp med å ha sjokolade i halvparten av lukene...
Verken mannen min eller jeg kommer fra det stedet hvor vi bor nå, så vi pleier å ta oss ganske lang juleferie enten til hans eller min hjemby - eller en kombinasjon. Og det vil dessuten si at det blir dårlig med julebakst for mitt vedkommende, for vi kommer til "dekket bord".
Jeg tror jula kommer til å komme ganske så pludselig i år.
Jeg som har blitt student på mine gamle dager kjenner jeg kan begynne å grine bare med tanken.
Jeg har alltid gjort så mye utav jula - men med eksamen i desember+ en stor innlevering, så kan jeg ikke se at de kommer til å ta helt av i år.
Har startet med julkalenderen og håper jeg blir ferdig med gavene i nov. Kakene blir antagelig kjøpte i år. Allerede nå begynner desember å fylles opp med juleavsluttning på skole, julefrokost i barnehagen, juleverksted, ballettopptrenden og før julskos på fotball, håndball og jeg vet ikke hva......
Dette ble mye klaging. Jeg liker det egentlig godt, det å ha det litt travelt :D
Callisto
06-10-2003, 14:47
Åååå jeg gleder meg virkelig til jul!! Er som jeg ser at dere også er skikkelig julefan. Men pleier alltid å være ute i siste liten.
Forsettet i år må bli å begynne tidlig noe som aldri har skjedd før. Vi har nytt hus og gleder meg til å pynte til jul her. Så trenger nok en del ny pynt.
Liker å brodere så planen var å få ferdig et "teppe" som juletreet skal stå på. Har ikke begynt enda men har planene klare.
Tror faktisk jeg skal ta å skrive ned en liten huskeliste allerede. Takk for tipset!! Og søke litt på nettet etter juleting. Kjempegøy...
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally Posted by Nennemor
Jeg elsker jul, men hater å gå i butikker i desember! Ved å begynne tidlig får jeg all kosen med jula og minst mulig av stresset. I år som i fjor håper jeg å kunne bake med ungene og lage gaver sammen med dem og slikt. Jeg er egentlig en julefanatiker.
--------------------------------------------------------------------------------
Ha ha ha.....det er som det skulle ha vært meg som skrev! Tror du må være min jule-tvilling-sjel jeg
---------------------------------------------------------------------------
Hi hi hi, jeg også! Finnes det jule-trilling-sjeler da? :lol:
Har begynt så smått å kjøpe litt julegaver, og håper på å være ferdig med de fleste før desember. Kjenner blodtrykket stiger og stressnivået øker betraktelig i desember med folk overalt som stopper opp, går sakte, sperrer veien, går og diller sånn at ikke jeg får gjort det jeg skal. For ikke snakke om laaange køer overalt. Puh, blir nesten svett ved tanken! :)
I år blir det en liten shopping-tur til London i slutten av noeveber også, kanskje jeg får gjort unna litt av julehandelen der også. Og så er jo et besøk til julepyntet Harrod's obligatorisk. :klapp:
:vink:
Nennemor
07-10-2003, 15:05
Quote:
I år blir det en liten shopping-tur til London i slutten av noeveber også, kanskje jeg får gjort unna litt av julehandelen der også. Og så er jo et besøk til julepyntet Harrod's obligatorisk. :klapp:
:vink:
Misunnelig!!! Jeg vil også til London på shopping, men det får "greie" seg med Zürich uten julepynt i stedet. Vi reiser om ti dager.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.