PDA

Vis full versjon : Er du deg selv på SG?

Helenemor
11-12-2004, 22:50
Eller tillater du deg selv og si ting du kanskje vanligvis ikke ville gjort?

Har sittet en del på Mirc ( chatteprogram ) og der har jeg fått noen merkelige forespørsler. Noen nærmest unevnelige,
bla. "kan jeg slikke føttene dine reine etter en lang dag?" :urk:
Klart at de kanskje ikke mener det, men det fikk meg til å tenke.
Jeg har tenkt at det er sikkert halvparten her inne som ikke ville likt meg i RL. Føler selv at jeg er i grunn meg selv, men jeg er kanskje litt mer parfymert.
Føler du at du er deg selv?

Mangler det litt på svar alternativene så bare spesifiser i tråden, evnt moderator trår til.

Egils
11-12-2004, 22:56
Jeg føler at jeg absolutt er meg selv! :nikker:

RUNA
11-12-2004, 23:00
Ja føler at jeg er det ja :nikker:

annalovinda
11-12-2004, 23:04
Stort sett, men i en "roligere" versjon.
Prøvekanin påpekte første gang jeg traff henne at jeg nok er en "smule" mer avmålt på nett.

Har noe å gjøre med at da jeg var moderator syntes jeg at jeg måtte oppføre meg pent, og nå fortsetter jeg bare i stort sett samme spor.

B.Kiddo
11-12-2004, 23:07
jeg er absolutt meg selv her føler jeg :nikker:

håper de som har møtt meg også mener det :blush:

Tidl. bruker
11-12-2004, 23:12
Ja, til en viss grad.
Jeg er mer tilbakeholden her enn jeg er IRL.

Lillevips
12-12-2004, 00:24
Jeg føler at jeg absolutt er meg selv! :nikker:
Jeg også!!! Ikke noe lureri her i gården...

Teeny
12-12-2004, 00:28
Til en viss grad, ja.. Men jeg tillater meg å få ut mye av frustrasjonen her inne, og kan nok derfor fremstå som både sur og tverr med en veldig kort lunte.. I det daglige skal det veldig mye til før jeg blir sint/sur (foruten enkelte dager her hjemme da), og jeg våger å påstå at det kun er noen svært få i omgangskretsen min som har opplevd å se meg i de sinnstilstandene. Grunnen til at jeg lar det gå ut over "dere" er fordi jeg heller vil bevare freden i huset enn her inne (misforstå meg rett). I tillegg kan jeg nok enkelte ganger i diskujoner virke både forbannet og irritert, mens jeg egentlig bare er i overkant ivrig. Jeg tåler med andre ord veldig mye mer i virkeligheten enn jeg gjør her inne. Om det har med det faktum at jeg konstant blir påminnet prøvingen her inne (og derfor lettere nedstemt/frustrert) vet jeg ikke, men jeg vet ihvertfall at det er et veldig sårt tema og da får jeg oftere kortere lunte..

Leophee
12-12-2004, 00:43
Jeg er så naiv at jeg innbiller meg at dette ikke er den type forum der det er mest "falskneri". Har sett det i bøtter og spann på internett, men kanskje ikke her...? Skal bli spennede å se resultatet av denne undersøkelsen, men foreløpig ser det jo ut til at de fleste er seg selv.

Jeg føler absolutt at jeg er meg selv, både på godt og vondt. Selvsagt får man vist mer av seg selv irl, gjennom mimikk, kontinuerlig samtale osv, men i den grad det er mulig tror jeg at jeg viser hvem jeg er her inne.

Tidl. bruker
12-12-2004, 01:22
Ja, jeg føler at jeg er meg selv. Samtidig er det alltid sånn at man ser an sitt publikum. Er jeg sammen med gode venner som kjenner meg kan jeg nok tillate meg å slenge litt med leppa og fyre løs med kommentarer. Jeg prøver å passe meg litt for det her inne, siden jeg ikke kjenner dere som sitter i andre enden (selv om jeg må innrømme at jeg av og til er veldig fristet :blush: ). På den annen side så er det jo sånn IRL også, for eksempel er man påpasselig med hva man sier i jobbsammenheng - og man forteller ikke grisevitser til gamle tanter.

Jeg synes derfor at det blir litt rart å si at "man er seg selv". De fleste av oss har mange ulike sider som man viser frem i ulike settinger. De er en sosial tilpassing som stort sett er helt nødvendig for å omgås andre folk, enten det er IRL eller på nettet.

Firkløver
12-12-2004, 01:30
Ja, jeg er meg selv, ser ingen grunn til ikke å være det. Det eneste måtte være at jeg er mer reservert/mindre privat her (og ellers på nettet) enn i det virkelige liv.

maya80
12-12-2004, 01:30
Til en viss grad ja, ikke det att jeg juger. Men det hender jeg toner meg ned i visse sammenhenger, å tenker meg to ganger om før jeg skriver noe, så jeg ikke får gud å vær mann på nakken

Monica
12-12-2004, 01:43
ja jeg er 100% meg selv, bortsett fra at jeg ikke snakker like mye feil som jeg skriver :knegg:

Magedutta
12-12-2004, 02:30
Jeg er meg selv, men er litt mindre åpen her på SG enn jeg er andre steder. Har et nick som er forbeholdt SG, bla.

Ellers ser jeg ingen grunn til å ikke være seg selv på nett. Å lage/skape en annen personlighet på nett enn det man har i virkeligheten er svært vanskelig å opprettholde over tid. Man blir alltid avslørt. Jeg vet ikke om det har skjedd her, men både på SM og NM har det jo vært personer som dikter opp (syke) barn og aborter og gud vet hva.

thea_84
12-12-2004, 03:00
Jeg er meg selv 100%. er en ganske åpen person så jeg snakker rett fra levra her inne og ute..

Hedda76
12-12-2004, 03:24
Forteller jo litt mer intime ting her enn jeg f. eks forteller veninnene mine:nikker: Men det har vel ingenting med å være seg selv å gjøre.......? Lyver iallefall ikke, ikke er jeg så veldig anonym heller. Trykte rett og slett feil på tastaturet når jeg registrerte meg....er egentlig født i 77. Ser mye tøffere ut med 76 da.

Min kjære sa her om dagen da jeg satt og skreiv et innlegg her; " E du sikker på at du ikke sitt og legg ut om underlivet ditt til en 40 års gammel, kåt gris under navnet MilleMalle...."

Da ble jeg sint...... Eller er jeg naiv:vetikke:

harmony
12-12-2004, 09:04
ja, absolutt!

Har alltid hatt problemer med å være noen andre... men hvis jeg kunne velge ville jeg vært.... hm.... tja.... :undrer: ..... :vetikke:...... :knegg:

Keira
12-12-2004, 11:18
Jeg er også meg selv her inne, men kanskje litt mer reservert enn i real life. Forteller ikke om hele privatlivet mitt f.eks. Men sånn ellers så er jeg ærlig og sier meningene mine, og utgir meg ikke for å være en annen enn den jeg faktisk er. Det blir for dumt.

mokki
12-12-2004, 11:22
håper det...
jeg prøver nå hvertfall åvære meg selv...:nikker:

Bambine
12-12-2004, 11:36
Er vel meg selv til en viss grad.

IRL er jeg ikke av så få ord som jeg er her, men pga av dysleksi (skrives det slikt???) har jeg store problemer med og ordlegge meg rett når jeg skriver. Derfor skriver jeg ikke lange intresange innlegg for da vil ingen klare å få med seg sammenhengen siden jeg stokker om på ord, så det ikke blir noen sammenheng.

Er også litt reservert her i forhold til det jeg egentlig er. Når jeg er sammen med venner er jeg den som snakker mest og tuller mest, slik er jeg ikke her.

De som har truffet meg på SG-treff, har vel merket det at jeg er ganske stille og ikke sier så mye.

Hufsa
12-12-2004, 11:39
Min kjære sa her om dagen da jeg satt og skreiv et innlegg her; " E du sikker på at du ikke sitt og legg ut om underlivet ditt til en 40 års gammel, kåt gris under navnet MilleMalle...."
Høres ut som Hufsemannen:nikker:
Jeg er 100% meg selv her inne, men er mindre åpen om min person enn jeg er på andre forum. Har også et nick her som kun er forbeholdt SG.
Og så er det visse tema jeg unngår å diskutere da jeg har brent meg på å si min mening andre steder:uff:

Missis
12-12-2004, 11:55
Jeg er nok i stor grad meg selv, men jeg forteller vel ikke alltid alt som jeg har på hjertet. Som noen av dere sikkert har fått med seg så mistet vi vår sønn i 22 uken i sept. Jeg er fortsatt i dyp sorg etter ham og bare galskapen har vel gjort at vi bestemt oss før å prøve igjen. Disse følelsene synes jeg det er vanskelig å snakke om her inne, da de fleste vil komme til å ha et normalt svangerskap ,og har et normalt førhold til det å skulle bli gravid. Mens jeg veksler mellom spend forventan og angst før at dette vil skje oss igjen. Ettersom jeg har et Forum på Internett der jeg kan snakke om slike ting med dem som gått igjennom det samme, så snakker jeg om mine vonde tanker der. Det kan jo selvfølgelig innebære at noen av de som vet at jeg mistet tidligere kanskje kan få oppfatningen av meg som en aning følelsesløs ang han vi mistet, men det er så langt fra sanningen som det går å komme. Prøver nok å fremstå som mer eplesjekk en det jeg er for tiden.Vel ellers så er jeg meg selv, prøver ikke å være noen jeg ikke er, er bare litt forsiktig slik jeg ikke skremmer noen med opplevelsen vår. Men hvis noen er innteressert å høre om den kan dere bare spørre.

Lena
12-12-2004, 12:33
Ja jeg er meg selv!

Det er her inne jeg lesser litt av meg om ivf tanker/følelser så det blir jo en veldig stor del av meg her inne. IRL er det jo mange andre sider som kommer bedre frem.

Er absolutt meg selv i alle sammenhenger her inne men siler ut slik at det ikke er for mye private fakta opplysninger som legges ut om andre ting enn prøvingen. Men noe blir det jo da etter en stund her inne:)

Lilli
12-12-2004, 20:00
Jeg er absolutt meg selv, men som flere av dere sier; vi er jo oss selv, på forskjellige måter, i de ulike settingene. Man vil sikkert få andre inntrykk av de personene vi møter, men det betyr ikke at man ikke er seg selv her inne. :nikker:

Jeg synes i hvert fall at dere alle virker kjempe greie, uansett. :nikker:

Starlight
12-12-2004, 23:36
Føler at jeg er meg selv ja :nikker:

Tidl. bruker
12-12-2004, 23:45
Stort sett, men i en "roligere" versjon.
Prøvekanin påpekte første gang jeg traff henne at jeg nok er en "smule" mer avmålt på nett.

Har noe å gjøre med at da jeg var moderator syntes jeg at jeg måtte oppføre meg pent, og nå fortsetter jeg bare i stort sett samme spor.
Hehe, samme her! IRL er det ikke bestandig jeg rekker tenke før jeg snakker, men her inne tenker jeg meg stort sett altid om:nikker: Så er jeg nok ikke like bestant her, nei. Snill versjon kan en si.

*kattungen*
12-12-2004, 23:46
japp!! er det! :klem:

Bridget
13-12-2004, 08:26
Jeg er meg selv. Vil ikke bli gjenkjent her inne, så det er enkelte innlegg jeg ikke kan svare på, men der jeg svarer, er jeg meg.

Spiralis
13-12-2004, 09:07
Er stort sett meg selv. Er ikke kjempelysten på å bli gjenkjent jeg heller, så jeg prøver å ikke svare slik at hvem som helst kan kjenne meg igjen. Men man har jo gjerne flere sider, og den jeg er her på disse sidene er definitivt en del av meg.

Lara Croft
13-12-2004, 11:01
Jeg er meg selv så mye som det lar seg gjøre! Som Annalovinda sier, er jeg nok i en roligere versjon her inne. Jeg er nok litt skarpere i kantene utenfor SG. I og med at jeg ikke kjenner dere skikkelig så vet man jo aldri hvordan folk reagerer, så jeg prøver og være så medfølelende jeg klarer. Det er jo masse hormoner her inne! Er også litt roligere, og holder endel for meg selv fordi jeg ikke vil at folk skal kjenne meg igjen.

Lykkex3
13-12-2004, 11:32
Ja, jeg er meg selv, men jeg legger nok litt bånd på meg i forhold til å slenge litt med leppa. Ikke det at jeg trenger å slenge med leppa hele tiden, men det er jo så mange forskjellige jenter her inne og det ville vært rart hvis jeg skulle vært enig i alt og syntes at alt var like spennende. Derfor er det noen ting jeg rett og slett holder meg unna, og det er jo greit nok det!

Milla77
13-12-2004, 11:43
Ja, jeg er meg selv, men jeg legger nok litt bånd på meg i forhold til å slenge litt med leppa. Ikke det at jeg trenger å slenge med leppa hele tiden, men det er jo så mange forskjellige jenter her inne og det ville vært rart hvis jeg skulle vært enig i alt og syntes at alt var like spennende. Derfor er det noen ting jeg rett og slett holder meg unna, og det er jo greit nok det!
Kan IKKE ha sagt det bedre selv jeg!!:nikker:

lemoen
13-12-2004, 12:09
Ja, jeg er meg selv 100 %. Var kanskje litt tilbake holden den første tiden, men etter å ha blitt " kjent " med dere her inne, så har jeg bare kjørt på. Har aldri vært redd for å dumme meg ut eller si det jeg mener og ser jo at dette absolutt begynner å komme fram i mine meldinger her inne :nikker:
Jeg har for mange kanskje en litt " rar " humor, kan være en stor dose barnslighet ute og går hos denne dama her :lol: ...men man skal jo være seg selv og det har jeg tenkt til å fortsette med!

Maysen
13-12-2004, 12:15
Ja, jeg er absolutt meg selv her inne. Men det er klart at jeg er nok en roligere persone her inne enn iIRL. Men så absolutt...Hvis noen jeg kjenner utenfor SG leser mine innlegg, vil de fort skjønne hvem jeg er...Og det har jo også faktisk skjedd....

Metalmamma
13-12-2004, 12:21
Jepp, så absolutt:nikker:

Blondie
13-12-2004, 19:20
Ja, absolutt!
Jeg er absolutt meg selv her inne! Det ligger ikke for meg å prøve å være noen annen enn den jeg er.. :niks:
Selvfølgelig anonymiserer jeg tilværelsen litt, men det er kun for ikke å bli gjenkjent og bare på ting som ikke har noen praktisk betydning for andre SG-eres oppfatning av meg..

rona
13-12-2004, 19:25
Jeg er meg selv, men jeg viser ikke alle sidene av meg selv. Både fordi jeg er ny og fordi jeg vil være anonym. :nikker:

Kims
13-12-2004, 19:26
Jeg er så absolutt meg selv her inne! :D

Caprini
13-12-2004, 19:32
Jeg er meg selv 100 prosent og det er jeg alltid:)

Caprini
13-12-2004, 19:37
IRL er jeg ikke av så få ord som jeg er her, men pga av dysleksi (skrives det slikt???) har jeg store problemer med og ordlegge meg rett når jeg skriver. Derfor skriver jeg ikke lange intresange innlegg for da vil ingen klare å få med seg sammenhengen siden jeg stokker om på ord, så det ikke blir noen sammenheng.

Slik har jeg det også, men har ikke dyseleksi lenger, men har lese å skrive vansker.

RoseJenta
13-12-2004, 19:40
Jeg er meg selv ja :)
Kanskje til og med litt mer åpen her enn det jeg er ellers..

Uff, irc ja, der finnes det mange merklige sjeler!
Jeg er jo der :lol:

Mosse82
13-12-2004, 20:10
Er meg selv 100 % :nikker:

Tidl. bruker
14-12-2004, 08:19
Mener jeg er meg selv jeg også :nikker:

Helene Harefrøken
14-12-2004, 14:22
Ja, jeg er meg selv. :nikker:

heie
14-12-2004, 18:10