Vis full versjon : Buhuu!! Slemme legen...
Var hos legen i dag, og optimistisk som jeg var, trodde jeg at jeg skulle få Pergo.
Men dengang ei... :trist:
Legen ville ikke gi meg, så jeg ringte gynekologen min. -Fikk fa.. meg ikke der heller. De sa jeg måtte ta HSG først, for det var ikke noen vits i å ta pergo om jeg har tette eggledere... Skjønner dem jo, men det er så ergerlig!!! :sur:
Så ringte jeg til Riksen (Har en henvisning liggende, har ikke brukt den da jeg lider av sykehus skrekk....), og der sa de at jeg måtte ringe tilbake ved 1. dag i syklusen. Har spotta nå i tre dager, så tanta kommer vel i løpet av dagen.
Huff, det her ble mye, men jeg er så frustrert, og jeg gruer meg så fælt.... :angst:
Noen som kan berolige meg mtp HSG???????? :blush:
Har ikke tatt HSG selv, men jeg ville bare ønske deg lykke til. Du får nok beroligende og hele greia er raskt over.
:klem:
HSG var for meg absolutt ingenting å grue seg for. Fikk noe smertestillende, deretter sprøytet de kontrastvæske opp i egglederne og tok bilder. Jeg kjente bare litt antydning til lette "menstruasjonslignende" smerte, men absolutt ingenting av betydning, og jeg kjørte hjem selv ca 15 min etter røntgenen.
Lykke tilL!:lykke:
Jeg kjente bare litt antydning til lette "menstruasjonslignende" smerte, men absolutt ingenting av betydning, og jeg kjørte hjem selv ca 15 min etter røntgenen.
Lykke tilL!:lykke:
Jeg fikk beskjed om jeg ikke fikk kjøre hjem etter undersøkelsen, får heller ikke dra på jobb etterpå. -Må bare ligge på sofaen og pleie meg selv, som hun dama sa....
Men takk for beroligende svar!!! :klem:
Så kjedelig for deg. Håper du raskt for time slik at du kommer et skritt videre. :klem:
Samtidig rart hvor ulik praksis legene har. Hos meg var jeg sikker på at egglederne var tette pga det leger har sagt til meg etter en operasjon for mange år siden - allikevel mente gynekologen at første skritt var pergo - altså før utredning av egglederne.
Jeg fikk beskjed om jeg ikke fikk kjøre hjem etter undersøkelsen, får heller ikke dra på jobb etterpå. -Må bare ligge på sofaen og pleie meg selv, som hun dama sa....
Men takk for beroligende svar!!! :klem:
Det kommer vel litt an på hva slags smertestillende de ga deg, for det er ikke all smertestillende medisin det er lov til å kjøre bil med... men jeg ba om å ikke få så sterke smertestillende, og det jeg fikk holdt i massevis.
Joda, de sa til meg også at jeg skulle ta det med ro, og det gjorde jeg i en viss grad også, men i og med at jeg følte meg i tipp topp form så kjenner man jo litt selv på kroppen hva man tåler eller ikke.
Det går helt sikkert bra med deg også:klem: Prøv å slappe av mens du ligger på sengen der, så kjenner du ikke så godt om du får litt smerter heller! :nikker:
Rart med så ulik praksis.
Når det gjelder smertestillende, fikk jeg beskjed om at jeg må ta to Ibux før jeg kommer. Hørtes ikke ut på henne som om at jeg skulle få noe mer.... Men, men. Jeg finner jo ut når jeg kommer dit.
Men jeg skal prøve å slappe av når jeg ligger der..... Håper inderlig det ikke er så utrolig vondt. :blush: Huff, det er så kjipt å grue seg så mye. Får helt vondt i magen bare ved tanken!!!
(Har vært til gastroskopi uten beroligende en gang; aldri mer!!!!! Det var vondt, det. Det kan vel ikke være verre enn det....)
Slapp av, det var ikke sååå ille. Les om min opplevelse av HSG i dagboka mi (12.pp og HSG-røntgen). Lykke til :lykke:
Leste dagboka di, Tine. -Er ganske beroliget nå. Det gikk jo veldig fort.... :nikker:
Takk skal du ha!!! :klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.