Vis full versjon : Hårfarging og graviditet???
Sitter her med striper i håret - mot alle odds..... :nervøs:
Har hørt fra 2 venninder at man overhode ikke bør holde på med hårfarge før en graviditet... ?
Noen som vet??? Tror????
Setter inn egg i morgen, derfor måtte jeg forte meg he he...
Liffy
Jeg aner ikke om det er skadelig å farge håret om man prøver/er gravid. Hørtes rart ut i mine ører...:vetikke: ! Ville bare ønske deg lykke til i morgen, :kryss: for at du snart har en liten :baby: i magen.
Hår har i alle fall det med å oppføre seg rart når man er gravid, så farging etc under svangerskap er ikke anbefalt pga fare for misfarging og sånne ting. Er i alle fall det jeg har hørt. :nikker:
Har ikke hørt at det er farlig.
-Tenk om man måtte gå i 9 mnd uten å få farget håret?? :hm: Det kommer til å bli kjipt for min del, i hvert fall. (Har noen gråe hår her og der, og de synes veldig godt, siden jeg har mørkt hår....)
Tidl. bruker
14-12-2004, 22:46
Jeg vil nok ikke si at det er farlig nei.. Er frisør og jobber nå med farginger og sterke saker hver dag og det gjør jo alle kvinner i dette yrket.. Det som ofte kan skje er at håret kan ta til seg farge annerledes enn det det pleier pga hormonforandringer i kroppen... Dette kan også skje hvis man går\ har gått på div medisiner.. feks kan en vanlig pencelin kur lage forandringer... De aller fleste i dag farger håret normalt gjennom svangerskapet slik de gjør til vanlig.
Jeg mener nå det er spesielt viktig å stelle pent med seg selv og eget utsende når man er gravid:nikker:
Lara Croft
15-12-2004, 10:17
Det har jeg også lurt på mange ganger... Jeg har alltid tenkt at de sterke stoffene som hårfarging/bleking inneholder liksom er farlig å innånde når man er gravid..Men mulig jeg bare er litt paranoid.
Men når jeg leser hva dere andre skriver, så høres det jo litt rart ut at det skal være farlig.. Da ville nok veldig mange gravide damer være gråhårede.
Stoffer fra hårfarging suges opp i blodet fra hodebunn ,og evnt innånding, dette skilles ut i urinen. (De som farger/striper håret jevnlig i en år rekke øker risikoen noe for blære kreft. )
Jeg har ikke hørt om noen sammenheng som gir skade ved graviditet. Jeg tror ikke det ligger noen risiko her. Veldig mange gjør dette, så det burde vært kjent hvis dette var skadelig.
Jeg selv farget håret, da jeg var gravid med min datter , men ikke de første ukene.( siden det er da graviditeten er mest påviket for evnt påførte skader.)
Har hørt at det å farge/stripe håret en gang i blant ikke skader, men at frisører som farger hår hele dagen har øket risiko for spontanabort.
Har hørt at hårfarging ikke er bra under graviditet.. Det et pga amoniakken i fargen, men jeg husker ikke akkurat hva forklaringa var.. Har hørt det et par ganger i hvertfall:vetikke:
Tidl. bruker
17-12-2004, 17:36
Har lest en plass jeg også at det er en liten prosent sjanse å få barn med missdannelser for de som er frisører og jobber med dette daglig.. Det er jo bevist at vi frisører kan bli løsemiddelskadet etter mange år i faget...
Men slapp av jenter og farg håret deres med god samvittighet, tenk på alle de som utsetter seg for langt farligere stoffer enn det som finnes i en hårfarge..
Og hva med alle frisørene i dette land??? Vi er jo stort sett kvinnfolk i fruktbar alder. Og det er jo bare noen få som får barn som er syk.. Og S.a kan man vel ikke kontrollere uansett mener nå jeg....
:nikker:
Magedutta
17-12-2004, 17:41
Jeg tror dette er en litt hardlivet myte. Det som skjer er at håret kanskje ikke oppfører seg som forventet - at resultatet på fargingen blir dårlig eller ikke sånn du ønsker - når man er gravid. Derfor har noen frisører gått ut og sagt at man ikke bør farge håret når man er gravid. Ut fra dette er det skapt en myte om at det er FARLIG å farge håret. Det stemmer altså ikke.
Frisører har oftere infertilitetsproblemer og større risiko for spontanabort. Det er fastlagt ved forskning, bla i Australia.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.