PDA

Vis full versjon : Så skjedde det igjen...

Tidl. bruker
17-12-2004, 15:48
I går fikk jeg en sms fra ei venninne som venter nr 2 om noen mnd. Hun vet at vi driver på med IVF og har vært veldig engasjert og interessert i alt vi gjennomgår. I tillegg syns hun vi er tøffe som orker den prosessen. :tøff:
"Hvordan gikk det med blodprøven du skulle ta tirsdag?"

Jeg skrev tilbake at den jo var dønn negativ, som jeg regna med. At mensen kom med brask og bram, og at jeg var litt deppa akkurat da. Til slutt skrev jeg at vi hadde fått avtale om nytt fryseforsøk i feb.

Ny melding i retur:
"At dere orker! Jeg ville ikke fortsatt videre, men nøyd meg med de 2 dere faktisk har. Dere er jo heldige som har 2!"

:sur: :furie: Greit nok, jeg fikk mens den dagen og var skikkelig pissed! Men det fikk da være måte på!!! Så jeg skrev tilbake at jeg faktisk var skikkelig lei av sånne svar, unnskyld meg! Om vi hadde ønsket oss 14 barn og fått "bare" 2, ville det alltid være for få! I tillegg har vi en for lite som vi mista i fjor også... :leppe: Beklager at jeg reagerer sånn, skrev jeg, men i dag er jeg skikkelig bitchy.

"Mener ikke å såre deg, men syns du virker så desperat. Skal slutte å bry meg. Lykke til videre." Siste melding...

F**N!!!! :sinna: Det er jo nettopp sånne meldinger jeg vil til livs!!! Jeg skrev at jeg ikke mente til henne personlig, men at det sårer når andre folk syns vi skal nøye oss med de vi har. Har vi ikke lov å ønske oss flere barn vi da?? Regner ikke med at jeg kommer til å høre så mye fra henne med det første... :himle:

tori
17-12-2004, 16:43
At det er mulig.:sinna:Noen menesker har liten forståelse for andres føleser og ønsker.Det er helt opp til deg og mannen hvor mange barn dere vil ha, hun burde støtte deg i deres avgjørelsen.

Hadde noen sagt noe slikt til meg, hadde jeg blitt rimelig forbannet. Kalle det og ønske seg et barn til for desperasjon er jo helt fryktelig.

Hev deg over henne. Lykke til videre.:klem:

Glede!
17-12-2004, 16:46
:stakar: Forstår veldig godt at du reagerer sånn som du gjør!!!
Håper at det snart lykkes for dere :kryss: :lykke:

Tidl. bruker
17-12-2004, 16:58
Uff, at det går an! Greit at hun kan tenke det i sitt stille sinn, men å være så ufølsom å si det!:sur:

Elise
17-12-2004, 18:03
Det var nok et forsøk på trøst, om enn et klønete et. Skjønner faktisk begge godt her, jeg..

Men jeg er helt enig med deg at du må få ønske deg mer enn to barn! Og det håper jeg dere får til også.

:klem:

CARO
17-12-2004, 23:44
Uff, at det går an! Greit at hun kan tenke det i sitt stille sinn, men å være så ufølsom å si det!:sur:
:nemlig:

Bekka
17-12-2004, 23:49
For meg (som ikke har fått noe barn ennå mistet en gang og prøver nå) hadde det blitt som om noen andre skulle fortalt meg at jeg IKKE trenger barn.... Grrrrrrrrr :PMS: Forstår deg godt jeg... Venninne sa du? For meg bør de støtte når man trenger det mest, de trenger ikke være enige med meg men støtte meg, selvfølgelig! Når du har sakt i fra tidligere burde hun i allefall formulere seg anderledes slik at du forstår at hun mener det godt (for det gjør hun sikkert)... Lykke til med nr 3, stå på!

MaryLou
18-12-2004, 00:01
Enkelte mennesker forstår bare ikke hvordan vi slitere har det :sinna: . Du får prøve å tenke positive tanker, og ikke gi opp håpet om flere :baby: .

Maysen
18-12-2004, 00:04
Skjønner deg veldig godt.

Men vil samtidig si meg enig i innlegget til Elise. Vil nok tro at det var et klønete forsøk på å være trøstende jeg da.

Tror rett og slett det hun mente var, at dere er faktisk velsignet med to barn, og om det ikke gikk så har dere fortsatt dem og være glade for.

MEN det er ikke dermed sagt at nr 3 ikke er fortjent eller lov å ønske seg.Det mener jeg ikke.

Klemmer fra:klem:

Thyresse
18-12-2004, 00:08
Huff da. Enda et eksempel på at enkelte ikke klarer å mestre ord-som-trøster-kategorien. Hun ble nok litt såret over kommentaren din, men det får hun tåle. Når har det egentlig blitt negativt å være desperat? Hvorfor kategoriserer man slitere som desperate???

Ønsker dere lykke til videre jeg og så håper jeg venninnen din sier unnskyld eller prøver å ordlegge seg finere senere.

Robyn
18-12-2004, 12:58
Argh, hva feiler det folk? :furie:

Har også fått en del 'velmenende' kommentarer. Alt fra at jeg burde jo være fornøyd som har to barn, til at jeg må stresse ned.

Det er noe jeg aldri kommer til å forstå, og det er hvorfor folk absolutt må ha noe å si bestandig. Uansett hva slags sorg-situasjon man er i må liksom folk komme med teite forsøk på trøst.

Man trenger ikke trøst, man trenger STØTTE!
'Jeg forstår at dette er vondt for deg og er her for deg' er evig nok.

Man trenger ikke si noe særlig, men lytte.

Når jeg mistet fikk jeg utallige kommentarer på at det var jo sikkert fordi babyen ikke var frisk bla bla bla. For det første vet jeg alt det der, for det andre HVA SÅ???
Det gjør ikke sorgen mindre.

Akkurat som sorgen over å miste mamma ikke blir mindre fordi hun var veldig syk på slutten og det var godt for henne å slippe. (Jepp, fikk høre den noen ganger også. :sur: )

Hadde visst mye på hjertet jeg... :sparke:

Lykkemamma
19-12-2004, 01:39
Argh, hva feiler det folk? :furie:

Har også fått en del 'velmenende' kommentarer. Alt fra at jeg burde jo være fornøyd som har to barn, til at jeg må stresse ned.

Det er noe jeg aldri kommer til å forstå, og det er hvorfor folk absolutt må ha noe å si bestandig. Uansett hva slags sorg-situasjon man er i må liksom folk komme med teite forsøk på trøst.

Man trenger ikke trøst, man trenger STØTTE!
'Jeg forstår at dette er vondt for deg og er her for deg' er evig nok.

Man trenger ikke si noe særlig, men lytte.
Signerer denne!
Er utrolig lei av "trøstende" kommentarer! Slike kommentarer gjør at jeg faktisk føler at jeg burde ha dårlig samvittighet overfor sønnen min for at jeg kan være lei meg over å ikke få et barn til. Dårlig samvittighet for at jeg føler at "bare" én ikke er nok. Hvor mange barn man ønsker å få er svært individuelt, og sorgen over å ikke nå målet sitt er like fullt en sorg selv om man har barn fra før. Jeg som er ettbarnsmor føler dyp sorg ved tanken på å ikke få oppfyllt drømmen om fire barn. Det har ingenting å gjøre med at jeg ikke er fornøyd med det barnet jeg har fått! Det handler om en drøm i tusen knas... :trist:

Tidl. bruker
19-12-2004, 12:47
Det var unødvendig sagt! Og om det var "et klønete forsøk på å trøste" så syns jeg hun kunne spart seg den trøsten. Lykke til i neste omgang med å skaffe søsken til dine to små! :nikker:

KE@
02-01-2005, 18:53
jeg syne den siste meldingen du fikk var direkte stygg!

det går ikke an å oppføre seg sånn.

skjønenr deg godt at du er lei deg :stakar:

Bitt`n
02-01-2005, 19:04
Noen mennesker er bare så tankeløse !

Stor :stakar: til deg !