PDA

Vis full versjon : Hva kan jeg forvente?

Robyn
18-12-2004, 13:24
Vet ikke helt om jeg hører hjemme her enda, men drister meg med noen spørsmål allikevel jeg.

Vi har vært prøvere siden august 2003. Ble gravid etter tre måneder, men mistet etter 19 uker i februar i år.

Sto over første syklusen men har prøvd siden. Er nå inne i 10. pp.

Har regelmessige sykluser på rundt 30 dager, en lutealfase som ligger på rundt 12 dager.
Har ikke kontroll på at eggeløsningen faktisk er der hver måned, men har tempet en del og brukte el tester denne måneden. Så langt har jeg aldri opplevd å ikke ha el i allefall.

Mannen har gjort meg gravid to ganger før, så nedsatt sædkvalitet er heller ikke det første som jeg føler det er naturlig å tenke på.

Min største bekymring er at noe kan ha gått galt under utskrapningen e.l. Størrelsen tilsvarte rundt 12 uker, så det var jo helt på grensen til at jeg måtte føde.

Har tenkt å bestille time hos en gynekolog etter jul, da nærmer det seg ett år med prøving etter aborten.

Men hva kan jeg forvente at han gjør?
Vi kommer aldri til å gå så langt som til assistert befruktning om det blir et alternativ, men det er vel mye som skjer før man kommer så langt?

Vil pergo være et alternativ for meg som har regelmessige sykluser med eggeløsning?

Uff, er litt frustrert og rådvill. Føler et stort behov for å sjekke om noe kan være galt, men samtidig er jeg redd for snøball effekten om vi først går til det skrittet. (Selv om jeg har fått med meg at den snøballen nødvendigvis ikke triller veldig raskt.)

Ikke er jeg sikker på om vi egentlig har prøvd lenge nok heller. Regner med at prøvingen vil bli regnet fra etter aborten, og da er det jo ikke et fullt år enda.

Noen som har noen innspill til meg?

Tøyseklumpen
18-12-2004, 14:23
Jeg vil bare si lykke til.Det går jo ann å ta en sjekk hos gyn....Men det trenger jo ikke være noe galt med deg, noen ganger tar det litt tid.Kroppen må jo være klar og det er jo viktig at man treffer riktig dag(det er jo ikke alltid lett å vit når det er).Håper du får en spire i magen fortere enn du aner.Lykke til.Si ifra åssen det går.

Petra
19-12-2004, 22:31
Det kan være greit med en sjekk inkl innvendig ultralyd for å se om alt er ok. Hvis dere skal utredes, så blir det jo også endel blodprøver for å sjekke hormoner, eggløsing osv, og evt sædprøve, hvis alt er ok hos deg. Det er vel noen "steg på veien", skjønnt for oss - hvor nedsatt sædkvalitet er problemet - har jeg inntrykk av at prøverørsbehandling er eneste alternativ. Jeg ville bestilt time med det samme - det er ofte lang ventetid hos gynekologer. LYKKE TIL!!!

Petra

Tidl. bruker
19-12-2004, 23:06
Heisan!! Siden du har normale sykluser og vet ganske sikkert at du har el ville nå jeg trodd at pergo var et godt alternativ. Jeg fikk jo pergo etter å ha målt temp og tatt lap. Fant ut at jeg hadde el men at de ofte var for svake til befruktning, så pergo har ihvertfall hjulpet meg. Har blitt gravid på to av tre forsøk med dette vi nå..

Men du må jo til lege og utredning for å få dette.. Håper det ordner seg for deg og at dere snart vil lykkes.. Jeg ville kanskje trodd at de regnet fra da dere startet prøvingen for første gang , før dere ble gravid og mistet....
Ønsker deg lykke til og sender deg en stor jule :klem: