PDA

Vis full versjon : Er det ubehagelig?

Princess Leia
06-10-2003, 12:08
Til dere som har benyttet dere av akupunktur..
Er det ubehagelig med nålene? Vet jo at det ikke er noenting i forhold til IVF en jeg skal igjennom, men jeg er desverre litt pysete av meg.. og ikke videre glad i nåler!
Men alt er jo værdt det for et lite nurk. Og jeg har ikke lyst til å sitte igjenn å føle at jeg ikke har gjort alt i min makt..

Mikke
06-10-2003, 17:47
Hei på deg

Det er veldig induviduelt hvordan man føler det å ta akupunktur. Noen er synes det er vondt, noen merker ingenting mens andre igjen synes det kan være litt ubehagelig.

Selv merker jeg stort sett ingenting, men synes av og til det kan være litt ubehagelig. Men jeg har aldri opplevd det som vondt. Og man merker det jo bare akkurat i det nålen settes. Deretter sovner jeg som regel på benken:sover: .

Jeg har selv tatt akupunktur til og fra i snart 1 1/2 år. Ble også gravid etter at både jeg og mannen hadde tatt noen timer, men mistet dessverre. Men, det har hjulpet på å regulere mine lange og uregelmessige sykluser.

Lykke til.

Julie
09-10-2003, 14:06
Hei!

Vi begynte med akupunktur for ca. 1,5 måned siden. Sambo har nedsatt kvalitet og vi ble anbefalt prøverør. Sambo gjorde meg faktisk gravid for et par uker siden men jeg mistet veldig fort dessverre . Vet ikke om graviditeten kom som et resultat av akupukturbehandlingen men vi velger å se det som positivt at vi fikk det til på egenhånd trass dårlig progonser fra legene.

Jeg var også veldig skeptisk til hvor vondt det skulle gjøre (svimer nesten av bare jeg ser en sprøyte). Jeg får nåler i mage (livmorområdet), hendene og nedover bena. Det er veldig forskjellig hvor vondt det gjør fra gang til gang. Det har å gjøre med hvor i sykusen jeg er, spesielt de nålene jeg får i magen. Da er det som å få elektriske støt iallefall sånn rundt el-tid. Akupunktøren sier det bare er bra om jeg kjenner det, for da virker behandlingen, sier hun :p Det deilig er jo at du får ligge å slappe av med nålene i en god stund også blir iallefall jeg ganske slapp og trøtt etterpå og sover veldig godt om natten. Jeg vet av egen erfaring at akupunktur virker på dyr. Og dyr kan IKKE innbilde seg ting.....

Jeg har tro på dette og venter spent på om det kan gjøre (enda flere) underverker...

Lykke til!

Julie :mervink: