Vis full versjon : Om det å se gravide overalt
Thyresse
20-12-2004, 23:37
Kom på en ganske så spesiell episode som skjedde for noen uker siden. Som de fleste vet så hadde jeg en MA, og jordmor nevnte at jeg nok kom til å legge merke til mange flere gravide nå enn før. Jeg la ikke noe særlig vekt på det og tenkte at jeg har jo lagt merke til gravide i de 10 månedene vi brukte på å bli gravide. Tror det var ca 5 dager etter "fødselen" og Tyren og jeg var på Alnabru for å kjøpe parkett. Plutselig ser jeg den ene gravide damen etter den andre gå forbi. Masse damer med barnevogner. Jeg snakker ikke om to-tre stykker, det var over 40 mennesker helt sikkert :nikker: Trodde det hadde rabla helt for meg og nevnte det til Tyren. Han så det han også.... Kjente at det murret ordentlig i magen og at ordet forfølgelse dukket opp. Går så nedover trappa for å gå til bilen og ser at alle de gravide og de nybakte mødrene var stimlet sammen, og da går det opp for meg....det er åpning av Babyverden :dåne: Måtte trekke litt på smilebåndene og le av meg selv, følte meg jo nesten litt paranoid.....:skratte:
Andre som har gode historier ???
:lol: Den var fin- trodde virkelig et øyeblikk der at nå tar Thyresse helt av her :blush:
:knegg: Utrolig bra!
Jeg trodde Alnabru i førjulsstria var det fullkomne helvete fra før (jf. dagbokinnlegget Highway to Hell (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=7366) fra i fjor), men så skjønte jeg at det var nye og enda verre ting i gjære der nede enn Toys R Us. Det dumpet en lyserosa brosjyre fra denne Babyverden ned i postkassa her om dagen. For å si det sånn: Den ble ikke liggende lenge før den gikk i arkivet under utslagsvasken på kjøkkenet. Enda godt at de har åpnet vinmonopol der nede også, så har vi en viss balanse. (Men drar jeg til Alnabru før jul i år? :noway: )
Thyresse
21-12-2004, 00:18
(Men drar jeg til Alnabru før jul i år? :noway: )
Jeg må en aldri så liten tur dit i morgen... men det er et lite helvete der, særlig for å finne parkeringsplass.
Tøyseklumpen
21-12-2004, 01:25
Blir jo helt sjokka av alle de som er gravide, det er jo nesten alle...... Jeg skjønner altså historien din,Lykke til videre.Håper du får en fin jul og at det blir familieforøkelse snart.Klem til deg fra meg:)
Haydihåw
21-12-2004, 01:59
Etter at jeg mistet for 3-4år siden så har
jeg lagt merke til damer som er gravid.
Det var ekkelt:rørt: var veldig lei meg!
Men har vendt meg til det med tida.
Det hender at jeg blir trist å lei meg no når
jeg ser ei dama som er gravid. Har så løst på
en liten :baby: sjøl.....
Da jeg ble gravid uplanlagt, og derfor gikk rundt til en hver tid og vurderte alternativene vi hadde. Så oppdaget jeg plutselig at det var uhorvelig mange gravide og nybakte mødre i denne byen. Hadde aldri lagt merke til disse før.
Da må jeg innrømme at jeg ble så paranoid, at jeg til og med kom på tanken om at dette da måtte være isenesatt av høyere makter, dette måtte være guds verk:blush: (er egentlig ikke kristen). Jeg "trodde" gud hadde sendt disse ned hit for å gi meg enda dårligere samvittighet og for dermed å hindre at jeg tok abort.
Helt utrolig hva man klarer å koke sammen oppi hodene sine når man er i en vanskelig situasjon
He he.. kjenner megi gjen her ja! Det må rundt 10-12 ville hester til for å få meg inn i et kjøpesenter i førjulstrafikken!!! Men jeg må nok til pers likevel....:sinna:
:skratte: Jammen godt du ikke var blitt helt paranoid. :knegg:
Jeg var vel egentlig motsatt. Tøff i trynet tror jeg de kaller det. ;)
Jeg tålte å se både gravide damer og bittesmå babyer ja. :nemlig:
Dagen etter utskrapningen skulle jeg og mannen i matbutikken.
Denne dagen hadde nok et annet par nøyaktig samme handleliste som oss, for uansett hvor jeg snudde meg så jeg dette paret. Og damen var høyst gravid ja.
Jeg prøvde å komme unna, gikk i sikksakk gjennom hele butikken. Og snudde meg for å se etter mannen. Og der var hun igjen. :stikker:
Var totalt uforberedt på min reaksjon og en smule flau over å måtte tørke en tåre i øyekroken. :trist:
Heldigvis går det bedre nå da. :knegg:
Kjenner meg veldig igjen da jeg hadde ma, men etter jeg ble opptatt av baby laging så har det vært slikt for meg og etter jeg fikk tulla også:)
Hadde en liknende opplevelse på Ikea her om dagen. Det krydde - virkelig - av små barn i nisseluer. Lurte først på om det var en barnehage på tur eller noe (en lite pedagogisk en kanskje), men de hørte ikke sammen, det bare føltes sånn.
Aner forøvrig ikke hva som gikk av meg - Ikea rett før jul??? NEVER AGAIN!
Tidl. bruker
21-12-2004, 11:54
Har tatt meg selv i flere ganger å se stygt på gravide som går der så stolte med magen, føles ut som de viser den ekstra frem for å irritere meg. Vet jo at dette er hel irasjonelt, men klarer ikke stoppe det... Ser jo ekstra mange ut på julehandel før jul.
Jeg prøvde å komme unna, gikk i sikksakk gjennom hele butikken. Og snudde meg for å se etter mannen. Og der var hun igjen. :stikker:
Var totalt uforberedt på min reaksjon og en smule flau over å måtte tørke en tåre i øyekroken. :trist:
Hihi...synes jeg ser deg! Litt komisk, men veldig trist også... Har det på samme måten, prøver liksom å unngå gravide jeg også, så jeg ikke hele tiden skal bli minnet på hvor miserabel jeg er liksom...
Men samtidig liker jeg å se gravide også, det er så fint å være gravid! Så prøver jeg å tenke at "hun har nok også hatt problemer med å bli gravid, så hun fortjener det virkelig". Da blir jeg bare glad på hennes vegne...
Er visst litt rar jeg.... :kokko:
:jupp: enig. trudde det hadde klikka her for deg en liten stund:rofl:
men når sant skal sies, ser eg gravide overalt selv, og hører nesten hver dag om noen jeg kjenner som er gravide. det gjør litt vondt, og jeg føler jeg blir sjalu:herregud:
Hehe... Godt å høre at du ikke var blitt paranoid!!!
Men enig i at det virker fa... meg som om de gravide, og de med barnevogn forfølger oss prøvere, for tiden. :nemlig:
Jeg måtte t.o.m tørke en tåre i øyekroken på jobb, her om dagen, for, inn i butikken kom verdens søteste lille jente, med en liten baby søster/bror i vognen ved siden av. :rørt:
JEG VIL OGSÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :trist: :trist: :trist:
Thyresse
21-12-2004, 23:07
He he... jeg må bare presisere at jeg ikke har så veldig imot å se gravide (selv om det kryr av de på IKEA. Dere er herved advart, ikke gå på IKEA om dere er litt lei dere en dag pga barnløsheten)
I bilen på vei hjem hørte jeg på "barenhalvtimen" på P4. Der sang de "vi har en tulle med øyne blå..." og da fikk jeg frysninger og tårer i øyekroken. MErkelig hvor sentimental man blir av slikt...:undrer:
Tidl. bruker
21-12-2004, 23:12
Thyresse; du sier noe der; Håper ikke bitchye :lol: SGere ser stygt på meg den dagen (bank i bordet) i går rundt gravid, slik jeg bruker *ler*
Haha Thyresse, latter!! :knegg:
Kjenner meg utrolig godt igjen i mye av det som er skrevet her. Kan fortelle om en liten historie selv.
Det var da vi var i Tr. Heim på forrige forsøk. Vi satt da på EGON på City Syd, dagen etter uttaket. Der hvor vi satt, så vi rett mot ruletrappene som går både opp og ned.
Jeg satt for meg selv, og lurte på hvor i helv....alle de gravide damen eller nybakte mødrene kom fra. Det var rett og slett ikke 30 sek mellom hver av dem. Men sa ingenting.
Plutselig kommer det fra min kjære:"Du....Er det jeg som har rabla helt, eller er hvert eneste kvinnfolk i denne byen enten gravid eller akkurat blitt mamma???? " Så la han litt stillere til"Og hvorfor skulle alle gå forbi oss nå???"
Tidl. bruker
21-12-2004, 23:49
Kjenner meg utrolig godt igjen i mye av det som er skrevet her. Kan fortelle om en liten historie selv.
Det var da vi var i Tr. Heim på forrige forsøk. Vi satt da på EGON på City Syd, dagen etter uttaket. Der hvor vi satt, så vi rett mot ruletrappene som går både opp og ned.
Jeg satt for meg selv, og lurte på hvor i helv....alle de gravide damen eller nybakte mødrene kom fra. Det var rett og slett ikke 30 sek mellom hver av dem. Men sa ingenting.
Plutselig kommer det fra min kjære:"Du....Er det jeg som har rabla helt, eller er hvert eneste kvinnfolk i denne byen enten gravid eller akkurat blitt mamma???? " Så la han litt stillere til"Og hvorfor skulle alle gå forbi oss nå???"
Bor her i byen; det er CitySyd på en vanlig hverdag det! Helt enormt, men det virker som gravide trøndere av en eller annen magisk grunn på død og liv skal bruke dagene sine der oppe.
:lol: :skratte: bra historie....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.