Vis full versjon : Eggløsning
storenurk
06-10-2003, 22:25
Hei
Bare lurte på om noen visste om man kan ha eggløsning 7 dager etter mens?
Har ikke hatt mensen på 9 md, tok p-sprøyte 21 desember og mistet mensen frem til 21 september. Har alltid kunne kjenne når jeg hadde eggløsning, men er litt lenge siden nå så kan jeg ha inbilt meg det siden vi ønsker oss barn? Er redd for at ting ikke er i orden etter det lange oppholdet :leiseg:
Noen som vet noe så hadde jeg følt meg litt bedre. Er forresetn min første gang her :mervink:
Velkommen Storenurk! :vink:
Når du sier "etter mens", mener du da etter første eller siste dag med blødninger?
Syklusen regnes fra første dag mens til dagen før neste mens. Eggløsning på dag 7 er fullt mulig, om kanskje ikke så vanlig. Du vil da sannsynligvis få en syklus på ca 21 dager, og det er jo en god del kortere enn gjennomsnittet.
Hvis du mener 7 dager etter den siste dagen med mens, og mensen varer 4-5 dager, er du allerede godt innenfor normalen med eggløsning på dag 11-12 i syklusen.
Hvordan mener du forresten at du kjenner eggløsningen? Selv har jeg eggløsningssmerter i mange dager før selve eggløsningen, så for meg er ikke dette noen sikker metode for å finne dagen.
Lykke til med prøvingen!
storenurk
07-10-2003, 19:58
Hei Mistral :mervink:
Mente 7 dager etter første dag i mens, men jeg har bare blødninger i 3 dager. Men her er det noe som ikke stemmer fikk mens 21 september og i dag fikk jeg små blødninger igjen. Ikke mye men litt. Blir litt redd jeg for at ting ikke er som de skal :leiseg:
Den dagen jeg skal ha eggløsning kjenner jeg en knipende smerte på en av sidene pluss at jeg føler meg hoven og kvalm. Det varere bare en dag. Fikk i hvert fall fortalt at dette var eggløsning.
Men nå skal jeg til legen 13 oktober og ta hormonprøver får å se om alt stemmer. kryss fingrene for meg.. jeg vil så gjerne ha en liten baby i magen..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.