PDA

Vis full versjon : Sink

ida marie
07-10-2003, 09:02
hei, har lest litt på disse sidene en stund. bestemte meg for å melde meg inn.
til dere som tar sink. hvilken type tar dere? vurderer å bynne med det.håper noen kan svare meg.

P.S flotte sider dette her. greit å ikke lese fra bøker(faglig stoff), men fra folk med erfaring.

Ginger
08-10-2003, 00:55
Hei Ida Marie!
-Og velkommen hit..! :)

Jeg var aktiv medlem her før dette nye forumet kom og har nettop meldt meg inn igjen. Du har helt rett.. Disse sidene er kjempe fine! Og nyttige..
Jeg har dessverre ikke så mye erfaring med forskjellige sink produkter, men har hørt at zinkvita (Tror det er riktig navn) er bra! Får kjøpt det på apoteket.
Jeg vurderer å starte med det selv oxo..

:lykketil: med :fert:

Klem Ginger

Mistral
08-10-2003, 08:50
Jeg trodde det bare var mannen som skulle ta sink, jeg. Er det bra for oss jentene også, altså? Hva er det bra for?

Babe
08-10-2003, 08:53
Jeg trodde det bare var mannen som skulle ta sink, jeg. Er det bra for oss jentene også, altså? Hva er det bra for?
Trodde det jeg også............

Amazone
08-10-2003, 10:36
Hei!
Sink er også bra for kvinnen:

Sink fungere som "trafikkpoliti" som styrer og overvåker at kroppsprosessene, enzymsystemene og cellene fungerer slik som de skal.
Nødvendig for proteinsyntesen.
Styrer muskelenes sammentrekkningsevne.
Hjelper til med å produsere insulin.
Viktig for stabiliteten i blodet og for å bevare kroppens Ph balanse.
Har en normaliserende effekt på prostata(for menn selvfølgelig) og er viktig for utviklingen av forplantningsorganene.

Anbefalt inntak er: 15 mg (litt mer for gravide og ammende)
Doser over 150 mg annbefales ikke.
Chelatert sink er den beste typen (hva nå enn chelatert betyr!)

Inntar man mye B6, er det viktig å få i seg sink.

Tossi
08-10-2003, 10:45
Ver obs på at høyt inntak av sink hindrer opptak av jern. Så dersom man trenger jerntilskudd på grunn av lav blodprosent bør man ikke ta ekstra sink.

Amazone
08-10-2003, 10:46
Jeg glemte noen ting til om sink!

Sink er nødvendig for DNA-syntesen.
Sinkbehandling kan normalisere uregelmessig menstrasjon.
Sink fungerer best sammen med vitamin A, kalsium og fosfor.