PDA

Vis full versjon : Hvorfor?

Ginger
07-10-2003, 14:58
Hvorfor skal det være så vanskelig??? :(
Vi har prøvd i over 1,5 år nå. Husker ikke engang når jeg slutta på prevensjon men det begynner vel å nærme seg 2år. Jeg har nettop vært gravid, men det var utenfor livmoren, i egglederen. Måtte operere og har nå bare en fungerende eggleder igjen. Men siden det har tatt så lang tid før det i det hele tatt har skjedd noe så er det vel ikke sikkert den fungerer heller da.
Jeg er jo så ung, 21år, og hører hele tiden at det skal være en "perfekt" alder å bli gravid i. Alle sier at jeg er heldig fordi jeg er så ung, og har derfor god tid. Det stemmer vel oxo det, men det gjør jo så vondt allikevel!!!! Vi har begynt å tenke på utredning og prøverør og sånn.. Men må vente en god stund for jeg orker ikke tanken på noe sykehus eller leger eller noe etter svangerskapet utenfor livmoren.. Opererte på Torsdagen som var, lå på sykehuset nesten en uke tilsammen. Ingen av legene forklarte meg noenting som helst nesten synes jeg.. Orket ikke spørre så mye om ting da, for jeg var så nede. Gråter bare hele tiden! :leiseg:
I Desember blir jeg tante igjen. Og venninna mi som har et barn fra før er antagelig blitt gravid nå igjen. Etter bare 2pp. Jeg gleder meg jo selvfølgelig masse på deres vegne, og skulle ønske at disse sjalusi lignende følelsene som dukker opp ikke var der! Jeg gråter inni meg bare jeg ser noen som er gravid. Og på sykehuset var avd jeg lå på rett under fødeavd. Lå og hørte kvinner som skrek i andre etasjen for de føda og babyer som skrek for første gang.. Og hele tiden kom det lykkelige fedre for å hente sine kjære og nyfødte.
Huff.. Jeg klager og surver mye her nå.. Men jeg er så oppgitt!!! Blir det vår tur noen gang?? :trist2:
Virker så håpløst.. Jeg orker ingenting om dagen heller, bare går rundt her som en zombi. Stakkars samboern min!!
Forresten, hvis det er noen her som har erfaring med svangerskap utenfor livmoren så del dem gjerne med meg!

Lykke til alle sammen :fert:

Klem Ginger

Nennemor
07-10-2003, 15:13
Jeg skjønner godt at du er fortvilet. Selv om du er ung så har du jo ikke noe mindre lyst på barn av den grunn, men fordi du er ung har du alle muligheter foran deg! :) Det er verre å ikke ha truffet den rette før en er langt oppe i 30-årene og så finne ut av at man er i din situasjon. Ikke bare kan du få all den hjelpen som finnes tilgjengelig nå, men det kan jo komme nye, revolusjonerende teknikker de neste årene som kan komme deg til gode også. Tenk på det! :)

Lykke til videre med prøvinga! :vink:

Jannike_79
07-10-2003, 18:33
Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det.. Jeg er 24 år og får hele tiden høre at det er jo ikke noen hast med barn enda, for jeg er jo så ung.. Har jo ikke noe mindre lyst på barn for det da.. :sint:

Jeg har ikke vært gravid enda jeg da, så jeg kan ikke skjønne hvordan det føles å bli gravid utenfor livmoren.. Vil gi deg en god :stakar: jeg da..

Håper du blir ved bedre mot etterhvert!!

klemmer

Mina
07-10-2003, 20:34
Vil også gi deg en god :stakar:

Håper det klaffer for dere snart.

:klem: fra

Tidl. bruker
07-10-2003, 20:54
Vil gi deg en god klem! :stakar:
Har nok ikke vært i din situasjon, har mistet, men ikke hatt svangerskap utenfor livmoren!
Kan forstå at det er tungt for deg.

Håper du kommer deg snart og klarer å se fremover igjen!

Lykke til! :klem: