PDA

Vis full versjon : Hvordan reagerer dyrene deres på rakettene??

Keira
01-01-2005, 13:06
Da var voffen sin første nyttår forbi. Hun reagerte veldig fint syntes vi.. var litt redd innimellom når det ble skutt opp som verst, og kastet opp en gang da, men ellers så lå hun bare der og lyttet. Ville jo helst være helt inntil oss da, så jeg gikk ikke ut og så på rakettene. Stod bare i vinduet og såg på de andre slik at hun ikke skulle bli så redd. Vi hadde også på tørketrommelen i våtgarderoben vår, og den lyden er hun vant med, så kanskje det var litt beroligende.

Hvordan reagerer deres dyr, og hva gjør dere for at de skal ha det best mulig?? Så at dyrlegene hadde begynt å selge en beroligende duft som du bare kunne plugge i stikk-kontakten. Dette skulle visst fungere bra. Noen som har prøvd det??

Hufsa
01-01-2005, 13:09
Jeg vet faktisk ikke hvordan de reagerte på det:flau: Var hos naboen og fikk hun ene inn i tide, men ikke hun andre... Var vel over alle hauger da det begynnte å smelle....
Katter btw...

Kaosa
01-01-2005, 13:25
Docksy (bikkja) gjorde som hun pleier å gjøre; løp for å hente byttet etter hvert eneste smell. Stakkars hund... hun er vant til å være med Kaosmannen på jakt, og da forbinder hun tydeligvis rakettsmellene med dette, og skal være flink jente og gjøre jobben sin... Intelligent hund? Absolutt ikke... :)

Geir (katta) var tøff og modig og skulle være med oss ut... den innstillinga hadde han helt til en rakett smalt av akkurat i det han hadde satt poten på trappa... da forsvant han inn og under pc-bordet....

lemoen
01-01-2005, 13:31
Det gikk bar både med pus og voffa. Men det var godt å ha oss i nærheten. Litt skummelt var det nok da det smalt som verst :nikker:

suki
01-01-2005, 14:01
Spot (hunden) opplevde nyttårsaften for første gang i går, og det gikk greit. han skalv veldig, og prøvde å gjemme seg i fanget mitt og løp senere inn i buret sitt. Da gikk alt bra. han føler seg trygg der. Men han skvetter når det smeller i ettertid også. Turde ikke gå ut å tisse i natt heller..Nå smalt det her, og han kom rett hit.

Godt nytt år alle sammen :)

harmony
01-01-2005, 15:04
merkelig... akvariefiskene våre reagerte ikke i det hele tatt, de! http://www.techhelpers.net/e4u/animal/712.gif

student31
01-01-2005, 15:22
merkelig... akvariefiskene våre reagerte ikke i det hele tatt, de! http://www.techhelpers.net/e4u/animal/712.gif
:fnis: :fnis:

Lykkeliten
01-01-2005, 15:42
Den mest nevrotiske katten vår tok det forbausende bra!
Hun fant plutselig mye energi og prøvde forgjeves å få den reddeste av kattene med på litt lekeslåssing. :uff:
Kattungen vår gjemte seg på hattehyllen i gangen. :(

Jeg droppet å gå til svigerinnen og svogeren min rundt nyttårsskiftet rett og slett fordi 2 av kattene var så redd.
Det beste man kan gjøre er jo å være med dem, late som om ingenting er galt slik at de ikke har noe å frykte og helst ha litt høy musikk/lyd på.

Synes forferdelig synd på alle dyrene som var ute i går kveld og natt.
Er så mange som kommer bort fra hus og eiere..

Beate
01-01-2005, 16:06
jeg vet min hund ikke liker raketter. han er 3,5 år. vi skulle på fest, så da fant jeg det best å kjøre hunden til min far slik at han kunne være sammen med ham i natt. selv om det er en time å kjøre hver vei, er det verdt det. dyrene skal ikke lide frykt. vi henter ham i morgen og får samtidig middag hos mor og far :hjerter:

mooly
01-01-2005, 16:23
Den ene katten vår stod i vinduet og kikket, tror hun var ganske nysgjerrig. Når vi kom inn fant jeg den andre katten under senga, han er livredd når det smeller, stakkars.

snoop
03-01-2005, 03:13
Gojenta mi(hunden),er desverre livred raketter...Er så ille at vi ma ha beroligende til henne,men det hjelper ikke så godt det heller....:himle:
Greit nok at det roer henne litt når det står på som verst,men ikke tør hun å gå ut å tisse på flere dager,så det blir noen uhell ja...:nemlig:
Men det er heldigvis bare en gang i året,og ellers så er hun verdens beste hund....:hjerter:

UmaPuma
03-01-2005, 08:37
:sukk: Har enda litt dårlig samvittighet over at vi ikke kom oss hjem før rakettene ble sendt opp!

Da vi kom hjem var den elste hunn katten vår helt forvirra, så tydelig at hun hadde vært skremt. Uff og uff!
Jeg tok henne med inn i stua etter å ha sjekket di andre kattene, for hun roer seg alltid ned når man er alene med henne i stua. Og heldigvis kom hun seg ganske så fort!

Nå har vi lært!

blomstermamma
03-01-2005, 10:28
Lasse (bikkja) var litt småredd når det ble skutt opp raketter litt sånn hist og pist på dagen og dagene før, da gikk han og glante opp i taket og nektet å gå i stua og fulgte rett etter oss overalt. Når vi gikk ut for å se på rakettene, satt vi ham inn på kjøkkenet, og når vi kom inn igjen var han bare glad, og brøy seg ikke mer om rakettene, merkelig hund... Han har eller ikke reagert mer på etterdønningene...

Sparky
03-01-2005, 11:00
http://home.broadpark.no/~heander/images/Indy.gif

Vi tar ikke hunden med oss ut på det verste, men han har til nå ikke vist noe tegn til redsel, snarere tvert i mot. Da klokka slo 12, sto han i vinduet sammen med oss og logret med halen. Han prøvde å skvise meg lenger bort slik at han fikk se bedre. Han forsøkte til og med å overtale oss til å gå på tur. Rare bikja! :hehehe:

Elise
03-01-2005, 11:28
Tenker mest på hvor redde mange ville dyr blir, jeg. Kjæledyrene blir jo stort sett tatt godt vare på.

Indra
03-01-2005, 11:41
Våre to vofser er heller ikke noe redd raketter. De er jakthunder, så det er mulig det har noe med saken å gjøre... Men den ene hunden er egentlig veldig skvetten. Hopper unna når det detter ned noe fra bordet eller hva som helst som lager lyd. Men skudd og raketter? Nei, da er hun i ro... Rare skapninger. Sto ved verandadøra og fulgte med dem i år, og de bare lå og koste seg.

Malin
03-01-2005, 11:43
Min hund er ikke redd i det hele tatt, han sitter helst i vinduet og ser på dem..
Katten er heller ikke redd, selvom hun er litt mer skvetten av seg.
Bor i et nytt byggefelt, som de sprenger så hele huset rister flere ganger om dagen, så i forhold er jo raketter ingenting..

jaan
03-01-2005, 17:26
hei godt nytt år.
Jeg har en border collie og han blir mere ut av seg hvis han blir inne alene når vi er ute å skyter opp raketter så i fjor på nyttårs aften så tenkte jeg skulle prøve å se hvordan han reagerte på raketter.. da var han 4 år... Null reaksjon han er så fasinert av lys og skygger så han syns slikt er topp.. særlig stjerneskudd.... I år var han også med og glaninga etter skygge og lys har ikke blitt mindre.. så han bryr seg null i raketter.. men varme er han dritredd.. som ovnen i stuen..fordi som valp tråkket han oppi en fakkelboks med bakbeinet og jeg kasta han inn i dusjen med lunket vann... Han gjorde seg faktisk ingenting.. men fikk respekt for varme ja.:glis:

PS...hvis han har tenkt seg ut så åpner han alle dører så.. må låse hele huset hvis jeg skal holde han inne!!:vetikke:

Cherokee
06-01-2005, 21:45
Så lenge hunden vår er inne, så går det greit... Han kikket ut døra på nyttårsaften, men tuslet inn igjen for å slumre videre.