PDA

Vis full versjon : Husarbeid.

mooly
01-01-2005, 21:00
Hvem er det som gjør det husarbeidet hjemme hos dere? Her hjemme er det nok jeg som gjør det meste.:sinna:

Jumpy
01-01-2005, 21:01
Hvem er det som gjør det husarbeidet hjemme hos dere? Her hjemme er det nok jeg som gjør det meste.:sinna:
Ingen av oss:blush: I den grad det gjøres husarbeid, så er det nok ganske likt fordelt.

Tidl. bruker
01-01-2005, 21:04
Ingen av oss:blush: I den grad det gjøres husarbeid, så er det nok ganske likt fordelt.
:nikker: Flirte litt, kjenner meg igjen her, ja!

Cherokee
01-01-2005, 21:06
Det er nok meg. Og egentlig så trives jeg med det. Vi har en leilighet i underetasjen som må gjøres ferdig (holder på å bygge hus), og det er ganske mye utenfor huset å henge fingrene i. Så mannen er på ubestemt tid fritatt for alt som heter husarbeid. Bortsett fra en ting...han må selv hive de sure sokkene sine oppi skittentøyskurven...

Hufsa
01-01-2005, 21:07
Her er det likestilling:nikker:

harmony
01-01-2005, 21:13
Det er nok stort sett meg.... http://www.my-smileys.de/smileys2/90_2.gif og jeg er ikke heeeelt fornøyd med det, nei!http://www.websmileys.com/sm/mad/boese005.gif

Elinblu
01-01-2005, 21:14
Signerer :blush:.

Helenemor
01-01-2005, 21:17
Til tross for hjemmeværende siuasjonen akkurat nå, så vil jeg påstå at det er likt. Mulig, ved dyp selvransakelse at det er en overvekt på hans skuldre :rødme:

Jeg tar meg av skitten tøy og skifting på senger, lage mat og div smått :tøff:
Men thats it. :flau:

Helenemor
01-01-2005, 21:18
Han er min sun- ultra :snill: ( eller hva den gamle reklamen gikk ut på.. )

Caprini
01-01-2005, 21:18
Mest meg siden jeg er hjemme pådagtid, men han er flink til å hjelpe til.

Tommeline81
01-01-2005, 21:29
Vi deler på det, men gjør litt mer enn han når det gjelder rydding, vaske/brette klær og oppvaksa siden jeg er student og dermed mere hjemme enn han.

Lilli
01-01-2005, 21:34
I den grad det blir gjort noe, deler vi på det.

-Vi driter i støvet, så lenge det er noenlunde ryddig rundt oss... (Hmmm.... lurer på hvordan det blir når vi en dag kanskje får barn.... :iiik: )

Milla77
01-01-2005, 21:37
Blir nok meg det, siden han er bortreist i uke dagene - MEN det skal sies: Han er kjempeflink til å hjelpe til når han er hjemme!!:nikker:

Beate
01-01-2005, 23:05
jeg tar hovedrent og ellers daglige gjøremål stort sett alene. men han er ikke vanskelig å be om hjelp og gjør mest ute av oss. hvertfall om vinteren. :hjerter:

LillePersille
01-01-2005, 23:09
Vi deler ganske likt, men jeg gjør vel kanskje litt mere fordi jeg er mere hjemme på dagtid.

Baby_Angel
01-01-2005, 23:13
:Plystre: :sparke: Signerer

Hedda76
01-01-2005, 23:25
Siden jeg har fødselspermisjon gjør jeg nok det meste for tiden. MEN JEG NEKTER Å VASKE OPP!!!! Hater det:sinna: Har nesten aldri gjort det. Og skal aldri gjøre det igjen!!

Så han har da fast oppvask- post.

RUNA
02-01-2005, 01:05
Akkurat nå står vel jeg for det meste.. Mens han snekrer i huset vårt som forhåpentligvis snart er ferdig:kryss: :nikker: . Men når vi er flyttet inn og alt er ferdig da blir det likestilling da ja.. hehe..

julie82
02-01-2005, 01:09
Vi er nok ganske flinke til å dele,men jeg må ta toalettet:sinna:
men om det gjøres så ofte er en annen sak...........

Veslemøy
02-01-2005, 01:15
Hær i huset skal alt deles... Men det må stadig diskusjoner til før han gjør sin del, så det ender vel med at jeg gjør det sjøl.. Blir ganske lei av å :sinna: og :krangel:

mooly
02-01-2005, 01:18
Hær i huset skal alt deles... Men det må stadig diskusjoner til før han gjør sin del, så det ender vel med at jeg gjør det sjøl.. Blir ganske lei av å :sinna: og :krangel:Kjenner meg igjen!Det er akkuratt sånn det er her.:sinna:

Veslemøy
02-01-2005, 01:22
Kjenner meg igjen!Det er akkuratt sånn det er her.:sinna:
Takk det var fint å høre at jeg ikke er den eneste som sliter med å få :bryn: til å bidra med litt husarbeid... Har trua med å kjøpe pisk.. :nikker: Kansje det blir fart på sakene da...!?!

lykkelig
02-01-2005, 01:38
Har en ganske flink :bryn: jeg.
Her er det faktisk han som tar mesteparten:klapper:
Jeg tar matlaging,mens han rydder.Har heldigvis oppvask maskin så det er bare å stable inn,men å tømme den gjøre han før jeg får tenkt tanken.
Vasking av klær blir somregel han,men det er pga at vi har vaskeri med faste tider og han er hjemme fra jobben en times tid før meg,og i helgen har vi som regel ikke tid til å vaske klær.
Men toalettet og badekaret vasker jeg da+kjøkkenbenken, jeg er overhysterisk på akkurat de stedene så der vasker jeg ca en gang om dagen(badekaret hver gang det har vært i bruk).
Her er det jeg som legger klær overalt og han som rydder opp etter meg:blush: .
Broren hans er faktisk helt lik:nikker:

Men når vi får :baby: og jeg skal være hjemme faller nok mere over på meg tipper jeg.

Lykkelig:bryn: er verdens snilleste og jeg er gal etter han :wow:

thea_84
02-01-2005, 02:09
begge to

student31
02-01-2005, 02:38
Han... :flau:

emin
02-01-2005, 03:12
Er nok meg, ja. :uff:

Lillemy
02-01-2005, 03:25
Vi deler :)

Cemaka
02-01-2005, 10:03
Her deler vi det nokså likt. :nikker:

Bambine
02-01-2005, 11:08
Vi deler ganske likt på det.
Jeg har ansvaret på badet og kjøkkenet og han har resten av leiligheten.

Jane28
02-01-2005, 12:57
Det er nok meg. Og egentlig så trives jeg med det. Vi har en leilighet i underetasjen som må gjøres ferdig (holder på å bygge hus), og det er ganske mye utenfor huset å henge fingrene i. Så mannen er på ubestemt tid fritatt for alt som heter husarbeid. Bortsett fra en ting...han må selv hive de sure sokkene sine oppi skittentøyskurven...

:D Signerer denne.
Under oppussing så er det viktigere ting :bryn: heller kan gjøre enn husarbeidet.
Tross alt bedre for meg å vaske huset enn å skru tak i pøseregn :nikker:

maya80
02-01-2005, 13:29
Siden vi nå jobber begge to deler vi ganske likt, jeg tok mere når jeg var hjemme.

Tidl. bruker
02-01-2005, 13:40
Tror faktisk det er han, men så jobber jeg mer enn hva han gjør, og i tillegg har jeg et liv utnom jobb og hjem, noe han har fint lite av. Men tror det er ganske likt ja, for han gjør ikke mye uten at vi begge holder på å suller med ett eller annet. Men har gjør småting som er nødvendige, som en liksom ikke merker før han er borte.

Malene
02-01-2005, 17:33
Det er nok meg ja :sur:
Men det ska sies at han har bygget dette huset da, han var her hver dag i ett år. Vi flyttet inn i sommer...så jeg synes liksom at det er min tur.....

abraxas
02-01-2005, 18:37

Her også!

Mille Pernille
02-01-2005, 18:40
Vi deler på arbeidet. Eller det vil si, samboeren min liker ikke å vaske gulv og tørke støv, så det gjør jeg. Men da tar han heller støvsugeren fatt og støvsuger grundig. Og det synes jeg er veldig greit!! (jeg liker ikke å støvsuge....)
Ellers når det gjelder å vaske opp kopper og slikt så deler vi på det også. Vi har en liten rituale med at den som lager middag slipper oppvasken, og siden min samboer lager middag ofte til meg blir det jeg som vasker opp, men det synes jeg er helt greit. Har en flott mann :nikker:

Hjolto
02-01-2005, 19:46
Vi deler.
Men vi har hushjelp som vasker bad, tørker støv, vasker gulv, skifter på senger og stryker skjorter. Hærlig!

Lykkex3
02-01-2005, 20:20
Vi har faktisk invester i en vaske hjelp. Når helgen endelig kommer har vi lyst til å bruke den på andre ting enn å vaske huset. Hun som vasker her, er helt utrolig, så her er det julerengjøring hver fredag. Dette er veldig deilig og jeg syns det er vært hver eneste krone!

Keira
02-01-2005, 20:39
Hmm.. må nok innrømme at mannen gjør litt mer enn meg..:rødme: , men vi prøver jo å dele på det da. Er bare det at jeg er fryktelig rotete av meg.. særlig så slenger jeg klærne fra meg både her og der.., så det er stort sett han som har kontroll på hvor ting er. Og så syns jeg det er fryktelig kjedelig å rydde...

Men når det er sagt, så er nok mannen litt mer sånn gjør-det-i-en-fei-type, mens jeg er en del mer nøye på det. Derfor bruker jeg mye lenger tid enn han også når jeg setter i gang. (Men så er jeg jo litt surrite og da, og begynner og sortere inni skap og sånn - når jeg egenlig ikke har tid for jeg skal rydde til det kommer folk om 1/2 time...)

Har en TOPPERS mann jeg! :glis:

Mari
03-01-2005, 17:02
Vi deler så vi begge slipper det vi hater mest:nikker:

Hovedtingene er at jeg har alt som har med klær og gjøre, mens han har kjøkkentjeneste etter måltidene og trappvask :glis:

Linee
03-01-2005, 17:43
Vi deler; han støvsuger og vasker gulv, jeg tørker støv og vasker badene.
Jeg lager all maten, men han rydder opp etterpå.
Grei deling, spør du meg.
Men noe annet hadde vært uaktuellt, da hadde han fått bo for seg selv!

Tuneland
03-01-2005, 19:06
Iom at jeg er hjemmeværende, er det naturlig at mesteparten av husarbeidet faller på meg.

Men middagen er det han som står for!

heie
03-01-2005, 20:36
vi deler ganske likt.