PDA

Vis full versjon : Slim eller sædrester?

Teit å spørre?
08-10-2003, 09:55
Er nå på dag 8 i en syklus som sist var på rundt 35 dager. Derfor regner jeg med at denne blir like lang (altså lenge til beregnet EL) Igår kveld hadde vi sex. Da jeg et par timer senere gikk på do, kom det ut endel slim. Sjekket det og det var blankt og kunne strekkes laaaaaaaangt i en samlet tråd flere ganger uten at det ble tørt.
Men det kan da vel ikke være EL slim nå?? Har tatt DQ siden første mensdag i håp om kortere sykluser. Men det er jo helt sprøtt om EL kommer allerede nå. Regner jo med at det bare er rester etter kosen, men man vet jo aldri da.

Mistral
08-10-2003, 09:58
Du kan jo ha EL-slim i mange dager før EL, og Dong Quai skal kunne gi mer slim i tillegg til å korte ned syklusen. Kanskje du har vært så heldig å få begge effektene?

Lykke til!

Nonstop
08-10-2003, 22:37
Etter hvert vet man jo forskjellen, så jeg synes ikke dette var et teit i det hele tatt.

Hvorfor ikke måle tempen for å se om EL har vært? Joda, jeg vet at tempen skal måles til samme tid hver dag, og det er vanskelig å få til. Men det spørs jo hvor vitenskapelig man skal gå til verks!

Jeg kan måle tempen når som helst på døgnet og finne ut om EL har vært eller ikke. Etter EL holder tempen seg jevnt høy (0,2-0,4 grader høyere) helt til rett før mens, da synker den like mye. Untatt når jeg er gravid da! Begge gangene har temperaturene vært helt i hytt og pine, og begge gangene er det sånn jeg har skjønt at jeg var gravid.