PDA

Vis full versjon : Festeblødning?

Trollmor
08-10-2003, 09:59
Hallo!

Skjønner ingenting jeg nå.... :bonk:

Ca 10 dager etter el begynte spottingen....dette var på mandag.
Fb tenkte jeg. Men spottingen bare fortsatte og har fortsatt ikke gitt seg....
Dette er ikke ordentlig mens. Pleier å blø mye.

Noen som har noen kloke ord?
Det er vel litt tidlig å få evt mensen 10 dager etter el? :???:

En fb skal vel bare være bittelitt en gang?

Blir smårar jeg....

Hilsen trollmor :mervink:

Elinblu
08-10-2003, 10:29
Hei Trollmor!

Hvordan denne festeblødningen egentlig arter seg, er nok noe uklart. Det er kanskje ikke så mange som får den når det kommer til stykket? På en legeside på nettet har jeg sett festeblødningen beskrevet som "en dag eller to med litt blodig utflod". Å begynne å blø 10 dager etter eggløsning kan muligens være noe i seineste laget for en festeblødning. Jeg har lest flere steder at egget normalt fester seg 7-10 dager etter EL, men flere her inne mener at det skjer tidligere (5-8 dager).

Det er jo en svært mager trøst, men sjøl har jeg utallige ganger håpet at det har vært en festeblødning på gang. Det siste året har jeg nemlig hatt en stygg uvane med å begynne å blø altfor tidlig, opptil 1 uke før forventet mens (dvs. 7 dager etter EL). I det siste har blødningene startet rundt dag 10, som hos deg, men spottingen har gradvis gått over til mer ordentlig blod og så endt i mens - akkurat da den var ventet. Hva dette skyldes, er det ingen som vet. Her (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=3309&highlight=spotting) finner du en diskusjon vi hadde om dette emnet i forrige uke.

Hvis dette ikke viste seg å være en festeblødning hos deg, håper jeg det er en engangsforeteelse at du har småblødd før mensen kommer. Vet hvor kjipt det er... Det er nok ganske vanlig at man spotter en dag eller to før mensen kommer i gang for alvor, men 4-5 dager eller mer synes jeg er for mye!

Hilsen Elinblu

Villevilde
08-10-2003, 11:37
Ellers så er det jo en del som opplever slik spotting rundt forventet mens ved graviditet. Så det kan jo være en mulighet dersom du ikke normalt opplever dette... og ikke får noen vanlig blødning ville jeg i hvertfall ta en test og sjekke. Lykke til! Håper du er gravid.

Sissel
08-10-2003, 12:07
Hei Trollmor!
Jeg hadde det også slik i en syklus for litt siden, men i mitt tilfelle var det mens
som kom tidlig og bare var spotting.
Har aldri opplevd maken.