PDA

Vis full versjon : Noen dyr du misliker?

Grace
04-01-2005, 17:24
Er det noen dyr som du ikke liker å være sammen med? Trenger ikke være så fælt at det er en fobi..

For meg er det HEST! Svæære, klumpete, vannvittig sterke beist.. Har sittet på hesteryggen 3 ganger, og det holder med det.. likte det overhode ikke!! :noway:
Sier som Ø.Sunde: "Hest er best som pålegg!!"

sau.. mindre aversjon mot det, men jeg syns det er verdens DUMMESTE dyr! Bakgrunn: vokste opp på gård. Har flydd i skauen etter de fåreskallene.. så jeg føler ikke et behov etter å sysle med de..

Høner/haner.. som sagt: gården.. stinket noe grusomt! (men det var artig å hisse opp hanen da.. :knegg: )

ormer, insekter, kravledyr +++

Keira
04-01-2005, 17:37
Jeg har alltid vært veldig glad i dyr... så tror faktisk ikke det er noen dyr jeg direkte misliker nei. Trodde jeg var livredd for slanger, men på ferie turte jeg jammen å holde en stooor slange rundt halsen.
:yiiha:

Synes selv at hesten er et helt fantastisk flott dyr. Kunne gjerne hatt hest og bodd på et lite småbruk jeg. Har hund nå, og det er nok mitt yndlingsdyr.

Men skulle jeg sagt noe.. så måtte det vært ROTTE. De er rett og slett 'ugly'. Er heller ikke noe glad i edderkopper, men det kan vel ikke regnes som noe dyr akkurat.

Kristiane
04-01-2005, 17:39
Det er ikke det at jeg misliker hunder akurat.Men jeg synes at våt hund:hehehe: det er ikke noe særlig(lukter gjør det).Jeg er også litt skeptisk til store hunder.

Edderkopper:svisj:

Sparky
04-01-2005, 17:44
Fingerdyret er det ekleste dyret jeg vet om. Det er en nattaktiv halvape med én ekstremt lang, tynn og knoklete finger (langfingeren). Fingeren brukes til å tappe på trestammer for å høre om det er insekter under barken. Insektene blir spiddet av neglen på den lange fingeren. Grøss! :grøss:
Heldigvis finnes den kun på Madagaskar.

http://www.home.no/egilshjorne4/Halvaper.htm
Se bildet i midten. Den lange fingeren er dessverre ikke synlig på dette bildet.

Lillemy
04-01-2005, 17:56
Rotter, mus, krypdyr, slanger ++ You name it :niks:

maya80
04-01-2005, 18:06
Desverre heller ikke noen fan av sånne dyr, når jeg er i dyrebutikken å jeg går derfra er jeg helt sikker på å finne en tarantella på ryggen så da børster jeg å kikker meg på ryggen som en gal :himle:

Tidl. bruker
04-01-2005, 18:53
Har fobi mot mer eller mindre alle gnagere (spesielt rotter og mus):hake: og så har jeg utviklet en ny fobi i voksen aldrer; fugler. :angst: :liste: :skremt: Både store stygge og små søte. Liker generelt ikke ville dyr som IKKE er redd meg:sterk: ....

Tommeline81
04-01-2005, 19:12
Hater slanger og svære edderkopper. Er ikke glad i katter, liker bare kattunger. Ikke så veldig glad i dyr generelt, men det er pga jeg er allergisk og ikke tåler dyr. Men liker hunder, selvom jeg reagerer på de.

Milla77
04-01-2005, 19:23
KATTER!!! Huff og huff - ikke kattunger og katter som jeg har hatt hjemme hos meg fra de er små. MEN fremmede katter og ville katter - sånne uberegnelige IDIOTER som ikke fatter at de skal holde seg unna meg!!!

Kattene utomlands - de ville som sitter å glaner på biffen din, da du er så uheldig å måtte sitte ute - huff, jeg HATER de!!!

Liker heller IKKE hester, de BITER!!! Men da tenker jeg på de små(ponnyene!!) de er jo værst da - 1åringer som er vanskelig!!

Ellers har vi ROTTER - usj....... Store, Fete, Kloakk rotter - sånne som lever i kloakken, som spiser masse søppel - vokser seg DIGRE og kommer opp for å SPISE opp deg!!!(mulig jeg har sett for mye film?!)

Grace
04-01-2005, 19:25
Har fobi mot mer eller mindre alle gnagere (spesielt rotter og mus):hake: og så har jeg utviklet en ny fobi i voksen aldrer; fugler. :angst: :liste: :skremt: Både store stygge og små søte. Liker generelt ikke ville dyr som IKKE er redd meg:sterk: ....
Kom på en ting til: duer.. forferdelig skabbete beist.. :grøss: kunne godt vært dem foruten.. heldigvis ikke mange her.. men der jeg bodde før, KRYDDE det av det slaget..

Sunshine*
04-01-2005, 19:28
Har helt angst for edderkopper, men ellers er det ingen dyr jeg ikke liker tror jeg.
Jeg er ikke så veldig glad i hunder, men missliker de ikke. Kunne bare ikke tenke meg å ha det selv, men de er fine å se på. ;)

Bambine
04-01-2005, 19:38
Rotter, mus, krypdyr, slanger ++ You name it :niks:må innrømme at småkryp er jeg passe skeptisk til

Baby_Angel
04-01-2005, 19:48
Slanger og huggorm, rotter,mus,småkryp,edderkopper,makker,vepser and you name it:stikker:

Mikka
04-01-2005, 19:52
Den må vel kalles ganske "ordinær" min fobi da: Edderkopper :iiik: Det må nevnes at fobien ikke ble mindre da jeg nylig hørte at det finnes over 500 ulike edderkoppslag her til lands :dåne: Dette måtte sjekkes, og fobien antok nye høyder da følgende notis kunne leses:

Det finnes edderkopper over hele Norge, flest i sør, og særlig rundt Oslofjorden. Det er til nå påvist hele 555 arter her til lands.

Méé
04-01-2005, 20:37
Jeg EEEELSKER dyr :elsker:

Kan ikke si at jeg misliker noen dyr - mislike er et veldig sterkt ord for meg - men hopper ikke i taket av begeistring dersom jeg en dag finner en slange i hagen :niks:

Blondie
05-01-2005, 13:19
Det finnes edderkopper over hele Norge, flest i sør, og særlig rundt Oslofjorden. Det er til nå påvist hele 555 arter her til lands.
:grøss:
Min fobi for edderkopper har faktisk blitt mindre etter at vi presterte å kjøpe et hus med jordkjeller! :klask:
De er ikke små de beista som kommer opp mellom gulvplankene, nei.. :nervøs:

Ellers så er jeg ikke overbegeistra for hester heller - hvertfall ikke de som er høyere enn meg! :hehehe:

Flubberworm
05-01-2005, 13:24
Jeg misliker egentlig ingen dyr, fasineres av alt fra tøffeldyr til blåhvaler jeg :) Men, jeg har et lite hundeproblem. Jeg elsker hunder, men lyden av en tispe i løpetid som vasker seg er ikke spesielt... eh... delikat... :)

Lara Croft
05-01-2005, 13:30
Meitemark....http://www.babyprat.com/images/smilies/skrape.gif (http://www.babyprat.com/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=0&forumid=15#)

Malin
05-01-2005, 13:32
Jeg er ikke særlig begeistret for rotter. Da snakker jeg egentlig ikke om de små pinglene vi ofte ser i norge, jeg snakker om de store feite ekle kloakk rottene som f.eks er i Thailand. Fikk nemlig besøk av en slik da vi var i Phuket rett før jul, og det er seriøst det ekkleste og kvalmeste jeg noen gang har sett..Får helt frysninger på ryggen av å tenke på den svære greia.. Den var mer en liten hund enn ei rotte.. fysj og æsj..

Cemaka
05-01-2005, 13:37

Signerer denne, + at jeg er ikke særlig glad i katter heller.

milie
05-01-2005, 13:43
Fingerdyret er det ekleste dyret jeg vet om.
He he... Det var nå et merkelig dyr å ikke like også, helt her oppe i Norge! Men men... Du har vel dine grunner! Visste ikke om det dyret en gang jeg!

Skulle til å si meitemark jeg, men det var liksom så kjedelig...:sparke:

milie
05-01-2005, 13:45
Meitemark....http://www.babyprat.com/images/smilies/skrape.gif (http://www.babyprat.com/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=0&forumid=15#)
He he..., da er vi jammen to da! :rødme:

Bridget
05-01-2005, 13:55
Jeg er ganske redd for hunder pga dårlig erfaring fra barndommen. Har tenkt på å ta en slags "anti-fobi-kurs", men det har liksom ikke blitt noe av det.

Hjolto
05-01-2005, 14:07
Jeg misliker ingen dyr i det hele tatt:) Vel nesten ingen... jeg misliker sterkt tobeinte dyr som dreper og mishandler, som utnytter svake, som setter igang terroraksjoner, som misbruker barn... i det hele tatt...

- også får jeg litt gåsehud av edderkopper og slanger :glis:

harmony
05-01-2005, 14:29
Før hadde jeg skikkelig fobi mot edderkopper, og da mener jeg på grensen til at jeg var gal.... :svisj: , men i de siste årene har det blitt mye bedre! Nå tør jeg til og med drepe de som en gang i blant uheldigvis kommer inn i leiligheten vår... Bor i sokkel-leilighet, trenger jeg si mer? :grøss: I høst hadde vi et par besøk av norges største, og ekleste edderkopp les her: http://www.toyen.uio.no/ekle_kryp/krypene/edderkoppdyr/husedderkopp.html
Hadde meste lyst til å bare :dåne: eller :stikker: men hadde jo ikke noe valg... godt jeg er treffsikker med telefonkatalogen! :glis:

Ellers er heller ikke jeg begeistra for meitemark :urk: men må vel si at de dyrene jeg misliker mest er:

* hybelkaniner (formerer seg alt for mye :birth: )
*late og forvirrede :spermie: som ikke finner frem!!! (formerer seg alt for lite)

Tine
05-01-2005, 14:43
+ at jeg er ikke særlig glad i katter heller.

hmmm. Liker ikke Pusen katter???

RUNA
05-01-2005, 14:53
ROTTER er jo et mareritt!!:grøss:
Fatter ikke at folk vil ha det som kjæledyr!!!!!:noway:

Det er vel egentlig ikke så mange dyr jeg virkelig liker..... Men vi skal kjøpe oss hund snart... Eneste dyret man får innenfor mine fire vegger ja!!!Må oppdra den slik at det blir en slik "kosehund"!!

mooly
05-01-2005, 17:28
Er veldig glad i dyr og liker de fleste. Men skulle det være noen jeg ikke er så glad i må det nok være edderkopper og ekle insekter.:grøss:

smilla
05-01-2005, 17:35

Liker heller IKKE sånne dyr nei! :shock:

Jeg er litt redd for hester, men skulle så gjerne likt å ri! Hester er flotte dyr! Og så liker jeg veldig godt elefanter...

Sparky
05-01-2005, 17:40
Før hadde jeg skikkelig fobi mot edderkopper, og da mener jeg på grensen til at jeg var gal.... :svisj: , men i de siste årene har det blitt mye bedre! Nå tør jeg til og med drepe de som en gang i blant uheldigvis kommer inn i leiligheten vår... Bor i sokkel-leilighet, trenger jeg si mer? :grøss: I høst hadde vi et par besøk av norges største, og ekleste edderkopp les her: http://www.toyen.uio.no/ekle_kryp/krypene/edderkoppdyr/husedderkopp.html
:knegg: Jeg kjenner godt til disse. Da Sparkymannen og jeg flyttet sammen var det i en sokkelleilighet. Det ble maaaange møter med vår 7 cm store (u)venn. Vi hadde alltid en flaske hårspray tilgjengelig, for det var den beste måten å stanse de utrolig raske monstrene på. Jeg husker netter da jeg plutselig la merke til mørke skygger som gled over soveromsveggen.
Sparkymannen var også heldig og fikk oppleve nærkontakt en morgen da han skulle ta på seg trusa. Plutselig kjente han noe som kravlet nedi der, for så å ramle ned på foten hans med et klask. :shock:
Den dagen vi flyttet fant vi en liten edderkopp-by mellom fjørene på sofaen. 6 kryp på 7 cm og 20 på ca 5 eller mindre. Tror dere at jeg hylte da?

Nei, jeg er vel ikke så glad i edderkopper jeg heller, men som du skriver, en blir litt herdet.

He he... Det var nå et merkelig dyr å ikke like også, helt her oppe i Norge! Men men... Du har vel dine grunner! Visste ikke om det dyret en gang jeg!Jeg så fingerdyret på TV. Det er det verste jeg har sett og det ga meg skikkelig gåsehud! :iiik:

Elise
05-01-2005, 20:18
Jeg misliker ingen dyr i det hele tatt:) Vel nesten ingen... jeg misliker sterkt tobeinte dyr som dreper og mishandler, som utnytter svake, som setter igang terroraksjoner, som misbruker barn... i det hele tatt...

- også får jeg litt gåsehud av edderkopper og slanger :glis:
Me too!

Cemaka
05-01-2005, 23:40
hmmm. Liker ikke Pusen katter???

Nei, jeg gjør ikke det. :blunke:. Men jeg syntes navnet er søtt allikevel da. :blunke:

Keira
05-01-2005, 23:48
Ser at det er flere her inne som ikke er så veldig glad i edderkopper... dere er klar over at vi faktisk spiser minst en i året.. ufrivillig da.. mens vi sover??? :sulten: :sover: :kvalm: :spy:

Tonemor
06-01-2005, 11:54
Edderkopper og flaggermus :grøss:

Og mygg som kan ødelegge en ellers nydelig sommerkveld :grrr:

Thyresse
06-01-2005, 12:03
Jeg har tenkt så det knaker en finner ikke noe jeg misliker.
I barndommen likte jeg ikke hester, men det var mest på grunn av de teite hestegale jentene i klassen min..... :dåne: Hester er jo flotte dyr de.
Må si at jeg nok hadde blitt litt irritert dersom jeg bodde et sted hvor det krydde av edderkopper, men jeg synes ikke de er ekle...det blir bare litt manisk dersom det er mange der overalt.
Kakerlakker er ekle, men det har jeg heldigvis ikke der jeg bor.
Scorpioner er jo facinerende , men hadde jeg møtt på en, lik som å møte på en krokodille, en løve eller en giftig slange så hadde jeg holdt respektfull avstand....

Blondie
06-01-2005, 14:16
Ser at det er flere her inne som ikke er så veldig glad i edderkopper... dere er klar over at vi faktisk spiser minst en i året.. ufrivillig da.. mens vi sover??? :sulten: :sover: :kvalm: :spy:
:stikker:

Hjolto
06-01-2005, 14:21
Ser at det er flere her inne som ikke er så veldig glad i edderkopper... dere er klar over at vi faktisk spiser minst en i året.. ufrivillig da.. mens vi sover??? :sulten: :sover: :kvalm: :spy:Kødder du??? Æææææsjjjjj...