PDA

Vis full versjon : Utsette mensen?

Karla
04-08-2003, 22:59
Har et lite dilemma - vi skal en tur til syden første uka i sept. Det blir kjempedigg, men jeg får mest sannsynlig mensen i løpet av den uka. Jeg blir alltid dårlig første dag, smerter & diare, dessuten spotter jeg tre - fire dager før mensen starter skikkelig. Og siden vi bare skal være en uke , lurer jeg litt på om jeg skal ta p-piller for å utsette den dumme tanta litt. Noen som har gjort lignende ? Det kan vel ikke skade "prøvinga" måneden etter ? Vi skal ha et IVF forsøk i løpet av høsten, i okt / nov sannsynligvis.

Klem, Karla :cool:

Pulsatilla
04-08-2003, 23:02
Tror ikke det vil ha stor innvirkning på syklusene med en måned med p-piller. Når dere skal i gang med IVF vil de vel uansett nedregulere den naturlige syklusen din?

Et alternativ til P-piller er Primolut (tror det heter det), som du tar fra noen dager før forventet mens og til noen dager før det er greit at mensen kommer. Tror det klusser mindre med syklusen enn p-piller gjør:)

Pulsatilla

Tidl. bruker
05-08-2003, 13:51
http://www.lommelegen.no/art/art1158.asp
Jeg har brukt Primolut, hvilket (legen sa) fører til en noe kraftigere mens ved avsluttet behandling. Jeg vet ikke når min skulle ha kommet (pga ma/sa), men jeg fikk den 2 dager etter at jeg sluttet med Primolut. Brukte dem i 14 dager.
Hvordan dette vil kunne påvirke deres IVF-forsøk, må du vel spørre noen IVF-eksperter om...

Karla
06-08-2003, 00:17
Takk for svar jenter ! Får se om jeg kommer meg til legen for å få resept. Har jo P-pillene i tilfelle jeg ikke får gjort det. Orker ikke tanken på å få ødelagt ferien med den hersens tanta! Har hatt magetrøbbel under hele sommerferien min-så denne uka skal det ikke være noe tull !

Klem,Karla

Wenche
06-08-2003, 10:48
Jeg brukte primolut for å utsette mensen syklusen før jeg begynte med spray i fjor. Og det gikk helt greit ifølge legene på ivf-klinikken.

Sunny
06-08-2003, 17:42
Jeg hadde trionetta 21 tbl. for å utsette den var det bare å ta de siste gule pillene på brettet litt lenger(ta av et nytt brett). Jeg ville utsette den 3 dager ei gang pga en tur. (skulle hatt mensen midt i turen) da tok jeg 3 gule tbl fra neste brett, og fikk mensen tre dager senere..

Hør med legen dun for sikkerhetsskyld..