PDA

Vis full versjon : Naar maale progesteron?

Lillemus
06-01-2005, 20:12
Hei! Jeg har faatt rekvisisjon for aa maale progesteron ved blodprove to ganger denne syklusen. Noen som vet naar jeg burde ta provene i forhold til da jeg tror og haaper jeg hadde EL? Jeg tenker aa ta en prove i morgen og en paa mandag, dvs. 6 og 9 DPO. Er jeg paa rett spor? :undrer:

Elinblu
06-01-2005, 21:19
Hei! Jeg har faatt rekvisisjon for aa maale progesteron ved blodprove to ganger denne syklusen. Noen som vet naar jeg burde ta provene i forhold til da jeg tror og haaper jeg hadde EL? Jeg tenker aa ta en prove i morgen og en paa mandag, dvs. 6 og 9 DPO. Er jeg paa rett spor? :undrer:
:nikker: Det høres fornuftig ut. Så vidt jeg vet er det vanlig å ta progesteronprøven ca. én uke etter EL, dvs på eller rundt dag 21 i en 8-dagers syklus. Det er omtrent da progesterontoppen kommer.

Isolde
06-01-2005, 21:36
Har du ikke fått instruksjon fra lege/gynekolog om hvilke syklusdager du skal ta prøvene på? Det har jeg alltid fått! :vetikke: