Vis full versjon : Jeg må jo være ond...
Uregistrert
10-10-2003, 17:45
Snakka med ei bardomsvennine i stad, å hu fortalte hu var gravid, med termin i januar. Jeg syns ikke det var artig i det hele tatt. Kjente misunnelsen stikke dypt i hjertet... jeg skulle jo egentlig vært gravid nå, med termin i begynnelsen av april. Men mista i sa for ett par uker siden. Jeg tenkte at hvorfor skal hu få lov å være lykkelig gravid å ikke jeg?? HVORFOR?? selfølgelig gratulerte jeg henne, å sa hvor koslig det var osvosv.. jeg er ond ja..
Nennemor
10-10-2003, 18:16
Nei ond er du ikke! Hadde du vært ond hadde du dyttet henne foran en bil eller noe slikt for å ta livet av både henne og babyen.
At du er lei deg og misunnelig er ikke det minste rart, spesielt ikke siden du har mistet helt nylig selv, men det gjør deg ikke ond kan du skjønne. :stakar:
Vil gi deg en stor :stakar: det er ikkje lett å takle følelsene sine, og reaksjonen er helt naturlig. Skal se det blir din tur om ikke så altfor lenge.
:lykketil: Lykke til med prøvinga fremover :)
Føler det ofte sånn jeg oxo.. Venninnene mine er midt i tiden det er på tide å få barn og magene spretter ut...
Huff.. Vet så alt for godt hvordan du har det!! :leiseg: Jeg hadde en exu for litt over en uke siden bare og like etterpå fikk jeg vite at venninna mi var gravid med nr 2.. Vanskelig å glede seg på hennes vegne akkurat nå, men det vet jeg at jeg komme til å gjøre etterhvert! Orker ikke være bitter.. Men føler meg veldig ond akkurat nå jeg oxo...
Men det blir nok vår tur snart oxo.
:lykketil: med prøvinga!!!
Klem Ginger
Jannike_79
13-10-2003, 11:36
En stor :stakar: til deg.. Du er absolutt ikke ond.. Klart man kan føle det litt sånn, jeg føler det uten å ha mistet, ikke unormalt!!
Håper du lykkes i jakten på en spire snart!!
Klemmer
Enig med alle de andre DU ER IKKE OND..
Jeg skrev om noe lignende for noen dager siden. Har ei vennine som ble gravid rett etter jeg hadde SA, hun ønsket seg ikke barn egentlig, men syntes det var på tide.. I dag kom hun innom og lurte på om jeg ville være med å se på vogner, kan ikke si at det høres så gøy ut akkurat nå. Har gitt et par hint om at hun kan roe seg ned litt i mitt nærvær,, men tror ikke hun tar et hint. Skjønner jo hun gleder seg, men... Så du er ikke alene, tror de fleste reagerer sånn jeg.
Jeg er jo glad på hennes vegne sånn egentlig.. :bonk: Lykke til videre.. Du får skrive så vi får høre hvordan det går..
Føler med deg..
:nussere:
må bare si at det er menneskelig å ha følelser få den måten.
dine tanker må du få lov å ha. det er en del av bearbeidelsen prosessen i denne prøvings prosessen. det er ikke alltid lett når "alle" andre lykkes.
vinter.
Maggie74
14-10-2003, 07:26
Har gitt et par hint om at hun kan roe seg ned litt i mitt nærvær,, men tror ikke hun tar et hint.
Hei! Til den som postet første innlegg. Du er ikke ond. Det er naturlig å føle som du gjør. Og det er også riktig å fortelle venninnen at du føler litt sånn fordi du nettopp har mistet selv. Selvom man er gravid har man vel ikke mistet helt sans for det logiske?
Til higu: Ikke gi hint. Si ting rett ut. Hva med å si til venninnen din at du ikke har lyst å være med å se på vogner fordi det er for vanskelig akkurat nå. Man må få lov til å være litt sårbare innimellom så lenge man ikke blir spist opp av bitterhet og hat. Jeg tror at de gravide vil vise mye mer forståelse hvis man er litt mer direkte om hva man føler. Hvis ikke de klarer å være mer forståelsesfulle må det være lov å si at man ikke vil tilbringe tid med dem når man har det vanskelig.
mvh Maggie!
Lillemeg79
14-10-2003, 08:10
Du finnes ikke ond!
Har vært i akuratt samme situasjon, og reagerte helt likt som deg. Og jeg og sølte at jeg var verdens dårligste venninne, og veldig ond. Men, ved hjelp av alle de fine menneskene her inne :) , har jeg lært at det er slik man reagerer rett og slett. Det er helt naturlig.
Og det blir bedre etterhvert, man ternger bare litt tid på å godta sine egne følelser!
En stor klem til deg :klem: Og så krysser jeg fingrene for at du snart blir gravid igjen, og da at alt går bra!
Hei.
Jeg konfronterte min vennine med dette.Hun var veldig forståelses full,med jeg synes hun ble littt rar etter på.. Hun er jo egentlig min beste vennine så jeg håper det ordner seg for oss.. Lykke til videre alle som føler det sånn..
Husk vi er bare mennesker med følelser.. :egg:
Uregistrert
24-10-2003, 16:52
Kjære deg...du er da ikke ond.....du er så normal det går an å bli *klem*
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.