PDA

Vis full versjon : Mens hele tida

Ranunculus
13-01-2005, 21:45
Jeg slutta på pilla i midten av november. Etter det hadde jeg en normal syklus (ca 28 dager). Men så fikk jeg mensen igjen etter ca 14 dager :blæ: og denne gangen varte mensen mye lenger enn vanlig for meg (9 dager). Nå har jeg vært uten blødninger i 4 dager og så er det pån igjen :shock: Dette virker merkelig!!! Og det går jo ikke an å bli gravid på denne måten!!! Jeg regner med (håper :ber: ) at dette er pga. pilleslutt og at syklusen smått om senn vil gå tilbake til det normale. Har noen vært borti noe liknende?? Jeg har lest litt rundt på sidene her, men det ser ut til at mange heller får mens veldig sjelden - jeg har altså det motsatte problemet for tiden.

Hilsen fra Ranunculus
- fersk prøver -

Oda
13-01-2005, 22:07
Hei og velkommen hit Ranunculus! :klemme:

Jeg har vært borti noe av det samme som deg.. Sluttet på p-pillen, så hadde jeg noen normale sykluser før jeg fikk en syklus hvor jeg hadde litt mensen hver dag i nesten åtte uker. Blødningene sluttet faktisk en dag jeg testet positivt (men mistet nesten med engang..) .. så man kan også bli gravid selv om man har disse blødninene...

Dette var ifølge legen helt vanlig hormonelle blødninger. Men hadde de ikke stoppet etter to måneder, så ville hun ta flere prøver og evt sette meg på en hormon kur.

DU får se hvordan dette fortsetter... om du blør veldig lenge, anbefaler jeg deg å dra til legen....

Lykke til med prøvinga!! :kryss:

sunniva24
14-01-2005, 08:56
det lyder meget mystisk! Jeg ville ta til legen :lege: bare for en sikkerheds skyld.

mumfie
14-01-2005, 10:19
Jeg har hørt at dette kan være vanlig dersom man har gått på p-sprøyta, men det var vel piller du hadde tatt?

3/4 av dem som har tatt :sprøyte: mister mensen, eller har den veldig sjelden.
1/4 av dem som har tatt :sprøyte: får mensen omtrent hele tiden.

Kanskje det er på samme måte du reagerer med pillene?

Ranunculus
14-01-2005, 15:24
Takk for fine svar :)
Hvis syklusen ikke normaliserer seg den neste måneden, tar jeg nok en tur til legen. Jeg har jo hørt mange si at p-pilleslutt kan påvirke syklusen. Jeg er ikke så bekymret enda, mer lei :nemlig:

Takk igjen og lykke til med prøvinga alle sammen!

Ranunculus