Vis full versjon : Håper på litt hjelp...tusen hjertelig takk!
Blåklokken
10-10-2003, 23:25
Jeg lurer på når jeg kan ta en graviditetstest, og blir så glad for hjelp. Er så forvirret når det gjelder akkurat når en kan teste!
Her er min menssyklus de siste månedene:
Juli: 6-11
Aug: 9-14
Sept:12-17
Jeg ser det er 3 dager mer enn en måned mellom hver gang, betyr det at jeg kan teste og regne med et nøyaktig svar, den 15. denne måneden?
Tusen takk igjen!
Ønsker oss :baby:
Hei hei :)
Jeg er ganske så usikker på sånn syklus ting osv :) men jeg kan prøve og hjelpe deg så godt jeg kan!
Idag for meg er det 3 dager til IKM og jeg testet posetivt, så det er jo fult mulig at du får posetivt om du er gravid :)
Men når har du regnet IKM? for det LØNNER seg jo og vente til da, men du KAN få posetivt om du er :)
Etter som jeg har lest så får man ikke falskt posetivt før IKM men, man kan få falskt negativt :)
Alt kommer ann på tolmodigheten! :)
men det er bare og ta en test for og se :)
Jeg lurer på når jeg kan ta en graviditetstest, og blir så glad for hjelp. Er så forvirret når det gjelder akkurat når en kan teste!
Her er min menssyklus de siste månedene:
Juli: 6-11
Aug: 9-14
Sept:12-17
Jeg ser det er 3 dager mer enn en måned mellom hver gang, betyr det at jeg kan teste og regne med et nøyaktig svar, den 15. denne måneden?
Din syklus i juli/august var på 34 dager (6. juli til og med 8. august).
Din syklus i august/september var på 34 dager (9. august til og med 11. september).
Ut fra dette kan du anta at din IKM (dagen man (ikke) venter mensen) for syklusen september/oktober blir 16. oktober (12. september til og med 15. oktober = 34 dager).
Man har ingen garantier for at syklusen holder seg stabil på samme antall dager, men det er i alle fall et utgangspunkt. De fleste som tester på IKM-dagen får korrekt resultat. Svært mange av oss her inne klarer ikke å holde seg helt til IKM-dagen, men det står på de aller fleste graviditetstester at de først kan påvise en evt. graviditet fra den dagen man egentlig venter mens.
Sier meg enig med Tossi..
Sier meg enig med Tossi..
Me too
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.